پتروشیمی خراسان/

شستا عامل پیشرفت و توسعه استان خراسان شمالی/ رستمی : با بخش خصوصی رقابت نمیکنیم

شستا عامل پیشرفت و توسعه استان خراسان شمالی/ رستمی : با بخش خصوصی رقابت نمیکنیم
کدخبر : 550114

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با مالکیت 3 مجموعه اقتصادی بزرگ در خراسان شمالی نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت این استان در شمال شرق کشور را دارد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی، پتروشیمی خراسان، کارخانه سیمان بجنورد و دامپروری ۱۰ هزار راسی شیروان سه مجموعه بزرگ استانی هستند که در زیر مجموعه هلدینگ های مختلف شستا قرار دارند.

1F0A3773

روز گذشته مدیرعامل شرکت شستا در صدر هیاتی از مدیران و معاونین این شرکت به استان خراسان شمالی سفر کرد و از نزدیک در جریان شرایط شرکت های زیر مجموعه قرار گرفت.

مدیرعامل شستا در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: استراتژی مهم ما اینست که در هیچ کجای کشور با بخش خصوصی رقابت نمی کنیم.

در این نشست مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بر تسریع اجرای پروژه تصفیه خانه پساب شهر بجنورد تاکید کرد و افزود: از جمله نگرانی های ما تامین آب برای صنعت است و اجرای تامین طرح های آب جز سیاست های شستا است.

دکتر رستمی با تاکید بر اجرای طرح های توسعه ممکن خواستار ارسال طرح مطالعاتی و توجیه اقتصادی طرح توسعه پتروشیمی خراسان به معاونت برنامه ریزی شستا شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در نشست دیگری با مدیران و کارکنان پتروشیمی خراسان ضمن تشکر از اقدامات مدیرعامل و کارکنان این شرکت، توسعه را مهم‌ترین دغدغه این مجموعه دانست و گفت: ما به‌صورت محکم پشت توسعه هستیم زیرا این یک فرصت بزرگ است و باید در پتروشیمی خراسان و دیگر مجموعه ها در امر توسعه استان سهیم باشند. 

دکتر علی رستمی افزود: در بحث معدن آمادگی این را داریم تا هر ظرفیتی که خراسان شمالی در اختیار ما قرار بدهد به طور حتم سرمایه‌گذاری کنیم و شاهد اقدامات خوبی در این بخش باشیم .

مدیرعامل بزرگ‌ترین هلدینگ سرمایه‌گذاری کشور توجه بیشتر به صادرات را مورد تاکید قرارداد و افزود: بازار کشورهای همسایه به‌خصوص کشور افغانستان که فاقد پتروشیمی است، فرصت بزرگی برای پتروشیمی خراسان است تا باتوجه ‌به نزدیک بودن مرز زمینی نیاز بازار آن کشور را همچون گذشته افزایش دهد. 

دکتر رستمی افزود: افغانستان کشوری کشاورزی و فاقد صنعت پتروشیمی است که باید توجه ویژه شود .

دکتر رستمی در ادامه تأکیدات زیادی در استفاده از پساب در صنعت پتروشیمی داشت و بیان کرد: باتوجه ‌به مهم بودن موضع آب، پروژه انتقال پساب به پتروشیمی به کمترین زمان برسد، بنابراین این مجتمع باید عملیات اجرایی استفاده از پساب شهری را به‌زودی آغاز کند چرا که هم اینک مشکلات جدی در بحث تأمین آب شرب و بخش کشاورزی وجود دارد.

وی به تأمین آب برخی از پتروشیمی‌ها به‌ویژه کرمان اشاره‌ای کرد و افزود: هم اینک این مجتمع بزرگ اقتصادی مشکل تأمین آب ندارد چرا که آب موردنیاز خود را از خلیج‌فارس تأمین کرده است.

رستمی با بیان اینکه مشکل در تأمین آب نباید مانع اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شود گفت: شرکت پتروشیمی خراسان ۲۵ سال است که در بجنورد ایجاد شده است که در سال‌های اخیر نبود آب مانع توسعه این مجتمع عنوان شده است.

وی همچنین از استاندار و نمایندگان استان در مجلس خواست تا با پیگیری در سطح ملی سبب افزایش سهم گاز و تخفیف در نرخ خوراک گاز برای صنایع استان شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: