در مجمع عمومی شرکت پتروشیمی نوری:

۴۹۰ میلیون دلار سود عملیاتی شرکت در سال مالی ۱۴۰۰

۴۹۰ میلیون دلار سود عملیاتی شرکت در سال مالی ۱۴۰۰
کدخبر : 560664

مدیرعامل پتروشیمی نوری با ارائه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در سال گذشته و تولید ۱۸ درصدی این شرکت بالاتر از متوسط تولید مجتمع‌های پتروشیمی کشور، خبر از راه‌اندازی واحد آمونیاک طرح پتروشیمی هنگام در پاییز امسال و تقسیم 1400 تومن سود به ازای هر سهم در میان سهامداران داد.

به گزارش شما و اقتصاد:  مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت  پتروشیمی نوری با هدف بررسی و گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۰ با حضور بیش از ۹۰ درصد از سهامداران، امروز ۲۲ تیرماه در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد. در این مجمع گزارشی از مهمترین کارهای انجام شده توسط این شرکت در حوزه تولید، سودآوری و مسئولیت‌های اجتماعی توسط مدیرعامل پتروشیمی نوری ارائه گردید که براساس آن ۴۹۰ میلیون دلار سود عملیاتی شرکت در سال مالی گذشته، پیشرفت ۱۲۱ درصدی بالاتر از برنامه‌های از پیش تعیین شده در تولید داخل قطعات و دریافت بالاترین نشانه صنعت برگزیده‌ سبز از سازمان حفاظت محیط زیست از جمله مهمترین اقدامات این شرکت بوده است.

براساس رأی‌گیری اعضای هیات‌رئیسه؛ آقای فامیلی به‌عنوان رئیس مجمع، آقایان رحیمیان سراج و عابدزاده نماینده تاپیکو به‌عنوان ناظرین مجمع ، آقای صالحی مدیرعامل پتروشیمی نوری بعنوان دبیر جلسه و آقای توانا مدیر مالی و آقای حبیبی بعنوان نماینده حسابرسی و آقای کاظمی بعنوان نماینده بورس در این مجمع حاضر شدند.

در این مجمع گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته شرکت پتروشیمی نوری توسط تقی صانعی مدیرعامل این شرکت ارائه شد. تولید محصولات شرکت با ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی، دریافت بالاترین نشان صنعت برگزیده سبز از سازمان حفاظت محیط زیست، دریافت بالاترین نشان مدیریت کنترل مصرف انرژی برای دومین بار از معاونت فناوری ریاست جمهوری ، سازمان ملی استاندارد سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان مدیریت صنعتی، کسب رتبه ۱۳ و شرکت برتر از نظر شاخص‌های بهره روی و بالاترین صادرات محصولات پتروشیمی در IMI۱۰۰ کسب رتبه اول پژوهش و فن آوری کشور از وزارت صمت کسب رتبه اول پژوهش و فن آوری برای دومین بار از میان شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس از مهمترین دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۰ بوده است.

دکتر صانعی با ارائه گزارشی از عملکرد سال مالی گذشته، تولید پایدار بالای ظرفیت اسمی، راه اندازی واقد آمونیاک و ادامه انجام پروژه واحد اوره پتروشیمی هنگام، ادامه انجام پروژه های افزایش ظرفیت واحدهای ۲۰۰ و۱۰۰، شیرین سازی هوی اند، زیرو فلرینگ و دیجیتالیزشن فرایند کنترل انرژی را از مهمترین اقدامات این شرکت در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد که در ادامه به صورت خلاصه به آن می‌پردازیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با بیان اینکه کرک اسپرد (رابطه قیمت نفت خام و فرآورده‌های حاصل از آن در عملیات تقطیر) شرکت پتروشیمی نوری حدود ۱۳۰ بود، گفت: در سال ۱۴۰۰ به ازای هر تن  محصولات میعانات گازی ۱۳۳ دلار سود ناخالاص کسب شد. 

تقی صانعی با اشاره به ۴۹۰ میلیون دلار سود عملیاتی شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ ، اظهار داشت: علیرغم تعمیرات اساسی ۴۵ روزه شرکت، ۱۵۵۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص این شرکت بود. همچنین ساخت ۲۹۹ قطعه در سال ۱۴۰۰، با ۱۲۱ درصد پیشرفت واقعی ساخت قطعات در داخل نسبت به برنامه تعیین شده، بوده است. 

وی افزود: پتروشیمی نوری در سال گذشته با ۱۰۳ درصد ظرفیت اسمی، ۴ میلیون و ۶۰۵ هزار تن محصول از جمله کاتالیست و مواد شیمیایی تولید کرده است. متوسط تولید مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی کشور ۸۵ درصد است در حالی که پتروشیمی نوری در سال گذشته ۱۸ درصد بالاتر از آن تولید داشته است.  

دکتر صانعی، دریافت بالاترین نشانه صنعت برگزیده‌ سبز از سازمان حفاظت محیط زیست و کسب رتبه ۱۳ شرکت برتر از نظر شاخص های بهره وری و کسب رتبه اول پژوهش و فناوری کشور از وزارت صمت از مهمترین دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۰ دانست و اضافه کرد: تولید پایدار بالای ظرفیت اسمی و راه اندازی واحد امونیاک و ادامه انجام پروژه واحد اوره پتروشیمی هنگام و ادامه انجام پروژه شیرین سازی هوی اند پروژه هنگام کشور و ادامه انجام پروژه زیروفلرینگ و ادامه انجام پروژه‌های افزایش ظرفیت واحدهای ۲۰۰ و ۱۰۰ و ادامه انجام پروژه فرایند کنترل انرژی و اجرای طرح BPMN در فرآیندهای ۸۵گانه شرکت  از دیگر اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۱ هست. 

وی در پایان اهم کارهای انجام شده در حوزه مسئولیت اجتماعی با همکاری شورای راهبردی در سال ۱۴۰۰ را برشمرد و تصریح کرد: مشارکت در ساخت دانشکده فنی مهندسی جم، تهیه و توزیع بسته معیشتی در سطح ۴ شهرستان عسلویه، جم، کنگان و دیر به ارزشی بیش از ۴۸ میلیارد ریال، تامین ۲،۳۲۰ پکیج دانش آموزی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد ۴ شهرستان استان بوشهر و خرید، تجهیزات مورد نیاز آموزش و پرورش شهرستان عسلویه و خرید تجهیزات بیمارستانی (الکتروشوک، ونتیلاتور، اکسیژن ساز، مانیتور علائم حیاتی و غیره) برای مراکز درمانی استان بالغ بر مبلغ ۱۶۵ میلیارد ریال از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت در سال گذشته بوده است.

صانعی با اشاره به تولید پتروشیمی نوری که ۱۸ درصد بالاتر از متوسط تولید مجتمع‌های پتروشیمی کشور در سال گذشته بود، تاکید کرد: واحد آمونیاک طرح پتروشیمی هنگام در سه ماهه سوم ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است؛ در این مجمع، تصمیمات مهمی برای تصویب صورتهای مالی ، پرداخت سود و انتخاب روزنامه رسمی گرفته شد و به ازای هر سهم ۱۴۰۰ تومن برای سهامداران در نظر گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: