وضعیت آب و هوا | هواشناسی

وضعیت آب و هوای امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | وضعیت آب و هوای کشور در ۲۴ ساعت آینده

وضعیت آب و هوای امروز 29 بهمن 1400 | وضعیت آب و هوای کشور در 24 ساعت آینده
کدخبر : 553005

پیش بینی وضعیت آب و هوای امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ، از ورود سامانه بارشی به کشور از غرب خبر می دهد.

وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده و امروز با بارش و کاهش دما همراه است. سامانه بارشی جدید که وارد کشور شده بود؛ وضعیت آب و هوای کشور را دچار تغییر کرد. سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت آب و هوای کشور، از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد و نسبت به به افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی هشدار داد. در نتیجه وضعیت آب و هوای ناپایدار بوجود آورد. پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور 29 بهمن 1400 نشان از کاهش دما در سطح کشور می دهد.

وضعیت آب و هوا

پیش بینی وضع هوا امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

در روز جمعه(۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است و فقط در نوار مرزی آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در روز شنبه(۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰) نیز جوی پایدار در کشور حاکم است، تا اینکه به تدریج از بعد از ظهر با نفوذ تدریجی سامانه‌ای بارشی به غرب کشور، در برخی نقاط غرب و شمال غرب بارش پراکنده شروع می‌شود گفت: یکشنبه(اول اسفند ماه ۱۴۰۰)، در غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، برخی نقاط شمال غرب، برخی نقاط گیلان و مازندران، شمال فارس، غرب اصفهان و مرکزی بارش باران و برف رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: شدت بارش در زاگرس مرکزی است. در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و در جنوب غرب و برخی مناطق غرب، به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود. روز دوشنبه (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) گستره بارش مناطقی از مرکز، شمال شرق و همچنین سواحل شمالی کشور را در بر خواهد گرفت و به تدریج بارش در شمال غرب، کاهش می‌یابد.

وی ضمن پیش بینی اینکه شدت بارش در لرستان، ایلام، کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و همدان و مرکزی است گفت: لازم به ذکر است پنجشنبه و جمعه ارتفاع موج در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش می یابد. تا شنبه در شمال غرب، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، ۳ تا ۶ درجه افزایش دما و در سواحل شمالی کشور، تا شنبه، حدود ۷ تا ۱۰ درجه، افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی پایتخت طی سه روز آتی را نیز اعلام کرد و گفت: دمای هوای تهران امروز، پنج شنبه در بیشترین حالت به ۱۱ و در کمترین حالت خود به ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد و آسمان نیمه ابری، همراه با گاهی وزش خواهد بود. دمای تهران فردا، جمعه در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۲ و ۳ درجه سانتیگراد متغیر است و آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد را تجربه خواهد کرد. همچنین پس فردا، شنبه، دمای هوا بین ۱۵ و ۴ درجه سانتیگراد متغیر و قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آب و هوا

پیش بینی وضع هوا فردا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از آغاز بارش برف و باران در کشور از روز شنبه خبر و برای استان‌های جنوبی هشدار داد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز،‌ برخی مناطق کرمان و شرق هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

فردا در اکثر مناطق کشور جو نسبتا آرامی حاکم است.  از اواخر وقت شنبه سامانه بارشی به‌تدریج وارد کشور شده و در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات غربی البرز باعث بارش برف و باران و در مناطق جنوبی رعدوبرق می‌شود.

وضعیت آب و هوا

آغاز بارش برف و باران در کشور از شنبه

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال غرب، مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی ارتفاعات البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و شمال فارس ادامه خواهد داشت.

روز دوشنبه گستره فعالیت‌های سامانه بارشی،‌شمال شرق، شرق، ارتفاعات زاگرس مرکزی، برخی مناطق استان‌های فارس و بوشهر، ارتفاعات شرقی البرز در استان‌های تهران، سمنان و همچنین شرق دریای خزر را نیز در بر می‌گیرد و به تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود.

سه شنبه این سامانه بارشی در شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور سبب بارش پراکنده شده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

روز دوشنبه آینده برای جنوب  غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق و سه‌شنبه در شرق کشور و استان‌های تهران، قم و شمال اصفهان وزش باد شدید و وقوع پدیده گردوخاک در برخی مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

روزهای پنجشنبه و صبح جمعه شمال خلیج‌فارس، دوشنبه خلیج‌فارس و به‌تدریج تنگه هرمز و دریای عمان، سه‌شنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

طی جمعه و شنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق افزایش نسبی پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف و باران در کشور از شنبه

توصیف سامانه: وزش باد نسبتاً شدید

زمان شروع: پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۸

زمان پایان: صبح جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۲۹

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل ‌۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل ۲ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: نواحی مرکزی و جنوبی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، اختلال در فعالیت شناور‌های سبک، نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: احتیاط در تردد قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌‌‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران طی امروز، پنج شنبه(۲۸ بهمن ماه) در برخی نقاط استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، همچنین در برخی نقاط استان کرمان خبر داد و گفت: فردا، جمعه، در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

 در این باره اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری امروز، پنجشنبه(۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰) در برخی نقاط استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، همچنین در برخی نقاط استان کرمان، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

وضعیت آب و هوای امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | وضعیت آب و هوای کشور در ۲۴ ساعت آینده

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: