عیدی بازنشستگان

علت تعلیق عیدی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۱ | جزئیات جدید از عیدی بازنشستگان تامین ‌اجتماعی

علت تعلیق عیدی بازنشستگان کشوری 1401 | جزئیات جدید از عیدی بازنشستگان تامین ‌اجتماعی
کدخبر : 553302

مشمولان عیدی بازنشتگان، از عدم واریز عیدی خبر دادند. براساس پیگیری‌ها هنوز از سوی مدیر عامل این سازمان دستوری برای واریز عیدی بازنشستگان داده نشده است.

عیدی بازنشستگان از صندوق بازنشستگی کشوری که یکی از سازمان‌های دولتی ایران است، پرداخت می شود. مبلغ عیدی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۱ آعلام شد. زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین ‌اجتماعی یکی از موارد مهم برای بازنشستگان است. برای اطلاع دقیق از اخبار مربوط به عیدی بازنشستگان تامین ‌اجتماعی با ما همراه باشید.

حقوق بازنشستگان

جزئیات جدید از عیدی بازنشستگان تامین ‌اجتماعی

مشمولان عیدی بازنشتگان، از عدم واریز عیدی خبر دادند. براساس پیگیری‌ها هنوز از سوی مدیر عامل این سازمان دستوری برای واریز عیدی بازنشستگان داده نشده است.

سازمان تامین اجتماعی از زمانی که ابلاغیه میزان عیدی را از دولت دریافت کرده، در حال برگزاری جلسه برای تامین منابع مالی است.

هیات دولت میزان عیدی هر بازنشسته و کارمند را یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرد. عیدی متاهلان ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

روز گذشته خبری مبنی بر واریز عیدی بازنشستگان و کارمندان دولت منتشر شد. در این خصوص اعلام شد که رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عیدی امشب به حساب کارکنان و بازنشستگان دولت واریز شد.

اما تقریبا همه‌ی کسانی که مشمول این عیدی می‌شدند از عدم واریز عیدی می‌گفتند. میزان عیدی که دولت تعیین می‌کند به چند گروه بازنشستگان لشگری و کشور، کارمندان همه‌ ارگان‌های دولتی و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می‌شود. همه این متفق‌القول بودند که پولی به حسابشان واریز نشده است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان تامین اجتماعی نیز این موضوع را تایید می‌کند. براساس این پیگیری‌ها هنوز از سوی مدیر عامل این سازمان دستوری برای واریز عیدی بازنشستگان داده نشده است.

آنطور که اعلام شد سازمان تامین اجتماعی از زمانی که ابلاغیه میزان عیدی را از دولت دریافت کرده، در حال برگزاری جلسه برای تامین منابع مالی است.

براساس آخرین آمارها، در حال حاضر چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش حمایت‌های بلندمدت سازمان قرار دارند. اگر قرار باشد به هر بازنشسته همان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شود، تامین اجتماعی باید شش هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی در نظر بگیرد.

عیدی بازنشستگان کامل واریز می‌شود؟

در خصوص مبلغ عیدی نیز برای بازنشستگان ابهاماتی وجود داشت، هیات دولت میزان عیدی هر بازنشسته و کارمند را یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

البته این مبلغ عیدی مجردان است. عیدی متاهلان ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

تا هفته قبل فقط مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شده بود، اما براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز، معاون اول رئیس‌جمهور دستور واریز مابقی عیدی یعنی ۴۰۰ هزار تومان متاهلی و ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر فرزند را به ارگان‌های مرتبط از جمله سازمان تامین اجتماعی داده است.

برای پیش‌بینی وضعیت بازارها در سال ۱۴۰۱ می‌توانید در اولین وبینار تخصصی تجارت‌نیوز با موضوع «بهترین سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱» شرکت کنید. 

آخرین خبر از میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

علی دهقان کیا، رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران:

هنوز تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان انجام نشده و پارسال به اندازه حقوق یک ماه عیدی گرفتند.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل باید بین ۱۰ میلیون تا ۱۱ میلیون تومان باشد تا بتوانند زندگیشان را با شرایط فعلی اقتصادی، گرانی مسکن و ... تامین کنند اما یک حداقل بگیر تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه درحال حاضر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و با ۳۵ سال سابقه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند و این شکافی است که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است.

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت پس از تعیین مبلغ و ابلاغ مصوبه هیأت وزیران پرداخت می شود.

زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین ‌اجتماعی

علی دهقان‌کیا درباره رقم عیدی امسال بازنشستگان گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که پیشنهادی برای افزایش عیدی بازنشستگان، افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.

 رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران عنوان کرد: در حال حاضر شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند، اما وقتی افراد بازنشسته می‌شوند، به یک‌باره همه این ارقام افت پیدا می‌کند و فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌کنند.

دهقان‌کیا متذکر شد: البته پارسال به اندازه یک ماه حداقل حقوق عیدی پرداخت شد و سال‌های ماقبل آن، کمتر از این بود. در هر صورت افزایش عیدی کارگران پیگیری می‌شود و منتظر هستیم که ببینیم دولت در این خصوص چه خواهد کرد.

 

عیدی بازنشستگان

پیشینه صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۴۵ به موجب ماده ۷۰ قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه و تعهدات خود از وزارت دارائی جدا و تابع سازمان امور اداری و استخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال ۱۳۵۴ خورشیدی صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه‌ای مستقل وابسته به سازمان امور اداری و استخدامی کشور تشکیل گردید.

با ادغام سازمان‌های امور اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۷۸ و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد، با تصویب قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۳ و به موجب تبصره ۲ ماده ۱۷ این قانون، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه و تأمین اجتماعی گردید و توسط سازمان بازنشستگی کشوری اداره می‌گردد.

علت تعلیق عیدی بازنشستگان کشوری ۱۴۰۱ | جزئیات جدید از عیدی بازنشستگان تامین ‌اجتماعی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: