یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی

خبر مهم از پرداخت یارانه نقدی و عیدی ۸۰۰ هزار تومانی | یارانه نقدی جدید برای ۶۰ میلیون نفر

خبر مهم از پرداخت یارانه نقدی و عیدی 800 هزار تومانی |  یارانه نقدی جدید برای 60 میلیون نفر
کدخبر : 553519

طبق روال ماه‌های گذشته یارانه نقدی بیستم اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد.

خبر مهم از پرداخت یارانه نقدی و عیدی ۸۰۰ هزار تومانی | یارانه نقدی جدید برای ۶۰ میلیون نفر 

در مجلس نیز زمزمه‌های در حوزه کاهش یا افزایش یارانه‌ها وجود دارد، مجلسی‌ها به دنبال این هستند که موضوع حذف یارانه‌ها را به رفراندوم بگذارند. آیا دولت و مجلس یارانه‌ها را افزایش خواهند داد؟

واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز خواهد بود.اخبار زیادی در خصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی در چند وقت اخیر شنیده شده است اما این مبلغ قطعی یارانه نقدی از طرف دولت و یا مجلس هنوز اعلام نشده است.یارانه نقدی دی ماه با شرایط جدید در ۲۰ ماه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.مرحله یکصد و سی‌ و دوم یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه، ۲۰ بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

‍‍‍‍‍محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه مبلغ یارانه برای دهک‌های پایین نفری ۱۲۶ هزارتومان و برای دهک‌های بالاتر ۹۰ هزارتومان پیشنهاد داده است. سال آینده ۶۰ میلیون یارانه بگیر خواهیم داشت.

وی افزود: در کمیسیون برنامه بودجه انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه یافته داشته باشد. پیشنهادات دولت درخصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کمیسیون تلفیق نیازمند اصلاحات می‌باشد.

یارانه نقدی

زمان واریز یارانه نقدی و عیدی تغییر کرد؟

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها عنوان کرد: واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به‌ازای هر نفر ۴۵۵،۰۰۰ ریال به‌همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز خواهد بود.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اضافه کرد: حسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی صورت‌گرفته، نوزدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی اسفند ماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

قرار بود با یارانه معیشتی بنزین، یارانه جدید ۹۹ تا ۱۲۶ هزار تومانی نیز واریز شود که دولت به وعده خود عمل نکرد.

به نظر می‌رسد یکی از علت‌هایی که دولت در پرداخت یارانه جدید دست نگه داشته این است که موضوع حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی را در مجلس نهایی کند. اگر دولت از یک سو یارانه جدید را قبل از حذف نهایی ارز ترجیحی واریز کند و از سوی دیگر نمایندگان با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی موافقت نکنند، پرداخت یارانه جدید یک تکلیف دیگر روی دوش دولت می‌گذارد.

در واقع دولت برای پرداخت یارانه جدید مصمم است اما شرط پرداخت آن را حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌داند، چرا که با کسری بودجه و افزایش هزینه‌ها، نقدینگی ندارد که با اتکای به آن یارانه جدیدی بدهد.

بنابراین کسانی که منتظر دریافت یارانه جدید هستند، احتمالا پس از تصویب نهایی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس، این یارانه را دریافت کنند.

حاجتی اضافه کرد: برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، هجدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی اسفند ماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، خبر داد. این نماینده مجلس از حذف قطعی ارز ترجیحی نهاده های دامی و دانه های روغنی خبر داد بنابراین این اقلام با افزایش قیمت روبه‌رو شوند.

یارانه نقدی

مبلغ یارانه نقدی جدید مشخص شد

یارانه نقدی این روزها دغدغه خیلی از مردم شده است.خیلی از افراد با یارانه نقدی که در ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود بخشی از مشکلات معیشتی خود را برطرف میکنند.یارانه نقدی هر نفر ایرانی ۴۵ هزار تومان است. در چند وقت اخیر بحث بر سر این است که مبلغ یارانه نقدی را افزایش دهند و مبالغ مختلفی از طرف دولت اعلام شده که هنوز هیچ کدام تصویب نشده است.

مبلغ یارانه  نقدی جدید چقدر است؟

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، خبر داد. این نماینده مجلس از حذف قطعی ارز ترجیحی نهاده های دامی و دانه های روغنی خبر داد بنابراین این اقلام با افزایش قیمت روبه‌رو شوند .عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت دست به اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در این شرایط نزند مجبور است که از بانک مرکزی استقراض کند.دیده‌بان ایران نوشت: قادری با بیان اینکه دولت چاره‌ای جز اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد، تصریح کرد: دولت مابه التفاوت قیمت کالاهای اساسی را در قالب کارت معیشتی و یارانه به مردم پرداخت خواهد کرد.

یارانه نقدی در این سالها به عنوان کمک هزینه معیشتی برای خیلی از خانوارهای کم درآمد بوده است و یارانه نقدی برای هر فرد ۴۵ هزارتومان در نظر گرفته شده است . در رابطه با یارانه نقدی در این مدت اخیر اخبار زیادی منتشر شده که هنوز عملی نشده است.علاوه بر یارانه نقدی، یارانه معیشتی هم به بعضی از خانوارها تعلق میگیرد.

خبر مهم از پرداخت یارانه نقدی و عیدی ۶۸۰ هزار تومانی |  یارانه نقدی جدید برای ۶۰ میلیون نفر 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: