سفره هفت سین | عکس سفره هفت سین

عکس سفره هفت سین مخصوص پروفایل | مدل های سفره هفت سین ۱۴۰۱ با ایده های تزیین زیبا

عکس سفره هفت سین مخصوص پروفایل | مدل های سفره هفت سین 1401 با ایده های تزیین زیبا
کدخبر : 554409

این بار مدل های سفره هفت سین1401 جدید با زیباترین مدل های تزیین سال نو که شامل لاکچری ترین ایده های چیدن سفره هفت سین عید نوروز امسال می شود را برایتان آماده کردیم می توانید در ادامه ببینید.

سفره هفت سین مجموعه‌ای از هفت چیزِ نمادین است که نام آنها با حرف «سین» شروع می‌شود و به‌طور سنتی در نوروز، سال نو ایرانی، گسترانده می‌شود. سفره هفت سین از مشهورترین مراسم نوروز است که روی زمین، میز یا خوان گذاشته می‌شود و معمولاً اعضای خانواده در زمان گردش سال، در کنار آن می‌نشینند. سفره هفت سین از گردهم آوردن و انتخابِ هفت چیز از موارد مقابل است: سیب، سنجد، سماق، سیر، سرکه، سبزه (دانه‌های گندم و امثال آن که قبلاً در بشقابی کاشته و سبز کرده‌اند)، سکه، سمنو و سنبل. بر حسب عادت، چیزهای دیگری نیز برای تکمیلِ مفاهیم روحانی و نمادین سین‌ها بر این سفره قرار می‌گیرند؛ از جمله آینه، کتاب (قرآن ،دیوان حافظ و شاهنامه فردوسی)، شمعدان، تخم مرغ رنگی، ماهی قرمز، گل، شیرینی و نظایر آن که بنا به عرف و سنت و اعتقاد مردمان مختلف است، بر سفره هفت‌سین جای می‌گیرند. سفرهٔ هفت‌سین معمولاً تا پایانِ نوروز در خانه‌ها می‌ماند، و برخی در روز سیزدهمِ نوروز، سبزه را به آب می‌سپارند.

سفره هفت سین

با نزدیک شدن به سال جدید یکی از دغدغه های در کنار خانه تکانی و خرید عید چیدن سفره هفت سین با بهترین و زیباترین و خاص ترین دیزاین هاست ما در این جا عکس و مدل و ایده زیبا از صفحات اینستاگرامی جمع آوری کرده ایم که در ادامه این مطلب تقدیم حضور شما خواهیم کرد. امیدوارم بتوانید مدل سفره هفت سین مورد علاقه تان را در میان این تصاویر پیدا کنید و ایده های خوبی از آنها بگیرید.

سفره هفت سین

تزیین سفره هفت سین

این روزها ظرف زیبا و شیکی برای چینش سفره هفت سین در بازار به فروش میرسد ، ظروف سفالی مخصوص، چینی های گل قرمزی و گل سرخی با طرح های قدیمی ، ظروف بلور و مسی و چوبی مخصوص که بازار آن ها در روزهای قبل از عید داغ میشود . استفاده از این ظروف برای چینش هفت سین به دکوراسیون نوروزی شما هارمونی و هماهنگی زیبایی میدهد.

سفره هفت سین

تزیین سفره هفت سین با جام

بجز اجزای ثابت سفره هفت سین مثل سیب و سیر و سمنو و سماغ و سرکه و سبزه و سنجد و …اشیایی هستند که زیبایی هفت سین نوروزی ما را دو چندان میکنند و به آن حس و حالی معنوی و آسمانی میدهد . مثل آینه که ادبیات و فرهنگ ایرانی همیشه نفش روشنایی و نور را دارد ، ماهی قرمز که به هفت سین حیات و زندگی میدهد ، تخم مرغ های رنگی که رنگ و لعاب هفت سین هستند و البته و صد البته قرآن کریم که وجود آن در سر سفره هفت سین به آن برکت میدهد و به ما حس آرامش زیبایی میدهد.

سفره هفت سین

تزیین هفت سین عروس

یک توصیه دیگر این که اگر دوست دارید هفت سین رنگ رنگی تر شلوغ تر و مفصل تری داشته باشید میتوانید بجز اجزای معمول از ظرف های شیرینی و شکلات و نقل و میوه آجیل هم استفاده کنید. اگر هفت سین رو روی یک میز بزرگ مثل میز غذاخوری یا اپن تزیین میکنید میتوانید همه خوراکی هایی که برای پذیرایی از مهمان ها آماده کرده اید روی میز بچینید و هنگام آمدن مهمان ها از این خوراکی ها ی آماده و دیزاین شده جلو مهمان ها بگذارید.

سفره هفت سین

تزیین هفت سین با گل و شمع

همانطور که قبلا هم در مطالب مربوط به دیزاین هفت سین گفتیم بهترین و تاثیر گذارترین وسیله برای تزیین و زیبا سازی سفره هفت سین گل ها هستند . گل ها حیات و شادابی را به هفت سین میاورند و رنگ ها را مهمان سفره های ما میکنند. بخصوص گل های بهاری مثل سنبل و نرگس و لاله یا یک دسته از گل های وحشی میتواند جلوه ای به مراتب زیبا تر به سفره هفت سین شما بدهد.

سفره هفت سین

تزیین هفت سین مدرن

در کنار همه این توصیه ها فراموش نکنید بهتر است برا رنگ سفره و ظروف هفت سین از رنگ هایی متناسب با دکوراسیون خانه استفاده کنید. مثلا اگر در رنگ بندی خانه از رنگ های سرد یا گرم یا یک رنگ به صورت غالب استفاده شده است میتوانید ظروف و ظروف یا خود سفره یا رومیزی هفت سین را از همان رنگ یا رنگ های مشابه آن انتخاب کنید.

سفره هفت سین

تزیین هفت سین با وسایل دور ریختنی

در ادامه نظر شما را به مدل های سفره هفت سین زیبا و جذابی که با دقت از میان صدها تصاویر اینستاگرامی ۷ سین جمع آوری شده اند توجه فرمایید امیدوارم ایده های خوب و مفیدی از آنها بگیرید.

عکس سفره هفت سین مخصوص پروفایل | مدل های سفره هفت سین ۱۴۰۱ با ایده های تزیین زیبا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: