محمدرضا ستاره | فوت محمدرضا ستاره

️نابغه فیزیک جهان درگذشت | بیوگرافی و علت فوت محمدرضا ستاره

️نابغه فیزیک جهان درگذشت | بیوگرافی و علت فوت محمدرضا ستاره
کدخبر : 559703

استاد محمدرضا ستاره از دانشمندان برجسته ایران و جهان اسلام و استاد فیزیک‌نظری و کیهان‌شناسی دانشگاه کردستان، امروز دار فانی را وداع گفت.

محمدرضا ستاره استاد فیزیک دانشگاه کردستان بود. محمدرضا ستاره استاد فیزیک دانشگاه کردستان درگذشت. محمدرضا ستاره جزو دانشمندان ۲ درصد برتر جهان اسلام بود. دکتر محمدرضا ستاره دکترای تخصصی فیزیک ذرات بنیادی نظری داشت که اول خرداد ماه امسال در جاده بیجار  به دیواندره بر اثر سانحه تصادف مصدوم شد. 

بیوگرافی و علت فوت محمدرضا ستاره

«محمدرضا ستاره» استاد فیزیک دانشگاه کردستان که جزو دانشمندان ۲ درصد برتر جهان اسلام بود، بعد از یک ماه درمان ناموفق در تهران، امروز شنبه دار فانی را وداع گفت.

دکتر محمدرضا ستاره دکترای تخصصی فیزیک ذرات بنیادی نظری داشت که اول خرداد ماه امسال در جاده بیجار  به دیواندره بر اثر سانحه تصادف مصدوم و برای درمان به تهران منتقل شد و بعد از یک ماه و پس از بارها جراحی صبح امروز با جهان خاکی وداع کرد.

این استاد برتر جهان اسلام  ۱۵۵ مقابله در حوزه مختلف فیزیک  نظری به چاپ رسانده و آثار پژوهشی بسیاری از وی بر جای مانده است.

در پی درگذشت این عضو هیات علمی دانشگاه کردستان، استاندار کردستان در پیامی درگذشت این استاد برجسته را تسلیت گفت.

در پیام اسماعیل زارعی کوشا آمده است: 

خبر درگذشت چهره نام آشنا و استاد برجسته دانشگاه کردستان «پروفسور محمدرضا ستاره» که جزو سرآمدان علمی کشور و از جمله دانشمندان ۲ درصد برتر جهان و پژوهشگر توانمند کشور بود، موجب تالم و تاثر فراوان اینجانب شد.

این ضایعه دردناک را به مردم عزیز استان بویژه اهالی گرانقدر شهرستان بیجار، جامعه علمی، دانشگاهیان، دانشجویان و خانواده ارجمند و داغدار ایشان  تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم از درگاه ایزد بخشاینده، غفران و  رحمت واسعه و بی پایان مسئلت می‌نمایم.

رییس دانشگاه کردستان نیز  پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام رحمت صادقی آمده است: مرگ نابهنگام دکتر ستاره عزیز  و فراق جانکاه او ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای دانشگاه کردستان و جامعه علمی کشور خواهد بود. درخشش علمی دکتر ستاره در یکی پیچیده‌ترین مباحث علمی فیزیک نظری در سطح ملی و بین‌المللی بی نظیر و به جرات میتوان ادعا نمود که بی همتا بود.

در ادامه این پیام آمده است: دریغا و هزاران دریغ که این ستاره پر تلآلو و نابهنگام افول نمود، اما آثار و نظریه‌های علمی وی جادوانه خواهد ماند و در دنیای علم پرتوی بی‌پایان خواهد داشت و غم فراق وی چنان جانکاه و جانسوز است که باید در مهلتی دیگر و به تفصیل به خدمات ارزشمند علمی این عزیز ازدست رفته پرداخت.

صادقی در پایان این پیام نوشته است: اینجانب به نیابت از دانشگاهیان دانشگاه کردستان،  در کمال حزن و اندوه و با استعانت صبر از خدای متعال این ضایعه غم‌افزا و جانکاه را به خانواده ارجمند و گرانقدر ستاره، مردم فرهنگ دوست و دانش‌پرور استان کردستان و به ویژه همشهریان عزیز بیجاری که در دانایی و بایستگی علمی شهره این سرزمینند و همچنین به کلیه همکاران ارجمند هیات علمی، کارمندان گرانقدر و دانشجویان خاصه گروه آموزشی فیزیک و تمامی دانشگاهیان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده و از خدای سبحان طلب مغفرت روح این عزیز از دست رفته و صبر و عافیت برای بازماندگان را دارم.

️نابغه فیزیک جهان درگذشت | بیوگرافی و علت فوت محمدرضا ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: