مهران غفوریان | اخبار مهران غفوریان | حواشی مهران غفوریان

ببینید | حضور بازیگر مشهور در خاص ترین نمایش سال | صحبت های جالب مهران غفوریان درباره نمایش خیره کننده سی‌صد

ببینید | حضور بازیگر مشهور در خاص ترین نمایش سال | صحبت های جالب مهران غفوریان درباره نمایش خیره کننده سی‌صد
کدخبر : 560318

صحبت های جالب مهران غفوریان درباره کنسرت سی‌صد را ببینید.

مهران غفوریان در نمایش سی‌صد حضور دارد. صحبت های جالب مهران غفوریان درباره نمایش سی‌صد را ببینید. مهران غفوریان از تجربه کار در نمایش سی‌صد می گوید. مهران غفوریان بازیگر و کارگردان مشهور در نمایش سی‌صد حضور پررنگی دارد. مهران غفوریان بعد از ۱۵ سال به نمایش تئاتر گذاشته است.

مهران غفوریان پس از پانزده سال به روی صحنه تئاتر رفته، و یک تجربه متفاوتی از بازی او را در پروژه «سی‌صد» شاهدیم.


در سی‌صد بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایى، مهران غفوریان، دلنیا آرام، منوچهر علی‌پور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی بازیگرانی هستند که حمله‌ی مغول به نیشابور و ماجرای کتاب‌سوزی در آن دوران سیاه را به تصویر می‌کشد.
استاد على نصیریان همراه با رضا کیانیان، در بخش «مپینگ‌تصویر» در این اثر حضور دارند.
«سی‌ صد» کاری از سهراب پورناظری با کارگردانی امیر جدیدی و موسیقی تهمورس پورناظری و با صداى رضا بهرام و تهیه‌کنندگی حسین توتونچیان تیرماه در کاخ سعدآباد اجرا می‌شود.
تا به امروز بیش از هفتادهزار نفر برای تماشای این اثر بلیت تهیه کرده‌اند. داریا همراه نیز به عنوان حامی پروژه، «سی‌صد» را همراهی می‌کند.
علاقه‌مندان به تهیه بلیت، می‌توانند به وبسایت ایران کنسرت به آدرس iranconcert.com مراجعه کنند.

مهران غفوریان

سی‌صد بر اساس نوشته‌ای‌ از ری بردبری طراحی و تدوین شده است و به موضوع کتاب‌سوزی و نسل‌کشی مغول‌ها در نیشابور می‌پردازد. ایجاد کنش در بطن ذهن مخاطب در حفظ زبان ملی ایرانیان به عنوان مرکز یکپارچگی سرزمین و پیوند دوباره جوانان با موسیقی و شعر اصیل از مهم‌ترین اهداف این پروژه است.

نشست خبری این پروژه شامگاه چهارشنبه (۱۱ خرداد) با حضور تهمورس و سهراب پورناظری نوازنده و آهنگساز، امیر جدیدی کارگردان، جواد عزتی بازیگر، رضا بهرام خواننده و محمدحسین توتونچیان تهیه‌کننده در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.

سهراب پورناظری در این نشست ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان درباره پروژه‌های موسیقایی خود اظهار داشت: مدت زیادی است که تمام فعالیت‌هایم را به موضوع ایران اختصاص داده‌ام و اولویت آهنگسازی، نوازندگی و ساخت هر پروژه‌ای موقعیت ایران بوده که در این عصر مغشوش اطلاعات بتوانم پروژه‌هایی را اجرا کنم که موضوع ایران، زبان فارسی و شاهنامه و فرهنگی که شایسته‌اش است را به مخاطبان یادآوری کنم.

مهران غفوریان

وی گفت: براین اساس حدود ۶ سال گذشته پروژه سی را با همراهی همایون شجریان و حمید نعمت‌الله انجام دادم، پس از این پروژه به دلیل شرایط شیوع کرونا نتوانستیم آثاری را اجرا کنیم، امسال فرصتی پیش آمد تا پروژه سی‌صد را انجام دهیم و محمد رحمانیان به عنوان نویسنده در این پروژه با روایتی از ایران همراه ما شد و امیدواریم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

پورناظری درباره همکاری با رضا بهرام به ‌عنوان خواننده پاپ در پروژه سی‌صد بیان کرد: روال کاری من و برادرم تهمورس در موسیقی تغییری نخواهد کرد و ما بر اساس آنچه همیشه پیش رفتیم و پدرمان پیش رفتند، همان راه را ادامه می‌دهیم. حضور بهرام در این پروژه براساس توانایی‌هایش است، موسیقی در پروژه سی‌صد، پاپ نیست، موسیقی است که همیشه ما دنبال می‌کردیم و همان مسیر ادامه پیدا می‌کند؛ شاخه موسیقی معاصر و دستگاهی است.

این آهنگساز و نوازنده تنبور افزود: سی‌صد روایتی از تاریخ کهن ایرانی و حمله مغول به شهر نیشابور و فاجعه نسل‌کشی و کتاب‌سوزی است که در این شهر رخ داد تا نسل جوان و نوجوان با این واقعه آشنا شوند؛ تمرکز این کنسرت نمایش بر کتاب و کتابخوانی است. در روزگاری هستیم که مظلوم‌ترین شاخه‌ها در سرزمین، فرهنگ است، همان طور که پروژه سی بر اساس شاهنامه طرح‌ریزی شده، پروژه سی‌صد هم در همان راستاست و روایتی از سرزمینی است که به زانو درآمد و دوباره برخاست، پروژه سی‌صد ارتباطی به فیلم سینمایی ۳۰۰ ندارد، شاید کنسرت نمایش سی‌صد بتواند پاسخی به یک جعل تاریخی باشد که در آن فیلم اتفاق افتاده بود اما براساس آن طرح‌ریزی نشده است.

مهران غفوریان

وی با اشاره به اینکه ضعف‌های پروژه سی در سی‌صد تا حد زیادی پوشش داده شده است، خاطرنشان کرد: ساختار این کنسرت نمایش براساس روایتی از حمله مغول و کتاب‌سوزانی که در نیشابور رخ داده است؛ در این اثر گروه حرکت نقش‌های مختلف را ایفا خواهند کرد؛ شهروندان نیشابور، سپاه مغول و شخصیت‌هایی در بین این روایت‌ها حضور دارند و موسیقی‌های مربوط به این روایت‌ها اجرا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: