یارانه | یارانه جدید | یارانه تیرماه | یارانه دولت | یارانه کمک معیشتی | جاماندگان یارانه

حواشی جدید در واریز یارانه | چرا یارانه برای برخی افراد کامل واریز نشد؟

حواشی جدید در واریز یارانه | چرا یارانه برای برخی افراد کامل واریز نشد؟
کدخبر : 560497

یارانه تیرماه شب گذشته واریز شد. اما این واریزی با حواشی زیادی همراه بود. در ادامه جزئیات خبر را بخوانید.

یارانه تیرماه واریز شد. یارانه برای برخی افراد به طور کامل واریز نشد. اما یارانه برای برخی از جاماندگان نیز واریز شد. حواشی زیادی در واریزی این یارانه بوجود آمده است که در ادامه مطلب می خوانید.

واریز یارانه تیر از بامداد امروز سه‌شنبه بیست و یکم تیر آغاز شد و قرار است تا آخر هفته ادامه یابد.

دولت طبق وعده‌ای که داده بود این بار به جامانگان و معترضانی هم که واجد شرایط دریافت یارانه باشند و اعتراض آنها پذیرفته شده باشد، علاوه بر یارانه تیر، مجموع مبلغ دو ماه گذشته را نیز پرداخت می‌کند.

به همین دلیل این بار واریزها تا چند روز به درازا می‌کشد اما از ماه مرداد واریزی تمام یارانه‌بگیران در زمان مشخص انجام می‌شود.

براین اساس، برای تیر دو گروه جدید به فهرست یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند. دسته نخست معترضانی هستند که یارانه اردیبهشت را به صورت مشروط دریافت کرده بودند.

این دسته، یارانه تیر را بامداد امروز دریافت کردند و تا آخر هفته علاوه بر داشتن حق برداشت پرداختی اردیبهشت، مبلغ مربوط به خرداد را نیز دریافت می‌کنند.

معترضان کسانی بودند که تا پیش از اردیبهشت یارانه‌بگیر بودند اما در دو ماه گذشته از فهرست مشمول کنار گذاشته شدند. نام‌نویسی و رسیدگی به درخواست این افراد برعهده وزارت رفاه بود.

یارانه معیشتی

تکلیف معترضانی که اعتراض آنها پذیرفته نشده چیست؟

اما تکلیف افرادی از این گروه که با درخواست آنها موافقت نشده است، چه می‌شود؟

بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، آنها باید تا مرداد صبر کنند. در آن زمان، از سامانه جدیدی برای نام‌نویسی و پیگیری این مورد رونمایی می‌شود.

برخی از جاماندگان نیز یارانه می‌گیرند

دسته دومی که از این ماه به جمع یارانه‌بگیران پیوستند، جاماندگان هستند. این افراد سابقه دریافت یارانه نداشتند و بعد از نام‌نویسی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها، وزارت رفاه به درخواست آنها رسیدگی کرده است.

از میان این افراد اگر کسی مشمول باشد، تا پایان هفته جاری علاوه بر یارانه تیر، مجموع مبلغ مربوط به دو برج گذشته را نیز دریافت می‌کند.

بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اگر درخواست فردی مورد موافقت قرار نگرفته باشد، می‌تواند بار دیگر از طریق سامانه رفاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعتراض خود را ثبت و پیگیری کند.

همچنین برای افراد احتمالی که تاکنون تحت عنوان جامانده یا معترض برای دریافت یارانه اقدامی نکرده‌اند نیز امکان ثبت درخواست از طریق سامانه My.gov.ir وجود دارد.

یارانه

چرا یارانه تیر برخی کاهش یافت؟

در عین حال این بار نیز به مانند دفعات گذشته، از یارانه شهروندانی که در دوران کرونا کمک هزینه یک میلیون تومانی را دریافت کرده بودند، مبلغ ۳۵ هزار تومان کسر شده یا می‌شود. بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، این کسری‌ها تا زمانی که وام مورد نظر تسویه شود، ادامه می‌شود.

از طرف دیگر اما برخی مخاطبان تجارت‌نیوز می‌گویند که در ماه‌های گذشته یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند اما برای تیر ۳۰۰ هزار تومان برای آنها واریز شد.

این مساله می ‌تواند با به روز شدن بانک اطلاعاتی وزارت رفاه و دهک‌زنی مجدد این وزارتخانه مرتبط باشد. با این حال در پیگیری‌های تجارت‌نیوز، سازمان هدفمندی یارانه‌ ها با عجیب خواندن این مورد گفت که آن را پیگیری می‌کند.

از سوی دیگر پیگیری تجارت‌نیوز از وزارت رفاه حاکیست که در تاریخ بیستم تیرماه دهک بندی درآمدی شهروندان را تغییر کرده است و شهروندان می‌توانند با شمار تلفن۰۲۱۶۳۶۹ از دهک جدیدشان مطلع شوند.

یارانه بگیران حسابشان را چک کنند | یارانه ها چقدر واریز شد؟

یارانه
یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات همزمان با یارانه تیرماه به حساب این سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

تمامی سرپرستان خانواری که تا ۱۵ خرداد ماه جهت دریافت یارانه کمک معیشتی ثبت‌نام کرده‌اند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشمول دریافت یارانه شناخته شده‌اند، تا پایان هفته یارانه و معوقات خود را دریافت می‌کنند. سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پیرو اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر امکان ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی یا متقاضیان جدید دریافت یارانه، اطلاعات سرپرستان خانواری که تا تاریخ ۱۵ خردادماه در سامانه https://my.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و پس از انجام آزمون وسع و تعیین دهک‌بندی توسط آن وزارتخانه، فهرست سرپرستان خانوار جدید مشمول دریافت یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شده است.

در صورتیکه بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم شناخته شده باشند، ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم معرفی گردیده باشند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان ماهانه به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

یارانه+

یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات همزمان با یارانه تیرماه به حساب این سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. درصورتیکه در زمان پرداخت یارانه نقدی مرحله ۱۳۷ (تیر ماه سال جاری)، مبلغ یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز نشد، به این معنا است که این افراد در ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دهک ۱۰ قرار گرفته و مشمول دریافت یارانه شناخته نشده‌اند.

معترضان به دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری اعتراض و درخواست بازبینی دهک‌بندی خود به سامانه اعلامی وزارت مذکور به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل نمایند.

خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات تا پایان هفته به حساب آنان واریز خواهد شد.

یارانه

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: