کرونا | مرونا در ایران | کرونا در جهان | زیرسویه جدید کرونا | ویروس کرونا | آمار کرونا

آمار ویروس کرونا | آمار ویروس کرونا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ | آمار جدید ویروس کرونا منتشر شد

آمار ویروس کرونا | آمار ویروس کرونا 24 تیرماه 1401 | آمار جدید ویروس کرونا منتشر شد
کدخبر : 560797

آمار ویروس کرونا امروز جمعه، 24 تیرماه 1401 توسط وزارت بهداشت اعلام شد.

آمار کرونا هر روز اعلام می شود. آمار کرونا چند هفته ای کم شده بود با شروع تعطیلات آمار کرونا دوباره اوج گرفت. آمار کرونا در ایران و دنیا شروع به افزایش کرده است. آمار کرونا را با ما دنبال کنید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی درخصوص آخرین وضعیت کرونا در کشور، از شناسایی ۴۷۷۲ بیمار جدید در شبانه روز گذشته خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

تا کنون ۶۴ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۴۳۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۸ هزار و ۱۴۴ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۰۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۸۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۲ هزار و ۶۱۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۷۷۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۵۶۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کرونا در کشور به ۷ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۲۳ نفر رسید.

کرونا

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۷۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۶۷ هزار و ۱۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۴۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۵۰۹ آزمایش تشخیص ویروس کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: افزایش شیوع کرونا دانشگاه ها را تعطیل نمی کند و از آموزش های ترکیبی استفاده خواهیم کرد.

دانشگاه ها با افزایش کرونا تعطیل نخواهند شد

قاسم عموعابدینی در بیان ضرورت اجرای طرح تحول آموزش عالی، گفت: رتبه جهانی تولید علم جمهوری اسلامی ایران طی هفت، هشت سال گذشته در محدوده ۱۴ تا ۱۶ بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است. بنابراین باید مقاومت در برابر تحول را بشکنیم و قبول کنیم برای تغییر اکوسیستمی که به آن عادت کرده‌ایم، نیاز به اراده و تحرک برای تحول داریم. شکل‌گیری بین‌رشته‌ای‌ها یکی از این اقدامات تحولی بوده است.

کرونا

وی گفت : بخش مهمی از شغل‌های موجود تا ۱۰ سال آینده اصلاً وجود ندارند یا تغییر شکل می‌دهند؛ بنابراین لازم است که محتواهای درسی، رشته‌ها و محتوای رشته‌ها متناسب با نیازها تغییر کنند. 

عموعابدینی درباره طرح تحول آموزش عالی در دولت سیزدهم، گفت: سند تحول آموزش عالی در دولت سیزدهم در جمع‌های نخبگی مختلف به شور گذاشته شده و در این سند، ۴ چالش آموزش عالی، ۸ عامل ایجاد این چالش‌ها و ۳۱ راهکار رفع چالش‌ها دیده شده است.

او از ناکارآمدی در نظام حکمرانی و اداره دانشگاه، توسعه‌نیافتگی نظام فرهنگی و ضعف در همکاری‌های علمی و بین‌المللی به عنوان برخی چالش‌های آموزش عالی که در این سند مطرح شده است نام برد.

معاون وزیر علوم، پیاده‌سازی کامل آمایش آموزش عالی، تحول در نظام جذب، پیشتازی رویکرد فعال آموزشی، بکارگیری فناوری و روش‌های آموزشی جدید، اصلاح نظام حکمرانی، ارتقای نظام سنجش و پذیرش دانشجو و بروزرسانی برنامه‌های درسی را از جمله راهکارهای عبور از چالش‌های آموزش عالی دانست .

کرونا

معاون آموزشی وزیر علوم گفت:طرح تحول حوزه آموزشی در سه سطح سیاستگذاری، فرآیندها و محتوا شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: چاره‌ای جز برنامه تحول آموزشی نداریم. اگر تحول در آموزش عالی می‌خواهد به صورت قوی شکل بگیرد باید دانشگاه‌های بزرگ به میدان بیایند و در نقش دانشگاه معین به دیگر دانشگاه‌ها نیز کمک کنند.

معاون وزیر علوم گفت: وزارت علوم نباید برای یک به یک دانشگاه‌ها نسخه بنویسد، بلکه خود دانشگاه‌ها باید بر حسب شرایط خود و طرح جامع و چارچوبی که ابلاغ کردیم، برنامه‌ریزی و عمل کنند و هیأت امنا و شورای دانشگاه تصمیم بگیرند. 

او گفت: آمایش آموزش عالی فقط ساماندهی نیست؛ بلکه ماموریت‌گرایی، رتبه‌بندی و مهارت‌افزایی جزو برنامه‌های تحولی در آمایش آموزش عالی است. به عنوان نمونه تعداد محدودی از دانشگاه‌ها دارای این ظرفیت هستند که به حوزه هوش مصنوعی به عنوان یک مأموریت خاص ورود پیدا کنند. اما همه دانشگاه‌ها وظیفه دارند که به مأموریت ارتباط با صنعت به عنوان یک مأموریت عام ورود داشته باشند. در مأموریت عام قرار شده است که پذیرش دانشجو مطابق مطابق نیازهای کشور صورت گیرد.

عموعابدینی گفت: حضوری شدن آموزش کار سختی بود و مقاومت‌هایی وجود داشت ولی با مدیریت بسیجی، جهادی و عالمانه رؤسای دانشگاه‌ها به ویژه رئیس دانشگاه تهران و با اعتقاد به اینکه دانشجو روح دانشگاه است، این مهم اتفاق افتاد.

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وقتی آموزش حضوری در دانشگاه تهران شروع شد، تلاش دیگر دانشگاه‌ها برای ازسرگیری آموزش حضوری دوچندان شد.

کرونا

عموعابدینی گفت: حتی اگر شیوع کرونا دوباره افزایشی شود، به هیچ وجه تعطیلی نداریم بلکه باید بر روی «آموزش ترکیبی» کار کنیم.

وی گفت: یکی از محورهای کلیدی آموزش عالی در کشور، دانشگاه تهران است و معتقدیم اگر نماد آموزش عالی حرکت کند، مسیر تحولی در کشور تسهیل می‌شود. دانشگاه تهران در گذشته نیز محور اصلی بخش مهمی از تحولات در مباحث دانشگاهی ایران و نقش‌آفرین در توسعه اجتماعی، فرهنگی و آموزش عالی کشور بوده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۲ درصد تولید علم دنیا متعلق به ایران است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش مهمی از تولید علم کشور متعلق به دانشگاه تهران است و این آمارها نشان‌دهنده جایگاه ممتاز دانشگاه تهران در حوزه علمداری حرکت‌های علمی و نقش‌آفرینی عمده این دانشگاه در حوزه تولید علم کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان/وزارت بهداشت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: