پیش بینی بورس | پیش بینی بورس امروز | پیش بینی بورس هرروز

پیش بینی بورس | پیش بینی بورس ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱

پیش بینی بورس | پیش بینی بورس 12 مردادماه 1401
کدخبر : 562436

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه، 12 مردادماه 1401 چگونه است؟

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه، 12 مردادماه 1401 منتشر شد. پیش بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

بورس دیروز رشد ۰٫۱۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادلی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت شود.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: آن‌ها تصور نکنند با این اقدامات می‌توانند در میز مذاکره امتیاز بگیرند. باید زیاده‌خواهی‌ها را کنار بگذارند و اگر بخواهند به این مسیر ادامه دهند، هرگز دست‌بسته نخواهیم بود. ما در پاسخ به این اقدام آمریکا، از شب گذشته و براساس تصمیمی که گرفته شد، نسبت به گازدهی به صدها سانتریفیوژ نسل جدید اقدام کردیم. (مهر)

اگر مذاکرت به توافق ختم نشود، بورس در کوتاه مدت روند صعودی خوبی به خود می‌گیرد. همچنین به واسطه توافق، معاملات بازار سرمایه در کوتاه‌مدت کم رونق و در بلند مدت سبزپوش می‌شود.

پیش بینی بورس

آخرین تحولات دو صنعت بورسی

قیمت نفت، روز سه‌شنبه پس از آن که سرمایه‌گذاران دورنمای تیره تقاضا برای سوخت را هضم کردند، دوباره کاهش یافت. بهای معاملات نفت برنت ۷۷ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۹ دلار و۲۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه در مقطعی به رکورد پایین ۹۹ دلار و ۹ سنت سقوط کرده بود که پایین‌ترین رکورد از ۱۵ ژوئیه بود و نهایتا، با سه دلار و ۹۴ سنت کاهش بسته شده بود.(گسترش‌نیوز)

برخی کارشناسان عقیده دارند که کاهش ادامه‌دار قیمت نفت می‌تواند صنایع مربوط در بورس تهران را نیز نزولی کند. یعنی بازار سهام نسبتپ به هر خبری واکنش نشان می‌دهد و این خبر نیز می‌تواند بورس را نزولی کند.

پس از انتشار اطلاعیه عرضه دو محصول گروه بهمن برای، روز ۲۶ مردادماه در بورس کالای ایران، گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه خودروی شاهین خود در بورس کالا اعلام آمادگی کرد.(کالاخبر)

عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند رانت این حوزه را کاهش دهد و نقدینگی و اعتماد جدید وارد بورس کند.

پیش بینی بورس

افزایش گردش نقدینگی در بورس

بورس کالا در نامه‌ای به شرکت‌های کارگزاری، شرایط خرید شمش فولادی شامل بلوم و بیلت و همینطور گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی را ابلاغ کرد.(کالاخبر)

این تغییر شرایط خرید شمش فولادی، می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

براساس اطلاعیه عرضه‌های منتشر شده در سایت بورس انرژی ایران، در دو هفته پیش رو شاهد عرضه‌های جدید با حجم‌های بالا از سوی شرکت ملی نفت ایران هستیم. به طوری‌که در روز دهم مردادماه، ۲۴۰ هزار بشکه «نفت سفید» و ۳۰ هزار تن «نفتای سبک»، در روز دوازدهم مردادماه ۷۰ هزار تن «نفت کوره» و در روز ۱۹ مردادماه ۲۶۲ هزار و ۵۰۰ بشکه «گازوئیل» در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران از سوی شرکت ملی نفت ایران به صورت دریایی(فوب خلیج فارس) عرضه می‌شود.(بورس انرژی)

کارشناسان عقیده دارند که افزایش حجم عرضه‌ها، تاثیر مثبتی در گردش نقدینگی بازار سرمایه و اقتصاد کشور خواهد داشت.

پیش بینی بورس

شفافیت در بورس و اقتصاد کشور

محسن خدابخش، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران بیان کرد: برخی از بنگاه‌ها به دلیل اعمال نظام قیمت‌گذاری دستوری با زیان مواجه شده‌اند. این در حالی است که در قوانین بالادست به صراحت آمده که اگر شرکتی در قبال قیمت‌گذاری دستوری با زیان مواجه شد، باید آن زیان جبران شود.(کالاخبر)

عدم قیمت‌گذاری دستوری به نفع اقتصاد کشور است و گردش نقدینگی در اقتصاد را نیز افزایش می‌دهد.

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در توئیتی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: ما ایده‌های پیشنهادی شکلی و محتوایی خود را به منظور هموار ساختن مسیر برای جمع‌بندی سریع مذاکرات وین، که با هدف اصلاح یک شرایط پیچیده خسارت‌بار ناشی از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، آغاز شده، به طرف‌های مقابل ارائه دادیم. ما به صورت نزدیک با شرکای برجامی خود به ویژه هماهنگ‌کننده به منظور ارائه فرصتی دیگر به آمریکا برای نشان دادن حسن نیت و مسئولیت‌پذیری خود کار می‌کنیم.(توییتر)

پیش بینی بورس

توافق در مذاکرات می‌تواند بورس را در بلند مدت صعودی کند.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: