سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | سود سهام عدالت | وضعیت سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

مشمولین سهام عدالت بخوانند | یک اتفاق مهم برای سهام عدالتی ها | ارزش سهام عدالت ۲۷ مرداد ۱۴۰۱

مشمولین سهام عدالت بخوانند | یک اتفاق مهم برای سهام عدالتی ها | ارزش سهام عدالت 27 مرداد 1401
کدخبر : 563658

مشمولین سهام عدالت می توانند به رایگان در سامانه سجام ثبت کنند.

سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. سود سهام عدالت امسال 100 افزایش پیدا کرده است.  مشمولین سهام عدالت می توانند به رایگان در سامانه سجام ثبت کنند.

آخرین اخبار حاکی از آن است که ثبت‌نام در سامانه سجام برای مشمولان سهام عدالت رایگان شده و این افراد می‌توانند با استفاده از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری نسبت به ثبت نام و احراز هویت رایگان سجام اقدام کنند.

سهام عدالت

از میان حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، هنوز حدود هشت میلیون نفر در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، البته چنانچه این افراد شماره موبایل و شماره شبای معتبر ثبت کرده باشند سود سالانه خود را دریافت می‌کنند اما امکان مشارکت در مجامع، دریافت سود رسوبی و ... را ندارند. بر این اساس تنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند که به دلیل ثبت نکردن شماره شبای معتبر سودی دریافت نکرده‌اند.

در این راستا مشمولان سهام عدالتی که تاکنون به ثبت نام و احراز هویت سجام اقدام نکردند، می‌توانند با بهره‌مندی از ۸۷ مرکز الکترونیک و حضوری به صورت رایگان در سامانه سجام به نشانی WWW.SEJAM.IR ثبت‌نام و احراز هویت خود در آن را انجام دهند. این افراد می‌توانند با مراجعه سایت sahamedalat.ir/marakez با انتخاب یکی از ۱۵ مرکز منتخب، ثبت نام رایگان سجام خود را انجام دهند.

 همچنین این افراد برای دریافت خدمات رایگان احراز هویت سجام می‌توانند در یکی از هشت مرکز رایگان احراز هویت الکترونیک سجام یا یکی از  ۶۴ مرکز رایگان احراز هویت حضوری سجام نیز این خدمت را کاملا رایگان انجام دهند.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت امروز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱

امروز ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به ۸ میلیون و۸۲۵ هزار و۷۸۹تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با ۸۱۰۴ واحد کاهش در ارتفاع ۱.۴۵۱.۳۹۵ و شاخص هم  وزن در ارتفاع ۳۹۹.۰۷۷ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۴۴۷۹ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم ۵۴۸۲ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فارس، شبندر، شپدیس، شپنا، کگل، شتران، فولاد بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار فرابورس زاگرس، آریا،شاوان، شراز، بپاس، دماوند، کگهر فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۹ میلیون و۴۶۵ هزار و۲۳ تومان رسید./جماران

سهام عدالت

شهریور امسال موعد آغاز به کار سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در زمینه سهام عدالت متوفیان می‌گوید: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

پیش از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه‌اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌ های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت | وام سهام عدالت | اخبار سهام عدالت

سهام عدالت در تمام هفته های اردیبهشت ماه با افزایش ارزش روبرو شد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان، ۸ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان، ۹ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان.برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم اردیبهشت ماه به ترتیب با کاهش  ۱۱۶ هزار تومانی، ۱۴۰ هزار تومانی، ۱۵۱ هزار تومانی و ۲۸۴ هزار تومانی نسبت به هفته دوم خردادماه مواجه شده‌اند.

بنابراین گزارش، ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تومانی، ۹ میلیون و ۸۶۵ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۶۶۷ هزار تومانی و ۲۰ میلیون و ۵۱ هزار تومانی روبرو شده است.

استعلام آنلاین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت

 سهامداران سهام عدالت برای استعلام وضعیت پرداخت سود سهام خود می‌توانند با ورود به سامانه سهام عدالت در تارنمای «www.Sahamedalat.ir» نسبت به مشاهده زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت اقدام کنند.

ارزش سهام عدالت | ارزش سهام عدالت 26 مرداد 1401 | ارزش سهام عدالت امروز چند شده است؟

همچنین سهامدارانی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند، باید هر چه سریعتر در سامانه سجام ثبت کنند تا در فهرست پرداخت سود جامانده های سهام عدالت قرار گیرند.

منبع: ایسنا/صفحه اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: