قیمت خودرو | اخبار قیمت خودرو | نوسان قیمت خودرو | تغییر قیمت خودرو

جدیدترین قیمت خودرو | قیمت خودرو ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | پیش بینی قیمت خودرو

جدیدترین قیمت خودرو | قیمت خودرو 28 مرداد 1401 | پیش بینی قیمت خودرو
کدخبر : 563686

قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا امروز جمعه، 28 مرداد 1401 اعلام شد.

قیمت خودرو امروز جمعه، 28 مردادماه 1401 اعلام شد. قیمت خودروهای پرطرفدار نیز مشخص شد. قیمت خودرو هرروز منتشر می شود. پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده چطور خواهد بود؟ قیمت خودرو داخلی امروز چند است؟

شش ماه است که بازار خودرو در رکود به سر می‌برد؛ اگر نتیجه مذاکرات مثبت شود، قیمت دلار به صورت موقتی کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند باعث افت قیمت خودروهای خارجی و حتی داخلی شود.

قیمت خودرو صفر داخلی روز جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۷ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷ اتومات هم با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۷ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک نیز در قیمت ۵۸۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفنگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اینکه از ابتدای سال بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، اگر نتیجه مذاکرات مثبت شود، قیمت دلار به صورت موقتی کاهش پیدا می‌کند. این کاهش قیمت می‌تواند باعث افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی شود. قیمت خودروهای داخلی نیز اندکی کاهشی می‌شود، اما این کاهش خیلی جدی نخواهد بود.

او ادامه داد: نباید انتظار داشت اگر برجام امضا شود، همه چیز ناگهانی تغییر کند و اصلاح شود. بلافاصله پس از مشخص شدن نتیجه مذاکرات، یک شوک روانی به بازار وارد می‌شود. در ابتدا شرایط بازار به طور موقتی مطلوب خواهد بود اما ادامه روند معاملات و رونق اقتصادی، به کیفیت توافق و سیاست‌های داخلی بستگی دارد.

کاکایی ضمن اشاره به اینکه ادامه روند عادی مذاکرات با احتمال بالای شکست می‌تواند تا حدودی باعث رونق بازار شود گفت: هم اکنون انتظار مردم برای نتیجه مذاکرات موجب توقف خرید و فروش‌ها شده است. اما ادامه روند فعلی می‌تواند باعث آغاز دوباره خرید و فروش‌ها جدای از بحث قیمت‌ها در بازار شود.

وی همچنین بیان کرد: با ادامه این روند تا پایان سال، ممکن است حتی تا حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد تورم داشته باشیم. در نتیجه خودروهای معمولی تا پایان سال افزایش قیمت را تجربه می‌کنند ولی اینکه خریداری باشد یا نه هنوز مشخص نیست.

قیمت خودرو

ورود جایگزین‌های سمند و تیبا به بازار از نیمه دوم سال آینده

 منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت گفت: دو خودروساز بزرگ کشور در حال کار روی خودرو‌های اقتصادی هستند و نیمه دوم سال آینده محصول آن‌ها به بازار عرضه می‌شود، این نیاز در حال حاضر مقرر است با واردات تامین شود.

به نقل از تابناک آنلاین، مقرر است با واردات خودرو از یک سو بازار تنظیم و از سوی دیگر بستر رقابتی شدن قیمت خودرو‌های داخلی با محصول خارجی فراهم شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست واردات خودرو‌هایی در دستورکار قرار خواهد گرفت که نیاز‌های مذکور را تامین کند، البته خودرو‌های گران قیمت‌تر نیز وارد می‌شوند. مشوق‌هایی برای واردات خودرو‌های اقتصادی در نظر گرفته شده است؛ به‌طور مثال تعرفه واردات تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد یا از اسقاط معاف می‌شوند.

منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: