پیش بینی بورس | پیش بینی بورس امروز | پیش بینی بورس هرروز

پیش بینی بورس | پیش بینی بورس امروز ۲ شهریور ۱۴۰۱

پیش بینی بورس | پیش بینی بورس امروز 2 شهریور 1401
کدخبر : 564136

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه، 2 شهریور 1401 چکونه است؟

پیش بینی بورس امروز چهارشنبه، 2 شهریور 1401 منتشر شد. پیش بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

شاخص کل بورس روز گذشته در حدود شش هزار واحد رشد داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

بورس دیروز رشد شش هزار و ۹۸۵ واحدی داشت و به سطح یک میلیون و ۴۳۱ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

پیش بینی بورس | پیش بینی بورس امروز 31 مرداد 1401

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در جلسه شورای عالی بورس گفت: در جلسه شورای عالی بورس بحث تاسیس بورس بین‌المللی مطرح شد که شورا با راه‌اندازی آن به صورت اصولی موافقت کرد.(سنا)

با تاسیس بورس بین‌الملل نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌شود و اگر مذاکرات به توافق ختم شود، این بازار بین‌المللی می‌تواند سود خوبی به اقتصاد کشور برساند.

تقویت روند رشد بورس

قیمت نفت در معاملات امروز چهارشنبه افزایش یافت و به بیش از ۱۰۰ دلار رسید. این در حالی است که افزایش قیمت نفت در پی هشدار عربستان سعودی مبنی بر کاهش تولید اوپک به منظور اصلاح اخیر قیمت‌های آتی نفت بوده است.(طلا و ارز)

برخی از کارشناسان این افزایش قیمت نفت برنت ناشی از مشخص نبودن نتیجه در مذاکرات برجام است. از سوی دیگر هشدار عربستان نسبت به محدودیت عرضه در بازار نیز تاثیر بسزایی در این افزایش قیمت داشته است.

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام ارشد دولت امریکا مدعی شد: ایران یکی دیگر از تقاضاهای کلیدی خود در مذاکرات توافق هسته‌ای را کنار می‌گذارد. این درخواست مربوط به بازرسی های هسته‌ای بوده است.(اخبار بورس)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که احیای برجام نزدیک است و با این احیا بورس روند صعودی خوبی به خود می‌گیرد.

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: اوراق ارزی در هیات عامل بانک مرکزی تصویب شده و منتظر هستیم که درخواست‌ها به بانک مرکزی ارائه شود. چند درخواست در حال بررسی است که مجوز می‌دهیم و امسال حتماً اوراق ارزی منتشر می‌شود.(ایرنا)

پیش بینی بورس

اوراق ارزی می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

افزایش اعتماد سهامداران به بورس

عباس حسینی معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در پاسخ به مبنی بر اینکه وزارت اقتصاد چه سازوکاری در بحث مربوط به واگذاری اموال مازاد و دارایی‌های بانک از طریق بورس دارد، گفت: یکی از اولویت های وزارت اقتصاد، بحث واگذاری أموال مازاد و دارایی‌های بانک‌ها از طریق بازار سرمایه است.(سنا)

واگذاری اموال مازاد و دارایی‌های بانک‌ها از طریق بازار سهام می‌تواند نقدینگی جدید وارد این بازار کند.

مهدی مساحی، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشست خبری معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد به مناسبت هفته دولت از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در نیمه دوم سال جاری خبر داد و تأکید کرد: کار ارزش‌گذاری این سهام زمان‌بر بود و هنوز کار کارشناسی آن تمام نشده است که بتوان زمان دقیق واگذاری را اعلام کرد. احتمالا کار قیمت دارا یکم و پالایش یکم به ارزش ذاتی آنها نزدیک شود. (بازار سرمایه)

با واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌شود. از سوی دیگر با رسیدن دارا یکم و پالایش به ارزش ذاتی اعتماد سهامداران به بازار افزایش می‌یابد.

پیش بینی بورس

ماجرای فساد در فولاد مبارکه

انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت شرکت فولاد مبارکه اصفهان زلزله‌ای را بین سهامداران بورسی به راه انداخت. هرچند امروز سهم فولاد بسته بود و معاملات آن متوقف شده است. اما به طور کلی این خبر باعث به راه افتادن جوی منفی در بازار شد که روی کلیت بازار تاثیرگذار بود. کارشناسان معتقدند انتشار هرگونه خبری پیرامون وجود فساد در شرکت‌های مختلف حاضر در بورس می‌تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

پیش بینی بورس

اما روی هم رفته تحلیلگران بر این باورند که بیش از هر فاکتور دیگری، بورس تحت تاثیر ابهامات برجامی است. از همین رو گفته می‌شود تا زمانی که این ابهامات برطرف نشود احتمالا وضعیت فعلی در بورس تداوم خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: