قیمت برنج

کاهش چشمگیر قیمت برنج و روغن در بازار | قیمت برنج امروز ۷ مهر ۱۴۰۱

کاهش چشمگیر قیمت برنج و روغن در بازار   | قیمت برنج امروز 7 مهر 1401
کدخبر : 566725

​معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: انجمن صنایع روغن اقدام به کاهش قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب کرده است.

قیمت برنج امروز 7 مهر 1401 چند شده است؟ قیمت برنج ایرانی امروز چند؟ قیمت برنج خارجی امروز چند شده است؟ قیمت برنج هرروز منتشر می شود. قیمت برنج نسبت به روز قبل چقدر شده است را در ادامه سایت شما و اقتصاد می خوانید:

قیمت برنج

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: انجمن صنایع روغن اقدام به کاهش قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب کرده است.محمد قربانی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: انجمن صنایع روغن اقدام به کاهش قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب کرده است که ۱۰ درصد برای روغن‌های خوراکی و ۱۵ درصد برای روغن‌های صنف و صنعت که تحریک تقاضا داشته باشند و بتوانند محصولات خودشان را به فروش برسانند.

خبر مهم وزارت جهاد درباره قیمت برنج و روغن 

وی در خصوص عرضه شکر هم گفت: قیمت شکر در کارخانه طبق مصوب۱۸ هزار تومان است و قیمت فله شکر حدود 20 هزار تومان است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر شکر بسته بندی شود ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳ هزار تومان برای فرآیند بسته بندی که دارد قیمت آن افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: همه طبق قانون موظفند که قیمت مصرف‌کننده درج کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی هم تصریح کرد: قیمت روغن ۵ کیلویی نسبت به دو ماه اخیر که ۴۰۰ هزار تن بود الان ۲۹۵ هزار تومان شده است و روغن مایع ۹۰۰ گرمی که ۶۸ هزار تومان بوده الان ۵۵ هزار تومان شده است.

رضا کنگری در خصوص قیمت برنج گفت: برنج ایرانی حدودا ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و بار قدیم گران‌تر بوده و الان بار جدید حدودا ۴۰ الی ۴۵ هزار تومان شده است.

کنگری افزود: برنج ایرانی اعلا از ۹۰ هزار تومان تا ۱۱۵ تومان در بازار هست.

قیمت برنج امروز ۷ مهر

رضا کنگری در خصوص قیمت برنج گفت: برنج ایرانی حدودا ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و بار قدیم گران‌تر بوده و الان بار جدید حدودا ۴۰ الی ۴۵ هزار تومان شده است.

کنگری افزود: برنج ایرانی اعلا از ۹۰ هزار تومان تا ۱۱۵ تومان در بازار هست.هند چندی پیش قوانینی مبنی بر ممنوعیت صادرات برنج وضع کرد. از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که سیل اخیر پاکستان منجر به کاهش واردات برنج از این کشور خواهد شد. حال بیم آن می‌رود که کاهش واردات برنج تاثیر خود را حتی روی قیمت برنج داخلی نیز بگذارد.

اخیراً رویترز در گزارشی اعلام کرد، هند به عنوان کشوری که ۴۰ درصد از تجارت برنج در جهان را در اختیار دارد، صادرات برنج شکسته را ممنوع کرد. هند در حالی به فکر محدودیت صادرات برنج خود است که چندی پیش برای صادرات شکر و گندم محدودیت‌های سختی گذاشت.

قاسم‌علی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، قیمت برنج ایرانی را همچنان در حال کاهش اعلام کرد و گفت: قیمت فروش بهترین و مرغوب‌ترین برنج در شمال کشور به ۸۰تا ۹۰هزار تومان رسیده و هم‌اکنون برنج ایرانی از کیلویی ۷۰هزارتومان برای انواع پرمحصول تا ۱۱۰هزارتومان برای انواع کیفی در سطح بنکداری در حال عرضه است.

این در شرایطی است که بررسی‌های میدانی از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و برنج پاکستانی ۴۳ تا ۵۰ هزار تومان بوده که بنابر گفته فعالان بازار تا حدودی افزایش داشته است، در حالیکه انجمن واردکنندگان اذعان می کند بازار برنج در رکود به سر می برد و قیمت تفاوتی نداشته است‌.

پس از ماه‌ها جولان گرانی در بازار برنج، حالا اظهارات فعالان این حوزه حاکی از آن است که قیمت این کالای اساسی در حال کاهش است. طی روزهای اخیر این اخبار در حالی منتشر شده که با افزایش نرخ این محصول به بیش از ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، برنج ایرانی در سفره بسیاری از اقشار جامعه کمرنگ شده است و بسیاری از مردم برنج خارجی و اقلام خوراکی دیگر مانند نان را جایگزین این محصول کرده‌اند.

در جدول زیر قیمت انواع برنج ایرانی در بازار را مشاهده می کنید:

قیمت برنج

 

منبع: خبرآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: