تیم ملی فوتبال ایران

فوری | تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی حذف شد | دلیل حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی چیست؟

فوری | تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی حذف شد | دلیل حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی چیست؟
کدخبر : 567787

دیلی تلگراف از درخواست حذف ایران از جام جهانی فوتبال با ادعای استفاده روسیه از پهبادهای ایران در اوکراین خبر داد.

تیم ملی ایران از سال ۱۹۴۱ تا کنون در ۳۵ تورنمنت غیررسمی و دوستانهٔ فوتبال شرکت کرده که میزبانی پانزده‌تای آن‌ها را بر عهده داشته‌است. در کل، ایران در هشت تورنمنت دوستانهٔ فوتبال موفق به قهرمانی شده که نخستین آن‌ها جام عمران منطقه‌ای ۱۹۶۵ و واپسین آن‌ها نیز جام ال جی ۲۰۰۲ بوده‌است. تیم ملی فوتبال ایران در ۷ بهمن ۱۴۰۰ بعد از پیروزی ۱–۰ بر تیم ملی فوتبال عراق که گل ایران را مهدی طارمی زد، به عنوان نخستین تیم آسیایی راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد. سرمربی تیم ملی ایران کارلوس کی روش  است. دیلی تلگراف از درخواست حذف ایران از جام جهانی فوتبال با ادعای استفاده روسیه از پهبادهای ایران در اوکراین خبر داد.

تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی حذف شد

نشریه انگلیسی تلگراف مدعی شد به علت حمایت ایران از روسیه در جنگ با اوکراین و فروش تسلیحات نظامی از جمله پهپاد به این کشور، تیم ملی ایران باید به سرنوشت روسیه دچار شده و از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حذف شود.

ادعای محروم شدن تیم ملی ایران از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی مطرح می شود که پیش از قرعه کشی و گروه بندی مسابقات فیفا اعلام کرده بود که هیچ تغییری در ۳۲ تیم حاضر در رقابت ها انجام نخواهد شد.

درحالی که رسانه های انگلیسی این روزها با فشار زیاد به فیفا و خبرسازی های عجیب قصد دارند برای تیم ملی فوتبال ایران حاشیه سازی کنند اما مقامات فیفا و در راس آن اینفانتینو هیچ برنامه ای برای حذف ایران از جام جهانی قطر ندارد.

پیش تر نیز بحث ها درباره تعلیق فدراسیون ایران و جایگزینی تیم ملی ایتالیا در مسابقات جام جهانی داغ شده بود که مسئولان فیفا شایعات را رد کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: