قیمت سکه | قیمت دلار وطلا

دلار هرات اوج گرفت | قیمت طلا و سکه در مسیر صعود

دلار هرات اوج گرفت | قیمت طلا و سکه در مسیر صعود
کدخبر : 586022

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۴ آبان‌ماه در بازار ارز هرات وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد و در سوی دیگر، افزایش قیمت طلا و قیمت سکه سرعت گرفت.

به گزارش شما واقتصاد : بازار قیمت سکه در چهارمین روز ماه جاری شاهد قدرت‌نمایی جناح افزایشی بود. قیمت سکه امامی که روز قبل با رشد ۴۰۰ هزار تومان تا پله دوم مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفته بود، امروز پنجشنبه ۴ آبان‌ماه با شوک افزایشی قیمت طلای جهانی، سه پله دیگر بالا رفت و به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. دسته‌ای از معامله‌گران می‌گفتند درصورتی‌که فلز گران‌بهای داخلی محدوده یاد شده را حفظ کند به تدریج می‌تواند برای شکست مرز ۳۰ میلیون تومان تلاش کند. البته برخی دیگر می‌گفتند شکست مرز یاد شده نیازمند اخبار و فاندهای قوی‌تر است.

همان‌طور که گفته شد قیمت اونس طلا امروز جهش قابل‌توجهی را ثبت کرد و به مرز ۱۹۹۳ دلار رسید؛ اما عصر امروز در حدود ۱۹۷۳ دلار به فروش رسید که در مقایسه با روز قبل ۷ دلار کاهش را نشان می‌دهد. در حال حاضر تریدینگ اکونومیکس، گزارش‌های خوب آمریکا و دست باز فدرال رزرو برای سیاست انقباضی را دلیل برگشت اونس طلا دانسته‌ است. اما این وضعیت به‌خاطر مشخص نبودن وضعیت خاورمیانه ناپایدار است و افزایش تنش‌ها می‌تواند طلای جهانی را به بالای مرز ۲ هزار دلار پرتاب کند.

در بازار ارز تهران هم قیمت دلار عصر امروز در مقایسه با روز قبل نوسان قابل‌ملاحظه‌ای را ثبت نکرد و با ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید. آرامش نسبی نرخ دلار تهران در حالی است که در هرات اسکناس آمریکایی امروز وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد و تا ۵۱ هزا رو ۲۰۰ تومان رفت.

پیش از شروع معاملات نقدی امروز پیشکسوت های بازار گفته بودند اگر قیمت دلار هرات امروز بالای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد می‌تواند وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود. مقاومت مهم قیمت دلار در این کانال ۵۱ هزار و ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان خواهد بود که اگر قیمت دلار این محدوده را بشکند می‌تواند با افزایش، تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان بالا برود. در مقابل اگر قیمت دلار دوباره به پایین سطح ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان برود می‌تواند با کاهش تا حمایت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان پایین برود. به عقیده تکنیکالیست‌ها تا زمانی که قیمت دلار بالای ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان قرار دارد اسکناس آمریکایی شانس صعود دارد. این دسته می‌گویند سطح ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان در به حمایت مهمی تبدیل شده است که درصورتی‌که خبر آتش‌بس قطعی شود احتمالاً برای دلار یک آزمون مهم را رقم خواهد زد.

در این‌ بین، نرخ حواله درهم نیز امروز نوسان صعودی محدودی ثبت کرد و از ۱۴ هزار تومان به ۱۴ هزار و ۷۰ تومان رسید. نکته مهم این است که این روزها درهم و دلار در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند و روز قبل با افزایش عرضه درهم توسط بازارساز در روز افزایشی دلار حباب درهم کاهش یافت و به زیر صد تومان رسید که نشان می‌دهد در این نقطه بازار، بازارساز عرضه خود را برای جلوگیری از رشد دلار بالا برده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: