دارا بودن استانداردهای زیست محیطی در متنوع ترین نیروگاه گازی کشور

دارا بودن استانداردهای زیست محیطی در متنوع ترین نیروگاه گازی کشور
کدخبر : 588419

مدیر عامل نیروگاه گازی ری در پی آلودگی این روزهای تهران گفت: طراحی واحد‌های نیروگاه ری به گونه ای است که به هیچ عنوان قابلیت استفاده از سوخت مازوت را ندارند.

به گزارش شماواقتصاد: حمید بادرستانی مدیر عامل نیروگاه گازی ری با اشاره به افزایش آلودگی شهر تهران و طرح مسئله مصرف سوخت مازوت در نیروگاه های کلانشهر تهران گفت: این موضوع در حالی عنوان می شود که طراحی واحدهای تولید انرژی در نیروگاه ری، به گونه ای است که به هیچ عنوان قابلیت استفاده از سوخت مازوت را ندارند، و ما اگر بخواهیم هم نمی توانیم از این نوع سوخت استفاده کنیم.

قطعا از مهمتریـن جنبه هـای منفـی زیسـت محیطی نیـروگاه های با سوخت فسیلی، انتشـار آلاینده هـای هـوا از دودکشهـا و آثـار تجمعی آن می باشد. مهمترین جنبه مثبـت آن نیز تامین انـرژی برق مورد نیـاز جوامع شهری، روستایی و طرحهای صنعتی، خدماتی و... است.

بادرستانی با اشاره به اینکه سوخت اول و اصلی نیروگاه ری گاز طبیعی می باشد و با توجه به برنامه ریزی مشترک انجام شده بین وزارت نیرو و نفت، وضعیت تامین گاز نیروگاه نسبت به سالهای گذشته وضعیت بهتری داشته است، افزود: وضعیت آلایندگی واحدهای تولید انرژی این نیروگاه بطور مستمر پایش می شود و نا کنون خارج از استانداردهای محیط زیست نبوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: