بیت کوین

بیت کوین از ۴۰ هزار دلار فراتر رفت

بیت کوین از ۴۰ هزار دلار فراتر رفت
کدخبر : 588426

قیمت بزرگترین ارز مجازی دنیا در معاملات روز یکشنبه به اوج ۴۰۲۱۰ دلار رسید و امروز در حدود ۴۰۰۱۱ دلار معامله می‌شود.

به گزارش شماواقتصاد: قیمت بیت کوین برای اولین بار از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا به بالاتر از ۴۰ هزار دلار رسیده است. خوش‌بینی نسبت‌به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اوایل سال آینده میلادی و همچنین احتمال تصویب صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین، قیمت این ارز مجازی را بالا برده است.

قیمت بزرگترین ارز مجازی دنیا در معاملات روز یکشنبه به اوج ۴۰۲۱۰ دلار رسید که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۲۲ بود. قیمت بیت کوین در اولین ساعت معامله در آسیا در روز دوشنبه در حدود ۴۰۰۱۱ دلار ثابت مانده است.

ارزش بیت کوین در سال جاری میلادی تقریباً دو برابر شده و بحران‌های مربوط به رسوایی‌های متعدد از جمله ورشکستگی صرافی اف‌تی‌اکس در سال گذشته را پشت سر گذاشته است.

افزایش احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از اوایل سال آینده میلادی باعث شده سرمایه‌های مخاطره آمیزتر و سرمایه‌های حساس به نرخ بهره مانند طلا طی چند هفته گذشته افزایش قیمت داشته باشند.

خوشبینی نسبت به تاسیس صندوق قابل در معامله در بورس برای بیت کوین هم از این ارز مجازی حمایت کرده است. این صندوق به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد از طریق بازار سهام به ارزهای مجازی دسترسی داشته باشند و موجی از سرمایه را وارد این بخش می‌کند.

قیمت ارز مجازی اتر هم که با شبکه بلاکچین اتریوم مرتبط است، در روز یکشنبه به ۲۲۱۸ دلار رسید یعنی بالاترین رقم طی یک سال و نیم گذشته. این ارز مجازی امروز  ۲۱۹۷ دلار در بازار آسیا معامله می‌شود.

بیت کوین و اتر هر دو پایین‌تر از رکورد سال ۲۰۲۱ قرار دارند، یعنی زمانی که به ترتیب به ۶۰ هزار و ۴ هزار دلار رسیده بودند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: