پاناکوتای انار | طرز تهیه پاناکوتای انار

این دسر معرکه مخصوص شب یلداس | طرز تهیه پاناکوتای انار با طعم عالی

این دسر معرکه مخصوص شب یلداس | طرز تهیه پاناکوتای انار با طعم عالی
کدخبر : 588582

اگر شماهم میخواهید برای شب یلدا یک دسر ساده ، خوشمزه و معرکه درست کنید ، ما به شما پاناکوتای انار را پیشنهاد می دهیم.

به گزارش شما و اقتصاد : یکی از دسرهای خوشمزه پاناکوتای انار است. پاناکوتای انار یک دسر پاییزی و خوشمز است. این دسر مناسب برای شب یلدا است. پاناکوتای انار را به روش های مختلفی درست می کنند. برای طرز تهیه پاناکوتای انار همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای پاناکوتای انار

 

شیر ۲ لیوان
شکر ۷ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری
آب سرد &frac۱۴; پیمانه
خامه پاستوریزه ۱۰۰ گرم
پودر ژله انار ۲ بسته
دانه انار ۱ پیمانه
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
وانیل &frac۱۴; قاشق چایخوری

پاناکوتای انار

طرز تهیه پاناکوتای انار

برای تهیه پاناکوتای انار خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

در این مرحله ۱ بسته پودر ژله را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ۱ پیمانه آب جوش به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود.

حالا نصف پیمانه آب سرد را به ژله اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و ظرف های مورد نظرمان را با کمی روغن می کنیم. در ادامه یک سوم حجم ظرف ها را با ژله پر می کنیم، سپس به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ژله کاملا ببندد.

در این مرحله پاناکوتا را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم بافت ژلاتین اسفنجی شود. در ادامه کاسه را روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم.

حالا ژلاتین را بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود، سپس شیر را به همراه وانیل و گلاب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا ذرات شکر حل شود و شیر گرم شود.

حالا ژلاتین را بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود، سپس شیر را به همراه وانیل و گلاب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا ذرات شکر حل شود و شیر گرم شود.

در این مرحله توجه داشته باشید شیر جوش نیاید، در صورت گرم شدن کفایت می کند. در ادامه ۱ ملاقه از شیر به خامه هم دمای محیط اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا خامه با شیر هم دما شده و کاملا حل شود.

حالا مخلوط خامه را به ژلاتین اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس به شیر اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه پاناکوتا در دمای محیط کاملا خنک شود. در ادامه ژله را از یخچال خارج می کنیم.

در این مرحله به اندازه ژله انار، مایه پاناکوتا را درون ظرف های سرومان می ریزیم، سپس مجددا درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم پاناکوتا کاملا ببندد. در ادامه ژله انار باقی مانده را به روش ژله اول درست می کنیم.

حالا ظرف های سرو را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی پاناکوتا مقداری دانه انار می ریزیم، به صورتی که روی دانه های انار را بگیرد ژله انار می ریزیم. در ادامه مجددا ظرف را درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود.

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا ظرف های سرو کاملا پر شوند. در ادامه مجددا ظرف های سرو را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم پاناکوتا انار به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون بماند تا کاملا خودش را بگیرد.

در نهایت پس از گذشت این زمان پاناکوتا انار را از یخچال خارج می کنیم. برای تزیین روش پاناکوتاها می توانیم به سلیقه خود از موادی مثل خامه فرم گرفته و انار دان شده استفاده کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: