فیش حقوق بازنشستگان| دریافت فیش حقوق بازنشستگان

اخبار بازنشستگان| فوری فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر میکند+جزییات

اخبار بازنشستگان| فوری فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر میکند+جزییات
کدخبر : 588613

قالیباف گفت: پرداخت و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و افزایش حقوق از سال ۱۴۰۳ الی ۱۴۰۷وجود دارد.

به گزارش شما و اقتصاد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باتوجه امروز همخوانی ندارد. همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از مشکلاتی است که قالیباف در ادامه برنامه به تشریح آن پرداخت.

 

قالیباف گفت: یکی از مشکلات مستمری بگیران این است که دولت بدهی آنها به سازمان تامین اجتماعی را در زمان مناسب پرداخت نکرد و ما در مجلس در یک سال ۹۰ میلیارد تومان بدهی را به تامین اجتماعی تحویل دادیم و افزایش می دهیم. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و این موضوع در کشور و در صندوق های ارتش متفاوت بود. اکنون برای تعدیل حقوق بازنشستگان اعم از کشوری، ارتش و صندوق تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان را می دهیم تا این بخش جبران شود. برنامه هفتم توسعه، برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان سال ۱۴۰۷ اجرا می شود.

 

احتمال رد مصوبه یکسان سازی حقوق بازنشستگان در شورای نگهبان

 

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی گفت: نظر دولت این است که منابع مالی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان را ندارد و بر این اساس ممکن است این مصوبه از سوی شورای نگهبان رد شود. .

 

ولی اسماعیلی با اشاره به تصویب موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان با کارگران در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: مجلس در مصوبه ای مقرر کرد که برای رعایت عدالت در پرداخت حقوق کارگران کارگران و بازنشستگان علاوه بر تناسب، حقوق بازنشستگان ظرف سه سال ۹۰ درصد افزایش می یابد. ادامه حقوق و پاداش کارکنان مشابه و برابر باید متناسب باشد.

 

وی گفت: منبع درآمد یکسان سازی حقوق مستمری بگیران، انتشار اوراق بهادار و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی است. ما به دنبال این بودیم که یکسان سازی حقوق بازنشستگان به گونه ای در مجلس تصویب شود که قابل اجرا باشد و مصوبه دقیق و محکمی باشد.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه دیگری از مجلس، سازمان تامین اجتماعی مجبور به تعدیل مستمری بازنشستگان و کارگران در سه سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه ای شد. ، و تعدیل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی.

 

نماینده مردم گرمی در شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مجلس در مصوبه یکسان سازی حقوق بازنشستگان مقرر کرده است که این کار در سه سال آینده انجام شود، گفت: طبق مصوبه مجلس مقرر شد تا افزایش حقوق و تناسب حقوق بازنشستگان با کارگران. از سال ۱۴۰۳ به گونه ای انجام شود که در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال دوم و سوم هر کدام ۳۰ تا ۹۰ درصد نسبت مذکور انجام شود.

 

اسماعیلی تصریح کرد: دولت مخالف یکساله شدن حقوق بازنشستگان بود و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع را در مجلس مطرح کرد. در این شرایط که دولت مخالف این کار بود، نتوانستیم دولت را مجبور کنیم که حقوق بازنشستگان را با ۹۰ درصد حقوق کارگران برابر در یک سال یکسان کند. دولت می گوید منابع مالی برای این کار را ندارد و به دلیل محدودیت های مالی نمی تواند با بازنشستگان برابری کند.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: البته شورای اسلامی منابع پایدار از جمله فروش دارایی های مازاد دولت، عرضه اوراق بهادار و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را برای یکسان سازی حقوق در نظر گرفت. بازنشستگان، اما دولت می گوید این منابع کافی نیست. اگر مجلس در مصوبه خود تصمیم می گرفت که یکسان سازی حقوق بازنشستگان ظرف یک سال انجام شود، قطعاً دولت قبول نمی کرد و زیر بار این کار نمی رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: