مکان های دیدنی تهاران

مکان های تفریحی تهران بشناسید | معرفی بهترین تفریحگاه های تهران

مکان های تفریحی تهران بشناسید | معرفی بهترین تفریحگاه های تهران
کدخبر : 589115

در مقاله زیر ما قصد داریم چندین تفریحگاه تهران را به شما معرفی کنیم.

به گزارش شما و اقتصاد :  تهران یکی از مقاصد تفریحی برای سفر محسوب می‌شود. جالب است بدانید که کلان‌شهر تهران بناهای تاریخی، جاهای دیدنی و مکان‌های تفریحی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است. برای افراد علاقمند به تاریخ، بازدید از کاخ‌ها و موزه‌ها، برای کسانی که به خرید و مراکز خرید علاقه دارند بازارها و مراکز مدرن و برای دوستداران طبیعت پارک و مناطق طبیعی بکر توصیه می‌شود.در ادامه  ماچند مکان های تفریحی تهران را فهرست کرده‌ایم.

 

پارک چیتگر

سرزدن به پارک‌های جنگلی در کلان‌شهر شلوغی مثل تهران، یکی از بهترین تفریحات است. پارک جنگلی چیتگر در غرب شهر، جزو گزینه‌های اصلی برای یک روز پیک نیک و تفریح در تهران است. پارک چیتگر در دوره پهلوی دوم، در سال 1342 احداث شد و مساحت این پارک 874 هکتار است. لازم است بگوییم که آخر هفته‌ها برای رفتن به پارک چیتگر لازم است کمی دست بجنبانید، چون پارک جنگلی چیتگر انتخاب اول خیلی از خانواده‌ها برای تفریحات آخر هفته تهران است.

از امکانات پارک جنگلی چیتگر، نمازخانه، درمانگاه، آتش‌نشانی، پمپ‌بنزین و رستوران است. از دیگر مزیت‌های این جای تفریحی تهران، وجود یک پارک بانوان، پیست دوچرخه، باشگاه سوارکاری و پینت بال است و همین‌طور، دسترسی آسان بدون نیاز به وسیله نقلیه شخصی از طریق مترو، از دیگر محاسن پارک چیتگر است.

مکان های دیدنی تهران

پردیس سینمایی ارگ

مرکز خرید ارگ در تهران، یکی از محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید در شمال تهران است که نامی آشنا برای عاشقان پاساژگردی است؛ اما درواقع، مرکز خرید ارگ یکی از جاهای تفریحی تهران است که برای هر سلیقه‌ای می‌تواند مکانی جذاب باشد. پردیس سینمایی ارگ در سال 1395 با پنج سالن، کار خود را آغاز کرد و جزو بهترین سینما‌های تهران دسته‌‌بندی می‌شود. اگر برای رفتن به سینما، پردیس ارگ را انتخاب کردید، می‌توانید از شهربازی، مرکز خرید، فودکورت، کافه و رستوران این مجموعه هم استفاده کنید تا یک روز تفریحی تمام‌عیار داشته باشید.

 

پردیس سینمایی کوروش

پردیس سینمایی کوروش، در طبقه ششم مرکز خرید کوروش قرار گرفته است. این مرکز خرید از نسل مراکز خرید جدید تهران است که در زمان نسبتاً کوتاهی، توانسته حسابی در دل تهرانی‌ها جا باز کند و محبوب شود. پردیس سینمایی کوروش هم از استاندارد بالایی برخوردار است و شما با انتخاب این سینما می‌توانید به شهربازی ژوپیتر سر بزنید و تفریحی همراه با کودکان داشته باشید یا اینکه به اتاق فرار مجموعه کوروش بروید و یکی از تفریحات هیجان انگیز تهران را تجربه کنید. فودکورت، رستوران و کافه‌های این مجموعه هم به شما امکان تجربه تفریحی از جنس شکم‌گردی را می‌دهد. فروشگاه‌های این مرکز تجاری هم از تنوع خوبی برخوردارند و هر آن چیزی که نیاز داشته باشید از وسایل الکترونیکی تا لباس و وسایل خانه را می‌توانید در اینجا پیدا کنید.

مکان های دیدنی تهران

گالری سیحون

گالری سیحون، سال 1345 با همت هوشنگ سیحون و همسرش معصومه سیحون راه‌اندازی شد. هوشنگ سیحون معمار برجسته معاصر ایران است که معمار بنا‌های شاخصی مثل آرامگاه ابن سینا و آرامگاه خیام بوده است. گالری سیحون یکی از اولین و قدیمی‌ترین گالری‌های تهران است که بسیاری از هنرمندان معاصر ایران مثل سهراب سپهری، پیش از به شهرت رسیدن، آثار خود را در این گالری به نمایش گذاشتند.

 

شهر کتاب مرکزی

شهر کتاب مرکزی، اسفند ماه سال 1389 در مرکز شهر، کار خود را شروع کرد. این کتاب‌فروشی، سه طبقه با مساحت 2500 متر است و می‌توان ادعا کرد که اگر دنبال هر کتابی برای هر رده سنی باشید از اینجا دست خالی برنمی‌گردید، از کتاب‌های نفیس تا کتاب‌های رده سنی کودک و نوجوان. اینجا یکی از جذاب‌ترین کتاب‌فروشی‌های شهر است که برای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی یک پاتوق محبوب و نام‌آشنا است. فروش نوشت‌افزار و اسباب‌بازی‌های فرهنگی، کافه و فروشگاه صنایع دستی از دیگر ویژگی‌های این کتاب‌فروشی است.

 

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران، در سال 1396 با هدف ایجاد پلی بین کودکان و نوجوانان با کتاب و فناوری آغاز به کار کرد و با شتابی باور‌نکردنی به یکی از نقاط محبوب شهر در بین خانواده‌ها تبدیل شد. مجموعه باغ کتاب، بهشت کوچکی برای تفریح در تهران همراه با خانواده‌ است و بچه‌‌ها، با هر گروه سنی از کودک تا نوجوان در این مجموعه لحظات خوبی را خواهند داشت. بخش بهارستان، فضایی مختص کودکان است که می‌توانید کتاب و هر محصول فرهنگی برای کودکان را در اینجا برای خرید، پیدا کنید و سپس در بین مجسمه‌هایی از شخصیت‌های کارتونی قدم بزنید و لذت ببرید؛ بعد با عبور از راهروی خیالستان و تماشای تصاویر جالب خیالی به قسمت نگارستان برسید.

بخش نگارستان مجموعه باغ کتاب، شامل سالن سینما، تئاتر، سالن نمایش علمی و سه بعدی و کافه است. بخش سروستان، بخش مختص بزرگسالان است که شامل کتاب‌فروشی، کافه و فروشگاه محصولات فرهنگی است. علاوه بر این‌ها بخش رباتیک، اتاق فرار، باغ علم کودک و باغ علم نوجوانان، شهربازی تعاملی، باشگاه زیست‌شناسی و فودکورت را هم باید به جذابیت‌های این مجموعه اضافه کرد. پارکینگ با ظرفیت مناسب، دسترسی خوب با وسایل نقلیه عمومی مثل مترو و اتوبوس، از دیگر ویژگی‌های باغ کتاب است. لازم به ذکر است که باغ کتاب یکی از مکان های تفریحی سرپوشیده در تهران محسوب می‌شود. 

مکان های دیدنی تهران

باغ پرندگان

اگر از آن دست افراد وخانواده‌های علاقه‌مند به حیات وحش و پرنده‌نگری هستید، بازدید از باغ پرندگان در منطقه 4 تهران را حتماً در برنامه تفریحات تهران خود قرار دهید. وسعت باغ پرندگان 17 هکتار است و در مجموع، 168 گونه مختلف پرنده در آن نگهداری می‌شود. باغ پرندگان شامل دو بخش آبچر و دشتپر است که بخش دشتپر، برای پرندگانی است که می‌توانند پرواز کنند و بخش آبچر برای پرندگانی است که نمی‌توانند پرواز کنند و در قفس نگهداری می‌شوند. فضای سبز، آبشار و برکه‌های متعدد، به باغ پرندگان فضای دل‌چسبی داده که به‌عنوان یکی از مکان های تفریحی تهران، آن را بسیار محبوب می‌کند. رستوران، کافه، آلاچیق و زمین بازی هم از دیگر امکانات مجموعه باغ پرندگان است.

 

بام تهران

بام تهران در حد فاصل خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال، یکی از مکان های تفریحی تهران برای جوانان است که در بین آن‌ها بسیار شهرت و محبوبیت دارد. تماشای منظره جذاب شهر از ارتفاع و پیاده‌روی در محوطه بام تهران، خود به تنهایی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران باشد. اضافه شدن امکانات تفریحی دیگری مثل کافه و رستوران، فودکورت، صخره‌نوردی، ترامپولین، زمین تنیس، سینمای 5 بعدی، اتاق فرار و زیپ لاین به تفریحات توچال تهران، بام تهران را به یک مکان طلایی تبدیل کرده است که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: