طرز تهیه ژله ویترینی

طرز تهیه ژله ویترینی انار ساده و مجلسی و شیک برای شب یلدا

طرز تهیه ژله ویترینی انار ساده و مجلسی و شیک برای شب یلدا
کدخبر : 589193

ژله ویترینی انار یکی از روش های تهیه ژله و یا یک دسر خانگی خوشمزه می باشد که در فصل پاییز همزمان با رسیدن انار این دسر خوشمزه تهیه می شود.

به گزارش شماواقتصادژله ویترینی انار یکی از روش های تهیه ژله و یا یک دسر خانگی خوشمزه می باشد که در فصل پاییز همزمان با رسیدن انار این دسر خوشمزه تهیه می شود. شما می توانید این دسر را به صورت قالبی ساده یا به صورت چرخشی تهیه کنید و یک دسر عالی برای شب یلدا و یا مهمانی ها خود آماده کنید. اما شما می توانید برای تهیه این دسر از انواع قالب ها استفاده کنید که بهتر است از قالب های پلاستیکی استفاده کنید زیرا هم مقرون به صرفه و ارزان قیمت هستند و هم راحت دسر از قالب خارج می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله ویترینی انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله ویترینی انار

  • ژله آلوورا ۳ بسته
  • آب جوش برای هر بسته ۱.۵ پیمانه
  • ژله انار ۱ بسته
  • انار ۱ عدد
  • بستنی وانیلی ۱ عدد
 
ژله در لیوان یکبار مصرف یکی از روش های بسیار ساده و راحت برای تهیه ژله می باشد که دیگر نیازی به …

طرز تهیه ژله ویترینی انار خوشمزه و شیک برای مهمانی

مرحله اول: آماده سازی ژله آلوورا

ابتدا باید ۲ بسته ژله آلوورا را داخل یک کاسه ریخته و ۳ پیمانه آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا کمی ذرات ژله حل شود و بعد روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید و یا می توانید برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد در مایکروفر قرار دهید تا بن ماری شود.

 

مرحله دوم: تهیه لایه اول

برای تهیه لایه اول باید انار را دان کنید و قالب مورد نظر را خیلی کم چرب کنید. چند قاشق از ژله آلووا بریزید و قالب را در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود و بعد از نیم بند شدن که حالتی همانند سفیده تخم مرغ دارد باید کمی از انار ها را بریزید و روی آن ژله الوورا ریخته و در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود و مجدد خارج کنید و همه انار و ژله را ریخته و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا لایه اول خودش را بگیرید.

 

مرحله سوم: تهیه لایه سوم

در ادامه باید یک بسته ژله آلوورا را همانند مرحله اول با ۱ لیوان آبجوش مخلوط کنید و بن ماری کنید و بعد از این که کاملا خنک شد باید بستنی را اضافه کنید و با همزن دستی یا ویسک خوب هم بزنید تا یکدست شود و بعد قالب را از یخچال خارج کنید و روی لایه قبلی بریزید و برای ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه ژله ویترینی انار

در انتها باید ژله انار را با ۱.۵ لیوان آب جوش بن ماری کنید و صبر کنید تا خنک شود و بعد قالب را از یخچال خارج کنید و روی لایه قبلی ریخته و برای ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب سفت شود و بعد دور تا دور قالب با چاقو یا دست آزاد کنید و روی یک دیس برگردانید و با دانه های انار تزیین کنید. نوش جان

 
ژله خرده شیشه شفاف یکی از ژله های بسیار خوشمزه و شیک و مجلسی می باشد که یکی از جدید ترین روش های …

نکات کلیدی در تهیه ژله ویترینی انار خوشمزه و شیک برای شب یلدا

  1. هر لایه باید نیم بند و کمی خودش را بگیرد و بعد لایه بعدی را بریزید تا بهم بچسبند.
  2. اگر هر لایه را که اضافه می کنید داغ باشد لایه زیری را پاره می کنید و رنگ ها قاطی می شوند.
  3. می توانید بجای بستنی از شیر یا خامه استفاده کنید.
  4. اگر ژله موقع اضافه کردن بستنی داغ باشد بریده بریده می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: