طرز تهیه دسر یلدایی

طرز تهیه دسر یلدایی ارزان و ساده بدون قالب با شیشه نوشابه + عکس مراحل

طرز تهیه دسر یلدایی ارزان و ساده بدون قالب با شیشه نوشابه + عکس مراحل
کدخبر : 589198

دسر یلدایی ارزان، این دسر یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین روش ها برای تهیه این دسر خوشمزه می باشد که شما با چند عدد نارنگی و یک ژله سفید رنگ داخل شیشه نوشابه می توانید این دسر خامه ای راحت را تهیه کنید.

به گزارش شماواقتصاددسر یلدایی ارزان، این دسر یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین روش ها برای تهیه این دسر خوشمزه می باشد که شما با چند عدد نارنگی و یک ژله سفید رنگ داخل شیشه نوشابه می توانید این دسر خامه ای راحت را تهیه کنید. برای تهیه این دسر باید سر یک شیشه نوشابه را برش بزنید و از یک سیخ چوبی کمک بگیرید و زمانی که دسر خودش را گرفت دور تا دور دسر را آزاد کنید و به راحتی دسر را خارج کرده و برش بزنید و برای شب یلدا در کنار خانواده سرو میل کنید. امروز طرز تهیه دسر یلدایی ارزان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر یلدایی ارزان بدون قالب با نارنگی

  • شیر ۲ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۴ ق غذا خوری
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • آب سرد ۱/۲ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • نارنگی ۵ عدد
 
مارشمالو یکی از خوشمزه ترین تنقلات در سراسر دنیا است که بین همه بخصوص کودکان بسیار پرطرفدار می باشد. مارشمالو نخستین بار از …

طرز تهیه دسر یلدایی ارزان با سیخ چوبی و ژلاتین

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا باید ژلاتین را بن ماری کنید برای این کار آب سرد را داخل یک کاسه بریزید و به آن پودر ژلاتین اضافه کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد چند دقیقه روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین حل شود و یا به اصطلاح بن ماری شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید خامه را با یکی الی دو قاشق شیر مخلوط کنید و روی بخاری کتری قرار دهید تا خامه روان و گرم شود و بعد کل شیر ولرم را به آن اضافه کنید و هم بزنید و بعد شکر و ژلاتین را نیز اضافه کنید و هم بزنید و در انتها وانیل را بیفزاید به همین راحتی مواد دسر آماده شده است.

دسر یلدایی ارزان
 

مرحله سوم: تهیه دسر یلدایی ارزان

در ادامه باید نارنگی ها را پوست بگیرید و به صورت درسته داخل سیخ چوبی مانند شکل رد کنید اصلا نباید نارنگی را سوارخ کنید و از وسط سوارخ نارنگی سیخ را رد کنید. یک شیشه نوشابه یا آب معدنی را بردارید و سر آن را برش بزنید و سیخ نارنگی را داخل آن درست در وسط قرار دهید و از یک نفر کمک بگیرد تا مایه دسر را داخل شیشه بریزید و برای ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد به آرامی از قالب خارج کنید و برش بزنید. نوش جان

 
دسر یلدایی ارزان
دسر یلدایی ارزان
دسر یلدایی ارزان
دسر یلدایی ارزان
ژله هندوانه یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید برای شب یلدا تهیه کنید. برای تهیه این ژله از یک …

نکات کلیدی در تهیه دسر یلدایی ارزان و راحت با بطری

 
  1. باید از نارنگی های یک اندازه و درشت استفاده کنید.
  2. برای خارج کردن دسر باید دور تا دور نوشابه را با دست جدا کنید و تکان دهید تا کامل از بطری جدا شود و بعد داخل دیس قرار دهید برش بزنید.
  3. از نارنگی شیرین و رسیده استفاده کنید و نارنگی ترش برای تهیه ایت دسر مناسب نیست.
  4. داشتن خامه باعث می شود این دسر به راحتی از قالب خارج شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: