عضو مجمع کارآفرینان ایران:

تخصیص و تامین ارز بسیار دشوار شده است

تخصیص و تامین ارز بسیار دشوار شده است
کدخبر : 589237

یکی از مشکلاتی که این روزها تولیدکنندگان و واردکنندگان با آن درگیر هستند زمان طولانی ‌مدت در تخصیص ارز دولتی به برای خرید مواد اولیه است که مشکلات بسیاری را هم به وجود آورده است.

به گزارش شماواقتصاد: واحدهای تولیدی نه تنها درگیر فرآیند طولانی ‌مدت در تخصیص ارز هستند حتی پس از آن هم با چگونگی تامین ارز مواجه می‌شوند.

در رابطه با همین موضوع، علیرضا نوری، مدیرعامل شرکت جهان اُروم اُیاز در گفتگو با خبرنگار ... با بیان اینکه تخصیص و تامین ارز برای خرید مواد اولیه بسیار دشوار شده است و بازه زمانی از تخصیص تا تامین ارز به سه ماه رسیده است.

نوری تاکید کرد: فکر می‌کنم اگر قیمت ارز نیمایی نزدیک به قیمت ارز آزاد شود کمی از مشکلات برطرف شود. این درحالی است که اختلاف قیمت ارز نیمایی و ارز آزاد حدود ۲۰ درصد است.

عضو مجمع کارآفرینان ایران به مشکل قطی برق نیز اشاره و بیان کرد: در تابستان امسال با ۵۵۰ ساعت قطعی برق مواجه بودیم. این موضوع نه تنها به واحد تولیدی ما بلکه به تمامی صنایع آسیب رساند.

مدیرعامل شرکت جهان اُروم اُیاز با اشاره به اینکه تامین کنندگان مواد اولیه در بورس کالا شرکت‌های پتروشیمی و به عبارت دیگر خصولتی‌ها هستند گفت: این موضوع سبب شده کالا‌ها با قیمت بالاتر که حدودا ۵۰ درصد است به دست مصرف کننده که ما تولیدکنندگان هستیم برسد.

علیرضا نوری با بیان اینکه ما مخالف واردات نیستیم اظهار کرد: واردات بی‌رویه کالا‌هایی که نمونه مشابه آن در داخل تولید می‌شود سبب شده که تولید توجیه اقتصادی نداشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: