در پیام مدیرعامل حمل و نقل رهنورد خواف مطرح شد:

نقش و جایگاه حمل و نقل در توسعه پایدار اقتصادی ایران اسلامی|بخش حمل‌ونقل بازوی اصلی تامین مواد اولیه صنایع از معادن کشور است

نقش و جایگاه حمل و نقل در توسعه پایدار اقتصادی ایران اسلامی|بخش حمل‌ونقل بازوی اصلی تامین مواد اولیه صنایع از معادن کشور است
کدخبر : 589491

مدیرعامل شرکت حمل و نقل رهنورد خواف در پیامی با گرامیداشت روز ملی حمل و نقل که امسال متقارن با شهادت حضرت زهرا(س) شده‌ است به بیان اهمیت نقش و جایگاه اساسی این بخش در اقتصاد ایران و چگونگی بهره‌برداری از این پتانسیل و رفع موانع موجود در مسیر توسعه‌یافتگی اقتصادی ایران اسلامی خصوصا در حوزه‌های صنایع و معادن کشور پرداخت.

به گزارش شماواقتصاد: اسماعیل ابراهیمی مدیر عامل شرکت حمل و نقل رهنورد خواف با اشاره به اهمیت صنعت حمل و نقل در توسعه پایدار اقتصادی، گفت: روز بیست و ششم آذرماه، در تقویم ما ایرانیان به عنوان «روز حمل و نقل» نامگذاری شد که البته در سال جاری این روز با شهادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) دخت نبی مکرم اسلام متقارن شده است. ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت صدیقه کبری (س) این روز را به تمامی همکاران و فعالان ناوگان خستگی‌ناپذیر عرصه حمل و نقل کشور به ویژه آنان که مسیرهای طولانی جاده ای، ریلی و هوایی را با پشتکاری شگفت‌انگیز طی می کنند تا در راه شکوفایی اقتصاد ایرانِ اسلامی گام بردارند، تبریک می گویم. 

وی افزود: به پاس خدمات طاقت فرسای ناوگان خستگی ناپذیر حمل و نقل کشور، و برای آگاهی هرچه بیشتر جامعه، با نقش و جایگاه اساسی بخش حمل و نقل در اقتصاد ایران،  این روز را به تمامی دست اندرکارانِ صنعت حمل و نقل کشور که گام‌هایی اساسی را در این مسیر با اشتغالزایی، ارزآوری، سرعت در مبادلات تجاری، سرعت در تامین تجهیزات و مواد اولیه صنایع مربوطه و تکمیل زنجیره معدن تا صنعت بر می‌دارد. 

اسماعیل ابراهیمی، سرعت عمل در انتقال تولیدات صنعتی به سراسر کشور و حتی مرزها و کشورهای همجوار را از جمله مزیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در صنعت حمل و نقل عنوان کرد که می‌تواند علاوه بر کسب درآمد، مانع خروج ارز از کشور و کاهش هزینه‌های حمل و نقل خصوصا در حوزه معادن به عنوان تامین‌کننده نیازهای اولیه صنایع، گردد.   

وی تصریح کرد: این را باید بدانیم که صنعت حمل و نقل عموما یکی از صنایع بزرگ و با تاثیر بالای اقتصادی در کشورها است. رشد و توسعه سالانه این صنعت تاثیر مستقیم بر رشد و توسعه اقتصاد در مواردی همچون افزایش تجارت بین المللی، ایجاد شغل و افزایش سرمایه‌گذاری دارد. سوابق تاریخی نشان می دهد که راه ابریشم، که بخشی از آن از قلمرو ایران عبور می کرده، از قدیم ترین مسیرهای حمل و نقل کالاهای تجاری و دانش و فرهنگ بشری بوده است. راه ابریشم، سرزمین پهناور چین را به آسیای صغیر متصل می کرد و در این بین، کشور ایران که در این مسیر حمل و نقلی مهم قرار داشت، نفع سرشاری از آن می بُرد.  

مدیرعامل شرکت حمل و نقل رهنورد خواف با بیان اینکه رقابت در بازارهای بین المللی برای به دست آوردن سهم بیشتر در تجارت جهانی، روز به روز فشرده تر و پیچیده تر می شود، گفت: در این میان، تولید کنندگان و صادرکنندگانی موفق می گردند که با برخورداری از فن آوری روز در بخش تولید و بهره گیری صحیح از مدیریت علمی بازار در بخش توزیع و حمل و نقل، بتوانند قیمت تمام شده و هزینه های تجاری را برای عرضه محصولی استاندارد کاهش دهند.

این اهمیت و نقش‌آفرینی در حوزه معادن بیش از پیش احساس می‌شود، چرا که صنایع کشور نیازمند تامین مواد اولیه‌ای هستند که در شرایط تحریمی از طرف معدن‌ها و صنایع معدنی کشور تامین می‌گردد.

صنعت حمل‌ونقل و زیرساخت‌های به وجود‌آمده در این صنعت می‌تواند تاثیری شگرف در تامین به موقع، کاهش هزینه‌های جاری و به موقع رسیدن مواد اولیه موردنیاز صنایع را از معادن برعهده بگیرد. 

وی اضافه کرد: بر این اساس، تجارت جهانی و حمل و نقل در انواع مختلف زمینی، دریایی و هوایی، دو پدیده جدانشدنی هستند. خدماتِ حمل و نقل کارآمد، شرط لازم برای انجام تجارتی موفق است. در نیم قرن اخیر، روند رشد تجارت جهانی به طور مستمر تداوم یافته و به موازات آن، خدمات حمل و نقل نیز بهبود یافته و نقش بسیار مؤثری در رونق تجارت جهانی ایفا کرده است. 

اسماعیل ابراهیمی با تاکید بر اینکه جاده و راه سالم، از نعمت های بسیار مهمی به شمار می آید که در تأمین امنیت جانی افراد تأثیر به سزایی دارد، گفت: موفقیت های راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی، مدیون سرمایه گذاری کلان در زیرساخت ها و تجهیزات حمل و نقل و نیز توسعه مهارت های حمل و نقل بوده است.

بر این اساس، جوامعی که در این مسئله حیاتی سرمایه گذاری نکنند و آن را به اهمال و فراموشی بسپارند، اندک اندک از قافله پیشرفت و توسعه به دور می مانند و حتی برای رفع نیازهای اولیه خود نیز، نیازمند استعمارگران شرق و غرب می گردند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: