وام بازنشستگان کشوری | وام بازنشستگی

آخرین اخبار و جدیدترین جزییات از پرداخت وام بازنشستگان کشوری

آخرین اخبار و جدیدترین جزییات از پرداخت وام بازنشستگان کشوری
کدخبر : 589501

وام ضروری بازنشستگان از جمله تسهیلاتی است صندوق بازنشستگی کشور تامین می‌نماید و توسط بانک ها به متقاضیان بازنشسته تعلق می‌گیرد. این وام به علت درصد پایین و بازپرداخت طولانی مدت مورد توجه بسیاری از متقاضیان بازنشسته قرار می‌گیرد. کارشناسان واحد خبر ایران استخدام در این صفحه آخرین اخبار وام ضروری بازنشستگان را اطلاع رسانی می‌نمایند

به گزارش شما و اقتصاد: وام بازنشستگان کشوری تسهیلاتی است که بصورت هرساله به "بازنشستگان و مستمری‌بگیران" متقاضی اعطا می‌شود. افرادی که متقاضی دریافت وام می‌باشند می توانند از طریق "کانون های بازنشستگی" درخواست خود را ثبت نمایند. در ادامه جزئیاتی از آخرین اخبار منتشر شده در خصوص وام بازنشستگان شرح داده شده است.

 

 مبلغ وام ضروری بازنشستگان چقدر است؟

بر اساس اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، پارسال ثبت رقم وام ضروری ۱۵ میلیون تومان برای هر نفر بود که خوشبختانه امسال این سقف به دو برابر افزایش یافته و حدود "۳۰ میلیون تومان" شده است.

 

اسامی برندگان وام صندوق بازنشستگی کشوری چگونه اعلام می شود؟

تغییراتی که در نحوه قرعه کشی و نوبت بازنشستگان انجام شده است، بدین صورت که پیش از این قرعه کشی یک بار انجام می‌شد، اما امسال با توجه به افزایش سقف وامی که پرداخت می‌شود، این فرصت هر ماه ایجاد می‌شود و برای افرادی که قبلا ثبت نام کرده اند، شانس یک نفر در طول سال ۱۲ بار شده است.

 

 شرایط ثبت نام و مراحل پرداخت وام ضروری بازنشستگان

لازم به ذکر است ثبت نام متقاضیانی که قبلا وام ۲ تا ۱۲ میلیون تومانی دریافت نموده اند، امکان پذیر نمی باشد و افرادی که قبلا در وام ثبت نام نموده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و باید منتظر دریافت پیامک از سوی سازمان تأمین اجتماعی باشند.

 نکته مهم: ثبت‌نام وام نیاز به هیچ‌گونه پیگیری نداشته و در صورت تایید، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 اولویت بندی پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به «واجدین شرایط» بر اساس «میزان حقوق خالص دریافتی و مانده بدهی وام‌های سنوات گذشته» انجام می‌شود.

در صورت دارا بودن شرایط، متقاضیان می توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام خود را نهایی کنند و نیازی به مراجعه حضوری به بانک و سازمان تأمین‌اجتماعی ندارند و در صورت داشتن شرایط، مبلغ تسهیلات به حساب مستمری‌بگیر واریز می‌شود.

 لازم به ذکر است: بازپرداخت این تسهیلات دو ساله به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد است

 

 نتایج وام ضروری بازنشستگان ۱۴۰۲

نتایج ثبت نام واجدین شرایط دریافت وام ضروری در پایان هر ماه به متقاضیان اعلام خواهد شد و بازنشستگان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری از نتایج ثبت نام خود مطلع شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: