کیک ساده خانگی

طرز تهیه کیک ساده خانگی با پف زیاد بدون فر (در قابلمه) برای ۶ نفر

طرز تهیه کیک ساده خانگی با پف زیاد بدون فر (در قابلمه) برای 6 نفر
کدخبر : 589574

کیک های ساده طرفداران خودشان دارد و شاید شما در خانه باشید و هوس یک کیک ساده کنید و می خواهید به همراه یک لیوان چای یا قهوه یک کیک ساده و راحت میل کنید.

به گزارش شماواقتصاد: کیک های ساده طرفداران خودشان دارد و شاید شما در خانه باشید و هوس یک کیک ساده کنید و می خواهید به همراه یک لیوان چای یا قهوه یک کیک ساده و راحت میل کنید. این مواد برای ۶ نفر مناسب است ولی شما می توانید نصف کنید و در قالب کوچک تر این کیک را تهیه کنید. بافت این کیک پنبه ای اس و خیلی نرم و خوشمزه است و برای تزیین می توانید کمی خلال پسته روی آن بریزید. امروز  طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ متوسط ۴ عدد
وانیل ۱ ق چای خوری
شکر ۱ و ۱/۳ پیمانه
شیر ۱ و ۱/۳ پیمانه
روغن ۱ پیمانه سر خالی
آرد ۲.۵ پیمانه
بیکینگ پودر ۲ ق مربا خوری
پودر هل ۱ ق مربا خوری سر خالی
پودر قند و مغز پسته برای تزیین

طرز تهیه کیک ساده خانگی با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس به کمک یک لیوان فرانسوی یا پیمانه شیرینی پزی مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

 

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید و به آن وانیل و شکر را اضافه کنید و با همزن برقی با دستی مواد را برای ۶ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و در حین هم زدن باید مواد را دورگیری تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود.

 

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید مایعات کیک مانند شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید تا مواد یکدست شود و در ادامه باید مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و در انتها پودر هل را اضافه کنید.

 

مرحله چهارم: پخت کیک با پف زیاد

در ادامه باید یک قابلمه به قطر ۲۲ سانت انتخاب کنید و آن را چرب کنید و برای ۱۰ دقیقه روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود و بعد مایه کیک را داخل قابلمه بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا حبابت اضافه خارج شود و روی آن به دلخواه پودر پسته بپاشید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید روی شعله پخش کن تا پخته شود. نوش جان

 

فوت و فن های دستور پخت کیک ساده با پف زیاد

  1. از قابلمه ۲۲ الی ۲۳ سانت استفاده کنید.
  2. اگر می خواهید در فر یا توستر تهیه کنید باید دمای فر را روی ۱۸۰ و به مدت ۴۵ دقیقه و برای توستر دمای ۱۶۰ و ۴۰ دقیقه زمان دهید.
  3. افزودن پودر هل دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  4. شعله باید متوسط رو به پایین باشد و استفاده از شعله پخش کن باعث پخش شدن گرما به صورت یکنواخت می شود.
  5. می توانید مقدار شکر ۱ پیمانه بریزید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: