طرز تهیه وافل

طرز تهیه وافل بدون شکر رژیمی و سریع در ۳ دقیقه

طرز تهیه وافل بدون شکر رژیمی و سریع در 3 دقیقه
کدخبر : 589621

وافل بیش از ۴۰۰۰ سال پیش وجود داشته است زمانی که کیک ها را روی سنگ های داغ می پختند به طوری هر دو طرف گرما را دریافت کند.

به گزارش شماواقتصاد: وافل بیش از ۴۰۰۰ سال پیش وجود داشته است زمانی که کیک ها را روی سنگ های داغ می پختند به طوری هر دو طرف گرما را دریافت کند. در دوره ی از عصر گذشته دو طرف کیک را روی صفحات آهنی یا توری گرم شده قرار می پختند. یونان باستان و بعد از آن قرون وسطی انوع کیک به این روش تهیه شده است. اما وافل در قرن ۱۴ ساخته شده است اما فقط به نام وافل بوده زیرا حاوی ماده خمیر کننده نبوده چیزی که ما اکنون به اسم وافل می شناسیم در قرن ۱۵ شروع به شکل گیری کرد. اما از سال ۱۶۰۳ فروش وافل در خیابان ها آغاز شد و برای اولین بار با مهاجران هلندی که در نیویورک و نیوجرسی در قرن ۱۷ ساکن شدند به آمریکا آمد و در سال ۱۷۲۵ کلمه وافل برای اولین بار در زبان انگلیسی استفاده شد و دستور العمل ها در انگلستان و آمریکا گسترش پیدا کرد. اما امروز  طرز تهیه وافل بدون شکر و رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد
وانیل ۱/۲ ق چای خوری
شیره انگور ۱/۳ لیوان
ارده کنجد ۱/۳ لیوان
شیر یا آب ۳/۴ لیوان
آرد ۱ لیوان
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری

 

طرز تهیه وافل بدون شکر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود و بعد به کمک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. سپس تخم مرغ را به همراه شیره انگور با همزن دستی یا چنگال بزنید تا مواد یکدست و تخم مرغ کاملا از لختگی خارج شود و بعد باید ارده را اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله دوم: تهیه مایه وافل بدون شکر

در ادامه باید شیر یا آب را به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. سپس آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا آرد به خوبی با مواد مخلوط شود و غلظت مواد باید به طوری باشد که نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد.

 

مرحله سوم: تهیه وافل بدون شکر

حالا دستگاه وافل ساز را به برقی بزنید و صفحه آن را کمی چرب کنید و بعد از مواد وافل به اندازه یک ملاقه داخل دستگاه بریزید و درب آن را بسته و برای ۳ الی ۴ دقیقه وافل خوشمزه شما آماده شده است. برای پخت وافل به روی گاز باید از قالب های تک نفره تفلون استفاده کنید و برای ۱۰ دقیقه از قبل روی حرارت قرار دهید تا گرم شود و بعد با روغن یا اسپری آن را چرب کنید و بعد از مواد ریخته و برگردانید و بعد از چند دقیقه طرف دیگر را روی حرارت قرار دهید تا دو طرف طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت وافل بدون شکر

  1. می توانید بجای شیره انگور از شیره خرما نیز استفاده کنید.
  2. ارده کجند جایگزین روغن شده است و بجای آن می توانید ۵ ق غذا خوری روغن اضافه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: