طلا | قیمت طلا

اخبار اقتصادی | پیش‌بینی مهم از قیمت طلا در بازار

اخبار اقتصادی | پیش‌بینی مهم از قیمت طلا در بازار
کدخبر : 589903

کارشناس اقتصادی گفت: قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با این وجود نمی‌توانیم شاهد رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی ماه‌های آینده باشیم.

به گزارش شما واقتصاد : جواد فلاحیان با اشاره به نوسانات قیمت انس جهانی طلا در هفته‌های اخیر گفت: «طلای جهانی اکنون در منطقه تعادلی قرار دارد. به نظر می‌رسد حرکت دلار و نوسانات انس جهانی به نحوی قیمت طلا را در بازار داخلی پوشش می‌دهد.»

وی به همبستگی قیمت دلار با بازار طلا اشاره کرد و افزود: «وقتی قیمت دلار پایین می‌آید شدت کاهش قیمت سکه بیشتر می‌شود. در ریزش‌های دلار ریزش شدیدتری در طلا می‌بینیم و آن هم به خاطر حباب در بازار فلز زرد است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اگر سد سیاستگذار نباشد دلارو متعاقب آن طلا و سکه به راحتی می‌تواند در کانال‌های بالاترِ قیمتی قرار بگیرد، افزود: « مردم به طور طبیعی در برابر کاهش ارزش پول ملی از افت ارزش دارایی‌هایشان محافظت می‌کنند. در شرایط رکود بازارها نیز موضوع تخریب یک بازار و جهش بازار دیگر نوسانات قیمتی را به همراه دارد.»

وی با تاکید بر اقدامات سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها در بازارهای مالی به ویژه دلار، گفت: «قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با این وجود نمی‌توانیم شاهد رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی ماه‌های آینده باشیم.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: