سهمیه بنزین

تصمیم جدید برای سهمیه سوخت این خودروها | رانندگان، بیمه شخص ثالث را جدی بگیرند

تصمیم جدید برای سهمیه سوخت این خودروها |  رانندگان، بیمه شخص ثالث را جدی بگیرند
کدخبر : 589992

رئیس ستاد سوخت کشور گفت: تاکسی‌ها طبق هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه تاکسیرانی در اولویت اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس بیمه شخص ثالث هستند.

به گزارش شماواقتصاد: سهمیه بنزین خودروها به میزان مصرف سوخت توسط هر خودرو و اهمیت حفظ محیط‌زیست برای کاهش آلودگی هوا ارتباط دارد. سهمیه سوخت معمولاً به عنوان میزان حداکثر سوختی که یک خودرو می‌تواند مصرف کند در یک دوره زمانی مشخص تعریف می‌شود. این سهمیه ممکن است بر اساس ویژگی‌های فنی خودرو مانند موتور، وزن و ابعاد، و همچنین معیارهای مصرف سوخت تعیین شود. اهداف سهمیه سوخت شامل کاهش مصرف سوخت، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفظ منابع طبیعی می‌باشد.

 

احمدی فینی، سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل‌ونقل کشور گفت: بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث برای ناوگانی که بیمه شخص ثالث ندارند کارت سوخت صادر نمی‌شود و در خصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت به این خودروها نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم که با اولویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی اجرایی خواهد شد.

سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل‌ونقل کشور بیان کرد: پس از اجرای موفق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در بخش ناوگان نفت گازسوز از حدود یک ماه پیش برنامه‌ریزی جهت نحوه اجرای این قانون در بخش ناوگان بنزین سوز را آغاز کرده‌ایم.

احمدی فینی تاکید کرد: با اجرای این قانون در بخش خودروهای سنگین، بیش از ۵۰ درصد رانندگان ناوگان سنگین اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث خود کردند که منافع بالایی برای کشور به همراه داشته است.

وی بیان کرد: مطابق پیشنهاد کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، مقرر شده است تا گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز از ابتدای دی ضمن اطلاع‌رسانی به تمامی دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه به مدت ۱ ماه، از حوزه ناوگان عمومی سواری (تاکسی ها) با هماهنگی اتحادیه تاکسیرانی و سازمان‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: