بازار سهام

سهام پرسپولیس و استقلال کی عرضه می شود؟

سهام پرسپولیس و استقلال کی عرضه می شود؟
کدخبر : 590287

سازمان خصوصی سازی به استناد قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران و فرهنگی و ورزشی پرسپولیس را ۱۲ دی ماه از طریق فرابورس عرضه خواهد کرد.

به گزارش شماواقتصاد: بورس اوراق بهادار تهران، با تأسیس در سال دهه شصت میلادی به عنوان اولین بورس اوراق بهادار در خاورمیانه تاریخچه‌ای مهم در بازار مالی ایران دارد. این بورس در آغاز با دارایی‌های مالی محدودی آغاز کرد، اما در طول سال‌ها توسعه یافت و تبدیل به یک بازار بزرگ اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری در ایران شد. این نهاد به مرور زمان با توسعه‌ی اقتصادی کشور و تغییرات سیاسی، شاهد افزایش فعالیت‌ها و تغییرات در قوانین و مقررات بازار مالی شد. بورس تهران اکنون یکی از مهم‌ترین نقاط دسترسی به سرمایه‌گذاری در ایران و یکی از بازارهای سرمایه معتبر در منطقه خاورمیانه است.

 

۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران به ارزش پایه ۱۸ هزار و ۵۰۲ میلیارد و ۷۲۱ میلیون و ۶۱۳ هزار ریال و ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به ارزش پایه ۲۱ هزار و ۱۶۱ میلیارد و ۴۷ میلیون و ۸۶ هزار و ۹۰۰ ریال را ۱۲ دی ماه از طریق فرابورس عرضه می کند.

 

قیمت پایه هر سهم ۳۳۶۲ ریال بوده و حصه نقدی ۱۰ درصد و مدت اقساط ۷۲ ماه است که فاصله اقساط هم ۶ ماهه تعیین شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: