یارانه معیشتی | واریز یارانه

یارانه معیشتی جدید برای این افراد | واریز ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی از امشب

یارانه معیشتی جدید برای این افراد | واریز 1 میلیون و 400 هزار تومانی از امشب
کدخبر : 590454

جزئیات واریز مرحله اول یارانه معیشتی 1 میلیون و 400 هزارتومانی دی 1402 از امشب بحساب برخی از دهک های 1 تا 7 را با هم در ادامه مطلب خواهیم خواند.

به گزارش شما واقتصاد : واریز یارانه معیشتی ۱/۴۰۰/۰۰۰ تومانی از امشب و هم چنین یارانه معیشتی دی ماه این افراد دو مرحله‌ ای شد؛ دو موضوعی است که در این گزارش به آنها می پردازیم.

یارانه معیشتی دی ماه قرار است بزودی بحساب خانوارها واریز شود. یارانه معیشتی دی ماه در دو مرحله برای دهک های ۱ تا ۷ پرداخت خواهد شد. در روزهای گذشته خبرهای مهمی درخصوص واریز یارانه معیشتی جدید ۴۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومانی برای برخی از خانوارها منتشر شد که در اندیشه معاصر زمان واریز یارانه معیشتی جدید دولت را با هم می خوانیم.

بنابر اظهارات عسگریان پیامک‌های طرح حمایت و امنیت غذایی مادران شیرده و دارای کودک زیر ۲ سال از روز سه شنبه به خانواده‌ها و مادران مشمول طرح ارسال می‌شود به عبارت دیگر مشمولان از طریق پیامک می‌توانند متوجه بشوند که مشمول این طرح شده‌اند و به صورت همزمان حساب هایشان شارژ می‌شود.

عسگریان تاکید کرد: برای هر فرد و سرپرست خانواری که پیامک برود، می‌داند که واجد شرایط است و بلافاصله می‌تواند شارژ اعتبار خودش را در اپلیکیشن و یا برنامه کاربردی «شما» ببیند. همچنین با هر بار خرید هم می‌توانند باقی مانده اعتبار را از طریق همین برنامه کاربردی شما مشاهده کنند.

پیامک‌ها از سه شنبه، یعنی دوشنبه شب ارسال و سه شنبه هم واریز انجام می‌شود و مردم می‌توانند خریدشان را انجام بدهند.

آغاز واریز یارانه معیشتی جدید دی ۱۴۰۲

استقبال از طرح کالابرگ الکترونیک به ۳۷ درصد رسیده است. از مجموع ۶۱ میلیون مشمول این طرح تا پایان آذر امسال، ۲۳ میلیون نفر از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند. در همین راستا از روز سه‌شنبه همین هفته نیز طرح حمایت از مادران باردار و دارای کودکان زیر دو سال موسوم به «یسنا» در ۸ استان در گام نخست به‌صورت آزمایشی اجرایی می‌شود.

از آنجا که میزان مصرف کالری دهک‌های اول تا ۷ درآمدی از اواخر سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۹ بطور قابل توجهی با کاهش مواجه شده بود و این روند نیز در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ نیز ادامه یافت، دولت سیزدهم برنامه ارتقای امنیت غذایی را در اولویت‌های خود قرار داد و طرح کالابرگ الکترونیک را در قالب سه برش اجرایی کرد.

افزایش ۶ تا ۹ برابری یارانه نقدی حدود ۸۰ میلیون ایرانی در اوایل اردیبهشت ماه در قالب مردمی ‌کردن اقتصاد یکی از نخستین طرح‌هایی بود که دولت سیزدهم آن را برای افزایش تغذیه سالم عملیاتی کرد.

در این طرح، دولت به خانوارهایی که در دهک‌های ۱ تا ۳ درآمدی بودند، به میزان ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی پرداخت می‌کند و خانوارهای دهک‌های ۴ تا ۹ نیز ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. نکته قابل توجه آنکه با اجرای صدک‌بندی دهک‌ها، ۳ تا ۴ درصد از خانوارهای دهک دهم نیز مشمول یارانه نقدی شده‌اند. بدین ترتیب در حال حاضر حدود ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه نقدی هستند.

جزئیات یارانه معیشتی جدید رئیس جمهور به دهک های ۱ تا ۷

اما گام مهم و اصلی دولت، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک بود که دولت سیزدهم آن را در راستای تاب‌آوری، افزایش قدرت خرید جامعه و ارتقای امنیت غذایی در خرداد ماه امسال به‌صورت سراسری پس از طی مراحل آزمایشی در استان‌هایی از کشور ازجمله هرمزگان اجرایی کرد.

در این طرح، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر که طبق نظر انستیتوی تغذیه ایران به تأیید رسیده بود، در سبد غذایی این طرح تعریف شد.

فاز نخست اجرای این طرح به گونه‌ای بود که سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد، از امتیاز تشویقی آن بهره‌مند می‌شدند و اگر ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود را از میان این ۱۱ قلم خریداری می‌کردند، مبلغ یارانه آنها ۲۰ درصد افزایش می‌یافت، اما در مرحله دوم، طرح کمی متفاوت بود به گونه‌ای که سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شدند، با این تفاوت که شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار، خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه اعلام شد و درصورتی که سرپرستان خانوار این مبلغ از یارانه خود را از میان اقلام کالاهای اساسی خریداری می‌کردند، مشمول امتیاز تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند.

به مرور این یارانه تشویقی گسترش یافت و تا دهک‌ هفت درآمدی را دربرگرفت؛ به عبارتی در صورتی‌که ۷ دهک درآمدی ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف‌شده خریداری کنند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی خواهند شد؛ به بیانی دیگر با استفاده از این طرح، یارانه دهک‌های ۱تا ۳ درآمدی به ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های ۴تا ۷درآمدی به ۴۲۰ هزارتومان افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: