بازار ارز

پیش‌بینی مهم یک اقتصاددان از آینده بازار ارز

پیش‌بینی مهم یک اقتصاددان از آینده بازار ارز
کدخبر : 591062

آلبرت بغزیان استاد دانشگاه تهران، به افزایش نرخ ارز و سودجویی عده‌ای از عملیات تروریستی کرمان اشاره کرد و گفت: در تاریخ اقتصادی ما همواره شوک‌های مختلف خارجی مانند تحریم‌ها، قیمت دلار را افزایش می‌دادند اما حدود یک سال است که شاهد کنترل این ناآرامی‌های ارزی بودیم.

به گزارش شماواقتصاد: لازم به توضیح است که قیمت دلار در بازار به محدوده ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

وی با اشاره به تجربه جنگ غزه بر بازار ارز افزود: بروز اتفاقاتی مانند تنش‌های غزه موجب شد تا قیمت دلار در حدود سه تا چهار هزار تومان افزایش یابد اما این قیمت ها به سرعت کاهشی شد و به نرخ قبلی خود بازگشت.

وی افزود: افزایش یک‌هزار تومانی قیمت دلار در یکی دو روز پیش هم مقطعی بوده و به قیمت های قبلی خود باز خواهد گشت، شاخص‌ها و مولفه‌های اقتصادی کشور تغییر نکرده و تصمیم جدیدی توسط دولت در حوزه های پولی و مالی اتخاذ نشده است که بخواهد قیمت ارز افزایش یابد.

وبگردی

این اقتصاددان درباره اعمال مدیریت توسط بازارساز در روزهای اخیر بیان کرد: اگر بانک مرکزی نرخ‌های رسمی خود را تا حد زیادی افزایش می‌داد آن موقع می‌توانستیم بگوییم که شرایط ایجاد شده در بازار ارز دائمی خواهد بود و به دنبال آن بازار غیر رسمی نیز دچار تنش و بی ثباتی می‌شد اما بانک مرکزی نه تنها نرخ‌های خودش را تغییر نداده است بلکه تقاضاهای موجود در مرکز مبادله را هم تامین کرده و به این نیازها پاسخ داده است.

وی با اشاره به تاثیرات محتمل افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر بیان کرد: این افزایش دو درصدی قیمت به حدی نیست که بتواند انتظارات تورمی را افزایش داده و ثبات بازارها را از بین ببرد.

این اقتصاددان تاکید کرد: برخی رسانه‌های داخلی و خارجی با موج‌سواری بر مشکلات مردم، در زمین سوداگران ارزی بازی می‌کنند و دنبال افزایش نرخ ارز و ایجاد جو روانی هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: