یارانه

چرا یارانه برخی خانوار‌ها واریز نشد؟

چرا یارانه برخی خانوار‌ها واریز نشد؟
کدخبر : 591775

بر این اساس طی دو روز گذشته از بازه زمانی واریز یارانه نقدی دو گروه از سرپرستان خانوار موضوع عدم واریز یا اخلال در بحث یارانه نقدی دی ماه را مطرح کرده اند.

در حالی سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه نقدی دی‌ماه در تاریخ ۲۰ دی خبر داده که گزارش‌های مردمی و بررسی میدانی حاکی از عدم واریز یارانه دی ماه به حساب برخی سرپرستان خانوار است.

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، یارانه دی ماه ۱۴۰۲ روز بیستم ماه جاری مطابق رویه معمول واریز شد؛ این درحالی است که گزارش‌های مختلف مردمی حاکی از عدم واریز یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی به حساب برخی سرپرستان خانوار است.

بر این اساس طی دو روز گذشته از بازه زمانی واریز یارانه نقدی دو گروه از سرپرستان خانوار موضوع عدم واریز یا اخلال در بحث یارانه نقدی دی ماه را مطرح کرده اند.

بر این اساس گروهی از مخاطبان به عدم واریز یارانه نقدی در حساب بانکی مربوطه اشاره می‌کنند، این در حالی که مستندات استعلام آن‌ها از پایگاه https://my.gov.ir حاکی از عدم تغییر در وضعیت سابق و تداوم مشمولیت در بحث واریز یارانه نقدی است.

به عنوان نمونه برخی از مخاطبان تصویر با این مضمون "هموطن گرامی، آقا... شما در حال حاضر در فهرست مشمولین دریافت یارانه قرار دارید، لذا نیازی به ثبت نام مجدد شما نمی‌باشد. " را ارئه کرده در حالی که طی دو روز اخیر یارانه نقدی به حساب آن‌ها واریز نشده است.

عدم واریز یارانه نقدی در دی‌ماه

گروه دیگر نیز به صورت مستقیم به عدم واریز یارانه نقدی در دی‌ماه اشاره کرده اند. در همین راستا یکی از مخاطبان در تماس با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه سرپرست خانوار ۴ نفره و ساکن حاشیه جنوبی تهران است، به موضوع قطع یارانه دی ماه اشاره کرد و گفت: درامد ماهیانه وی نسبت به ابتدای سال تغییری نداشته است.

لازم به ذکر است موجی از تماس‌های مردمی در ابان ماه نیز در این خصوص ایجاد شد، در این خصوص سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه‌ای صادر کرد که یارانه مرحله مرحله ۱۵۳ (آبان ماه) به حساب سرپرستان خانوار کل کشور واریز شده، اما یارانه برخی افراد به خاطر مشکل فنی برخی بانک‌ها با تاخیر واریز شد.

گفتنی است، حدود ۲۴ میلیون خانوار به تعداد حدود ۷۸ میلیون نفر در دهک‌های ۴ تا ۹ یارانه معیشتی ماهانه ۳۰۰ هزار تومان و برای ۳ دهک کم درآمد ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: