قطع یارانه| یارانه

اطلاعیه رسمی سازمان هدفمندی یارانه ها| یارانه این افراد قطع شد

اطلاعیه رسمی سازمان هدفمندی یارانه ها| یارانه این افراد قطع شد
کدخبر : 591821

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: بر اساس فهرست جدید وزارت کار، در دی‌ماه تعدادی از یارانه‌بگیران از فهرست یارانه‌ها حذف شده‌اند.

به گزارش شما و اقتصاد: حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به اینکه در مرحله ۱۵۵ واریز یارانه نقدی در دی‌ماه تعدادی از مردم از صف دریافت یارانه نقدی حذف شدند، گفت: در این مرحله اختلالی در واریز یارانه نقدی وجود نداشته است و پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از طریق سیستم بانکی مطابق فهرست‌های جدید انجام شده است.

از آنجایی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه نقدی دیماه در تاریخ ۲۰ دی خبر داده بود اما هنوز واریز یارانه دی ماه به حساب برخی سرپرستان خانوار واریز نشده است .

وی با اشاره به اینکه بر اساس دهک‌بندی صورت‌گرفته توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی تعدادی از مردم در دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند، گفت: بر این اساس تعدادی که پیش از این و تا آذر ماه سال جاری در صف یارانه‌بگیران قرار داشتند، بر اساس فهرست جدید اعلامی وزارت کار از دریافت یارانه نقدی حذف شدند.

پیگیری واریز نشدن یارانه معیشتی

۱- سرپرست خانوار به شعبه بانک معرفی شده در سامانه رفاهی مراجعه نموده و ضمن اطمینان از عدم توقیف حساب بانکی، پرینت واریز ماهانه حساب یارانه خود را از بانک درخواست و پیگیری نماید.

۲- در صورت عدم خرید کالا از طریق کالا برگ الکترونیکی و همچنین عدم دریافت وام کرونا و یا وام اربعین و در نهایت اطمینان از عدم واریز یارانه (در مواردی غیر از محذوفین خانوارهای پُردرآمد)، به سامانه‌های معرفی شدۀ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کند (سامانه جدید رفاهی مربوط به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در حال به روز رسانی و ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری است که به محض آماده شدن، از طریق رسانه‌های جمعی کشور، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد)

اعتراض به قطع یارانه

متقاضی برای اعتراض به قطع یارانه به سامانه‌های معرفی شدۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله؛ hemayat.mcls.gov.ir (http://hemayat.mcls.gov.ir/) مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به آن وزارتخانه تماس حاصل نماید.

۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند (۲۳ دی ۱۴۰۲)

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال به روز رسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبرداد که طی آن ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی و ۶۰ هزار نفر حذف شدند.

، علیرضا محمدی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: براساس تکلیف قانونی بودجه سال ۱۴۰۲ و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی ماه سال جاری با عنایت به وسع سنجی جدید خانوار‌ها و براساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی و متقن از دستگاه‌های متولی، اطلاعات خانوار‌ها به روز‌رسانی شد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به دلایلی مختلف نسبت به دهک‌بندی اعتراض داشتند، در این مرحله ضمن بررسی و بهبود در روش وسع سنجی خانوار‌ها و اعمال داده‌های جدید، دهک فعلی افراد مشخص و تعیین شده است.

محمدی تغییرات و جابه جایی افراد در دهک‌های مختلف در آمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک ۹۹ و ۱۰۰ تغییرات ملموس است که براساس به روز‌رسانی جدید ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و ۶۰ هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً ۲۹۰هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند "د" تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر ۶ ماه یک بار دهک درآمدی خانوار‌ها را به روز‌رسانی کند و بر اساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد:هر گونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: