مدیرعامل فولاد هرمزگان جنوب مطرح کرد:

رکوردها، پیشرفت پروژه‌ها و محصولات جدید هرمز | کسب دستاوردهای چشمگیر حاصل هم‌افزایی با دانش‌بنیان‌ها بوده است

رکوردها، پیشرفت پروژه‌ها و محصولات جدید هرمز | کسب دستاوردهای چشمگیر حاصل هم‌افزایی با دانش‌بنیان‌ها بوده است
کدخبر : 592734

مدیرعامل فولاد هرمزگان، استفاده از نوآوری‌ها، تبادل دانش فنی و تجربیات را مهم‌ترین مزیت برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی عنوان کرد و از ثبت رکوردهای متعدد این مجموعه، پروژه‌ها و ۳ محصول جدید هرمز با حرکت در مسیر تولید فولاد سبز خبر داد.

به گزارش شماواقتصاد: عطاالله معروفخانی در سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، گفت: در این سمینار از آخرین یافته‌های داخلی و بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری اطلاع خواهیم یافت و از آخرین تکنولوژی به‌روز برخوردار خواهیم شد. این مهم می‌تواند خلا حضور شرکت‌های خارجی را در کشور ما پر و به پیشرفت صنعت فولاد کمک کند.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی در پیشبرد اهداف و برنامه‌های فولاد هرمزگان و همچنین ثبت رکوردهای جدید بسیار تأثیرگذار بوده است. در دومین دوره کنفرانس فولادسازی دستاوردهای خوبی حاصل شد که نتیجه آن را طی دو سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان، ارسال ۱۱۰ مقاله به سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم را نشان‌دهنده بار علمی بالای این کنفرانس بین‌المللی دانست و اظهار داشت: قطعاً با استفاده از هم‌افزایی و ارتباطاتی که در این کنفرانس ایجاد می‌شود از آخرین تکنولوژی‌ها برخوردار خواهیم شد. 

وی ادامه داد: امروز اگر فولاد هرمزگان در میان سایر فولادسازان کشور در همه حوزه‌ها به خوبی می‌درخشد، حاصل برگزاری کنفرانس‌های گذشته و هم‌افزایی ایجاد شده به همراه استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا بوده که حاصل آن رکوردشکنی‌های متعدد است.

معروفخانی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ رکورد در این مجموعه به ثبت رسیده است، تصریح کرد: شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته با ثبت 36 رکورد از ظرفیت اسمی عبور کرد و در 10 ماه سال جاری با ثبت 28 رکورد در تمام حوزه‌های مرتبط با تولید، صادرات و درآمد، به خوبی روند توسعه و پیشرفت را در پیش گرفته است. این در حالی است که همواره در 6 ماهه نخست سال با کمبود برق و در 6 ماهه دوم با کمبود گاز مواجه هستیم و محدودیت تامین انرژی داریم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه به طرح‌های توسعه‌ای مهم فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون دو پروژه مگامدول 1.72 میلیون تنی در شرکت و ستاره سیمین هرمز را با به کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند و تکنولوژی کاملا داخلی در دست اقدام دارد که از پیشرفت حدود 30 درصدی برخوردار هستند و به دنبال راه‌اندازی آن‌ها با استفاده از تکنولوژی‌ روز تولید و همچنین بهینه‌سازی مصرف گاز خواهیم بود. این پروژه‌ها برای نخستین بار در دنیا، سه محصول خروجی خواهند داشت.

وی همچنین از حرکت فولاد هرمزگان به سمت تولید فولاد سبز خبر داد و افزود: در نظر داریم به نخستین تولیدکننده فولاد سبز در کشور تبدیل شویم و به دنبال جایگزینی هیدروژن با گاز طبیعی طی توافقی با شرکت نفت ستاره خلیج فارس هستیم. خوشبختانه مقدمات این پروژه فراهم شده و پیش‌بینی می‌شود با اجرای آن، شاهد کاهش مصرف گاز خواهیم بود.

معروفخانی، استفاده از تکنولوژی‌های روز را در تولید بالاترین کیفیت اسلب و صادرات به قلب اروپا را از موفقیت‌های فولاد هرمزگان دانست که به یک برند جهانی در این حوزه تبدیل شده است .

وی گفت: دو مگامدول تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان و ستاره سیمین هرمز، با تکنولوژی روز دنیا در حال احداث است و اکنون پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد. این پروژه‌ها برای اولین بار در جهان، ۳ محصول آهن اسفنجی به‌صورت گرم، سرد و بریکت را به‌طور هم‌زمان تولید و ارائه می‌کند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در پایان اعلام کرد: با استفاده ۳۰ درصدی از هیدروژن در فرآیند این پروژه‌ها در فاز اول، فولاد هرمزگان اولین تولیدکننده فولاد سبز در ایران خواهد شد. همچنین تکنولوژی استفاده‌شده در این پروژه‌ها مصرف گاز در فرایند تولید فولاد را به حداقل ممکن می‌رساند.

 

 

گزارش: لیلا احمدی افشار 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: