وام کمته امداد

خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد|وام کمیته امداد افزایش می یابد

خبر خوش برای مددجویان کمیته امداد|وام کمیته امداد افزایش می یابد
کدخبر : 593063

قائم‌مقام کمیته امداد کشور از اعطای ۳۵ همت تسهیلات اشتغال از سوی کمیته امداد کشور در یک سال اخیر خبر داد و گفت: این رقم سال آینده افزایش بیشتری خواهد یافت.

به گزارش شما و اقتصاد: جعفر صباغیان در جشن خودکفایی ۱۵۵۰ خانوار مددجو در سمنان با اشاره به بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس، اظهار کرد: انتظار می‌رود مجلس انقلابی فعلی، رقم بیشتری به حوزه وام کمیته امداد اشتغالزایی کمیته امداد کشور اختصاص دهد

 

وی از کمیته امداد به‌عنوان یکی از موفق‌ترین دستگاه‌های کشور در حوزه اشتغالزایی نام برد و گفت: اشتغالزایی به‌عنوان اصلی‌ترین مولفه توانمندسازی در اولویت کاری کمیته امداد در سراسر کشور است.

قائم‌مقام کمیته امداد کشور به تنوع بالای خدمات و ماموریت‌ها در این نهاد حمایتی اشاره و بیان کرد: بیش از ۱۲۰ خدمت هدفمند در کمیته امداد امام (ره) به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود که توانمندسازی و اشتغالزایی فقط یکی از این خدمات است. پرداخت مستمری، رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نیازمند، خدمات درمانی و بهداشتی به جامعه مددجویی، کمک به ایجاد سرپناه و مسکن، توانمندسازی خانواده‌ها، فعالیت‌های فرهنگی، کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج و … از جمله خدمات کمیته امداد است.

صباغیان از کمک به کاهش فقر به‌عنوان یکی از ماموریت‌های مهم در کمیته امداد نام برد و افزود: رسیدگی به امور محرومان و افراد نیازمند و تحت‌ پوشش، یکی از اهداف و برنامه‌های اولویت‌دار در کمیته امداد است.

او با بیان اینکه تشکیل کمیته امداد به دوران قبل از پیروزی انقلاب برمی‌گردد، اظهار کرد: از همان دوران مبارزه‌های امام در دوران تبعید و مبارزه در حکومت ستمشاهی، دغدغه کمک به نیازمندان و انقلابیونی که در زندان بودند، سبب شد کمیته امداد با فرمان امام راحل و توسط برخی یاران خاص ایشان با هدف رفع حوائج انقلابیون زندانی و نیازمندان ایجاد شود.

قائم‌مقام کمیته امداد کشور از اشتغالزایی به‌عنوان یکی از راهبردها و سیاست‌های اصلی کمیته امداد در مدیریت جدید این نهاد نام برد و بیان کرد: هم دولت سیزدهم و هم مجلس در این چند سال، از کمیته امداد حمایت ویژه داشته‌اند.

وی با تمجید از خدمات کمیته امداد استان سمنان در حوزه اشتغالزایی، گفت: با ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، مددجویان دیگر از بسته‌های حمایتی کمیته امداد بی‌نیاز می‌شوند و کم‌کم از زیر چتر حمایتی نهاد خارج می‌شوند.

او با بیان اینکه اگر فرآیند اشتغال و توانمندسازی به‌درستی طی شود، افراد کمک‌گیرنده می‌توانند به افرادی کمک‌دهنده تبدیل شوند، ادامه داد: امروز در این جشن خودکفایی، نمونه‌های زیادی از افرادی را دیدیم که با حمایت تسهیلاتی کمیته امداد از یک فرد کمک‌گیرنده به فردی کمک‌دهنده تبدیل شده و نه‌تنها خود صاحب اشتغال شده‌اند، بلکه برای چند نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند.

قائم‌مقام کمیته امداد از اشتغال به‌عنوان یک مولفه امنیت‌آفرین در جامعه نام برد و اظهار کرد: وقتی افراد یک جامعه از درآمد با ثبات برخوردار می‌شوند، پیوند آنها با حاکمیت قوی‌تر می‌شود.

وی بر لزوم شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوان تحت‌ پوشش به‌عنوان یکی از وظایف مهم کمیته امداد تاکید و اضافه کرد: تلاش در راستای مهارت‌افزایی مددجویان و کمک به توانمند شدن افراد مستعد از طریق اعطای تسهیلات و اشتغالزایی برای جامعه هدف، از مهمترین اهداف راهبردی در کمیته امداد کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: