دکتر احمدی صدر خبر داد:

خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول کلانشهر تهران

خروج موادمخدر از دایره ۱۰ جرم اول کلانشهر تهران
کدخبر : 594368

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تشریح اقدامات این سازمان در ساماندهی معتادان متجاهر از سطح شهر و انتقال آنان به مراکز غربالگری و یاورشهرها گفت: در سال ۱۴۰۰ مواد مخدر جرم اول کلانشهر تهران بود اما خوشبختانه با اقدامات اساسی که در این دوره مدیریت شهری رقم خورد امروز شاهدیم که با ساماندهی معتادان متجاهر و انتقال آنان به یاورشهرها، این معضل اجتماعی بنا به اظهارات حجت الاسلام حسین زاده معاون دادستان تهران حتی جزو ۱۰ جرم اول پایتخت هم نیست.

به گزارش شماواقتصاد: دکتر احمد احمدی صدر افزود: وقتی که در زمستان سال ۱۴۰۰ قرارگاه اجتماعی شهر تهران تشکیل شد با کلونی‌هایی با بیش از ۸۵۰ معتاد متجاهر که اغلب به سلاح‌های گرم و سرد مسلح بودند، رو به رو بودیم.

وی ادامه داد: در گذشته رود دره فرحزاد به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود حتی در آن غاری ایجاد کرده بودند و به مدت هشت سال در آن سکونت داشتند.

به گفته احمدی صدر، آپارتمان‌ها و خانه‌های مشرف به روددره فرحزاد هیچ کدام پنجره رو به این مکان نداشتند ولی بعد از انتقال معتادان محل به مراکز یاورشهر، یک اکوسیستم و تفرجگاه ملی ایجاد شد و پنجره‌های برخی آپارتمان‌ها رو به روددره فرحزاد باز شده تا از این به بعد مردم از مناظر طبیعی زیبا، لذت ببرند.

وی اظهار کرد: هفت هزار و ۵۰۰ ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر در پایتخت توسط شهرداری تهران ایجاد شده و اقدامات انجام گرفته در ساماندهی معتادان متجاهر در قرارگاه اجتماعی باعث گردیده که مواد مخدر از دایره ۱۰ جرم اول تهران خارج شود و دلیل آن جمع‌آوری کلونی‌ها و همچنین کم شدن مخاطبین فروشندگان مواد بوده است.

احمدی صدر یادآور شد: در ۲ دهه اخیر روند صعودی در مواد مخدر داشتیم که علل مختلفی داشت و برخی توسعه‌ها موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی شد که حل کردن معضل آسیب‌های اجتماعی نیز یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند یک پروسه است که دنبال آن هستیم.

وی تاکید کرد: ما در سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، افتتاح یاور شهر ۱۰ در منطقه ۲۱ و خارج از بافت شهری ویژه زنان در روزهای آینده خواهیم داشت که قطعا ظرفیت های یاورشهر شهرداری تهران به حدود ۷۸۰۰ نفر خواهد رسید.

 



روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: