مدیراداره آموزش و تعالی منابع انسانی هلدینگ پترو پالایش اصفهان خبر داد:

به کار گیری فناوری های نو ظهور در عرصه یادگیری و واقعیت آموزش مجازی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان

به کار گیری فناوری های نو ظهور در عرصه یادگیری و واقعیت آموزش مجازی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان
کدخبر : 594563

مدیر اداره آموزش و تعالی منابع انسانی هلدینگ پترو پالایش اصفهان در گفتگو با روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پترو پالایش اصفهان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ و پیرو دستور مدیرعامل محترم هلدینگ پتروپالایش اصفهان مبنی بر استفاده و به کارگیری فناوری‌های نوین در عرصه یادگیری، پروژه تولید محتوای آموزشی با رویکرد واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) از طریق برون‌سپاری در دستور کار اداره آموزش و تعالی منابع انسانی قرار گرفت. نتیجه به دست آمده از مطالعات میدانی صورت گرفته این بود که استفاده از این تکنولوژی در صنایع بزرگ به ندرت مشاهده می‌شود و هیچ یک از پالایشگاه‌ها هنوز به این مبحث ورود نکرده‌اند.

به گزارش شماواقتصاد: فرشته مشهدی، اضافه کرد :پس از جلسات هم‌اندیشی با واحد‌های عملیاتی، تعمیراتی و HSE، دوره آشنایی با پمپ بله عنوان پایلوت برای تولید محتوا با استفاده از  VR انتخاب و پس از شناسایی پیمانکاران با رزومه کاری مرتبط، پیمانکار مربوطه انتخاب و قرارداد مربوطه تدوین و همزمان با آن برای خرید عینک‌های VR و AR اقدام شد.

وی افزود :پس از عقد قرارداد و خرید تجهیزات، اولین مرحله پروژه یعنی تدوین سناریو و توافق کمیته اجرایی انجام شد. مستندات این مرحله جزوات و کتاب‌های آموزشی مرتبط با پمپ‌ها و همچنین عکس‌ها و نقشه‌های پمپ و محیط کار بود. پس از شبیه‌سازی محیط عملیاتی و همچنین تجهیز مورد نظر، آخرین فاز پروژه یعنی آزمایش و عیب‌یابی محتوای تولید شده انجام و پیمانکار مربوطه در حال رفع نواقص می‌باشد.

وی تاکید کرد: در اولین دوره آموزشی تئوری آشنایی با پمپ‌ها، فراگیران قبل از ورود به واحد عملیاتی با استفاده از عینک‌های مذکور، آنچه آموخته‌اند را به صورت واقعیت مجازی اجرا نمایند.

مدیر اداره آموزش و تعالی منابع انسانی هلدینگ پترو پالایش اصفهان تصریح کرد:تربیت مدیران متعالی و مطالبه جدی مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اداره آموزش و تعالی منابع انسانی در قالب” طرح سنا” یا ستارگان نفت اصفهان می‌باشد که به صورت طرح آموزشی جامع و یکپارچه برای تقویت بانک مدیران صنعت و عرضه آن به جامعه مدیران صنعتی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت.

مشهدی، با اشاره به اجرایی شدن طرح فوق از اردیبهشت ماه با اجرای دو برنامه کوچینگ و منتورینگ گفت :این طرح در سال آینده با ادامه دو برنامه فوق و اجرای دوره مهارت Oil-mini MBA ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: راه اندازی مرکز آموزشی شهید آرمان در شهرک شهید محمد منتظری  یکی دیگر از پروژه‌های اجرا شده در سال ۱۴۰۲ و با توجه به چشم‌اندازها و رسالت‌های تعریف شده به عنوان زیر ساخت مهم جهت رفع نیاز‌های عرصه یادگیری سرمایه انسانی و خانواده‌هایشان می‌باشد. استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های به روز آموزشی و فضای دلنشین آموزشی از مزایای این مرکز است.

مدیر اداره آموزش و تعالی منابع انسانی هلدینگ پترو پالایش اصفهان، همچنین اجرای طرح تحول در مدارس هلدینگ پترو پالایش اصفهان را از دیگر اقدامات مهم و تاثیر گذار در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در سال جاری عنوان کرد و افزود: این طرح با پیشنهاد مدیرعامل  و پشتیبانی و حمایت هیئت مدیره  هلدینگ پرتو پالایش اصفهان اجرایی شده است که می‌تواند آینده در خشانی را در شناسایی استعداد ها و توانمندی های دانش آموزان ساکن در شهرک شهید منتظری ترسیم نماید.

مشهدی بیان داشت: در قالب همین طرح، کودکستان و مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرک شهید منتظری به آخرین استاندارد های آموزشی روز دینا تجهیز شده و سیستم آموزشی تعریف شده در این مدارس نیز مطابق با سیستم‌های آموزشی روز دنیا پیش رود. برای اجرایی نمودن این برنامه‌ها موسسه آموزشی غیر دولتی پالایش نفت اصفهان یکی از موسسات زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان به ثبت رسید و یکی از مهمترین چشم‌اندازهای آن تاسیس دانشکده فنی و حرفه‌ای با هدف  یک ریل گذاری برای تربیت نسل آینده و تامین نیروی کار ماهر مرتبط با صنعت شهرک انرژی است.

وی، با اشاره به اینکه هنوز راه‌های نرفته‌ای داریم که برای همه آن ها برنامه داریم گفت: تاکنون اقدامات شایسته ای در راستای تقویت آموزش و زیر ساخت‌های آن به مرحله اجرا رسیده است.

وی به این موضوع نیز اشاره داشت که اداره آموزش علاوه بر نیازسنجی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره های آموزشی از فروردین تا اوایل اسفند ماه جاری حدود ۲۵ هزار و ۸۳۸ ساعت دوره آموزشی برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی با مشارکت دانشکده فنی و حرفه‌ای شاهین شهر، با هدف ارتقای مهارت جوانان جامعه همجوار صنعت و همچنین پذیرش دانشجویان برای طی نمودن دوره کاراموزی دو برنامه دیگر هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حوزه مسیولیت‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۲ بوده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: