قیمت هایما

شاسی بلند جدید هایما S۸ | مشخصات و قیمت هایما S۸ جدید ایران خودرو

شاسی بلند جدید هایما S8 | مشخصات و قیمت هایما S8  جدید ایران خودرو
کدخبر : 553426

مدیرعامل ایران خودروی خراسان خبر از عرضه کراس اوور چینی سایز متوسط هایما با نام ۸S در سال ۱۴۰۱ داده است. کراس اووری که بخت بلندی در چین نداشت و حالا قرار است شانس خود را در ایران امتحان کند.

قیمت هایما در روزهای اخیر، افزایش یافت و خبرهای مبنی بر آزادسازی واردات خودرو بر قیمت هایما و دیگر محصولات ایران خودرو تاثیرگذار نبود. قیمت هایما در بازار آزاد نسبت به قیمت ساینا در کارخانه، تفاوت بسیاری دارد و همین موضوع، باعث دلال بازی در بازار خودرو شده است. اگر قیمت هایما و دیگر محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا در بازار کاهش یابد می تواند باعث رونق گرفتن بازار خودرو شود.

قیمت هایما

 

 مشخصات و قیمت هایما S۸  جدید ایران خودرو

میزان فروش هایما ۸S در سال ۲۰۲۰ به سه هزار و ۸۸۷ دستگاه و در سال ۲۰۱۹ به ۶ هزار و ۳۰۱ دستگاه رسیده بود. با این حساب از زمان عرضه این کراس اوور یعنی ۳ سال و ۴ ماه قبل تاکنون تنها ۱۱ هزار و ۵۶۰ مشتری حاضر به خرید هایما S۸ شده اند.

در ایران نیز بیژن زاهدی فرد، مدیرعامل ایران خودروی خراسان آمار فروش شش ساله هایما در ایران را ۴۹ هزار دستگاه را اعلام کرده است. به زبان ساده‌تر و به شکل متوسط ۸ هزار و ۱۶۶ دستگاه از دو مدل هایما S۵ و هایما S۷ توسط ایران خودرو به فروش رفته است.

البته احتمالا برای مدل کراس اوور چینی جدید ایران خودرو شرایط قدری سخت خواهد بود. چرا که رقبای سرسختی همچون فونیکس تیگو ۷ پرو، فیدلیتی پرایم، دیگنیتی، کی‌ام‌سی K۷، اف‌ام‌سی T۵، سوئیست DX۷ و لاماری X۵ در برابر هایما ۸S قرار گرفته‌اند.

قیمت هایما

قیمت هایما ۸S

حالا وقت آن رسیده است که بخش قیمت را مورد بررسی قرار دهیم. در مورد قیمت هایما S۸ در چین، قیمت ۷۹ هزار و ۹۰۰ یوان برای نسخه پایه و ۱۲۵ هزار و ۹۰۰ یوان برای نسخه فول آپشن اعلام شده است، که معادل ۱۲ هزار و ۵۴۰ دلار تا ۱۹ هزار و ۷۷۰ دلار است. این رقم به پول ما بازه قیمتی ۳۵۱ میلیون تومان تا ۵۵۳ میلیون تومان را در بر می‌گیرد.

اما از آنجا که رقبای کراس اوور سایز متوسط ایران خودرو، قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان دارند، احتمالا هایما S۸ نیز در همین بازه قیمت گذاری می‌شود.  

در حال حاضر فونیکس تیگو ۷ پرو یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، فیدلیتی پرایم یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، دیگنیتی یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان، کی ام سی K۷ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و اف ام سی T۵ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان دارند.

قیمت هایما

طراحی هایما ۸S

با نگاهی به تصاویر هایما ۸S می‌توان دریافت که طراحی پرچمدار کراس اوور‌های هایما، اشتراکی از نظر ظاهری با دو مدل هایما S۷ و هایما S۵ ندارد. در واقع طراحان این شرکت چینی تلاش کرده اند که فرم را به مدل طراحی ترند خودروسازان کره‌ای و ژاپنی نزدیک کنند. به شکل کلی مدل طراحی هایما ۸S به فرم طراحی کراس اوور‌های هیواندی نزدیک شده است. اگر به فرم چراغ‌های جلو و عقب و جلو پنجره کهکشانی نگاهی بیندازید، خواهید دید که نقطه اشتراکات به چه اندازه زیاد است.

در نمای عقب نیز فرم چراغ‌های به هم پیوسته با نوار مشکی به فرم طراحی پژو نزدیک شده است. سپر خودرو نسبت به دو مدل پیشین تغییر کرده و به نسبت جذاب‌تر شده است. در مجموع به نظر می‌رسد که مجموعه طراحی هماهنگ از آب درآمده است. هر چند ممکن است این شکل از طراحی را خیلی‌ها دوست نداشته باشند.

در فضای داخلی نیز با وجود اینکه ردپای الگو برداری از  طراحی i-cockpit پژو و لامبورگینی اوروس دیده می‌شود، اما همچنان شاهد یک طراحی جوان پسند هستیم. در واقع هایما تلاش کرده که نظر این بخش از مشتریان سخت گیر خود را جلب کند. غربیلک فرمان از فرم ساده به دی شکل تغییر یافته است و از نوار و قاب‌های کرومی برای طراحی داشبورد استفاده شده است.

اما با این وجود طراحی فضای کابین از خطا در امان نمانده است. مثلا شکل قرارگیری مانیتور لمسی ۱۲.۳ اینچی در میانه داشبورد توی ذوق می‌زند و تناسب چندانی با کلیت طراحی کابین ندارد.

مشخصات فنی و امکانات کراس اوور جدید ایران خودرو

طبق اعلام هایما، کراس اوور ۸S از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ بنزینی TGDI برخوردار است. موتوری که قادر به تولید قدرت ۱۹۵ اسب بخاری با گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر است. نیرو نیز از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.  

مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر به ۶.۹ تا ۷.۲ لیتر می‌رسد. صفر تا صد ۸S از سوی هایما  ۷.۲ تا ۷.۸ ثانیه اعلام شده است.

این شاسی بلند ۴۵۶۵ میلی متر طول، ۱۸۵۰ میلی متر عرض و ۱۶۸۲ میلی متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۰۰ میلی متر است. از نظر ابعاد ۸S در طول بزرگ‌تر از هایما S۵ و از نظر عرض و ارتفاع قدری کوچک‌تر از هایما S۷ است.

در مورد امکانات این کراس اوور ایران خودرو هنوز اعلام نکرده که هایما ۸S را به چه آپشن‌های روانه بازار می‌کند. اما هایما گفته که این شاسی بلند به شکل استاندارد از امکاناتی نظیر سنور پارک جلو و عقب، سیستم مالتی مدیا، بلوتوث، ایربگ‌های جلو و کناری و پرده ای، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل هرزگردی، سقف پانوراما، رادار نقطه کور، سنسور نور و باران، دی لایت و... برخوردار است.

در بازار چند؟

به گزارش شما و اقتصاد حال سوال اینجاست که قیمت‌ها در ثبت نام فروش فوق العاده هایما چقدر با بازار تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار خودرو رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب برندگان طرح ایران خودرو می‌شود.

یکی از خودروهایی که هنگام ثبت نام در فروش فوق العاده هایما در فهرست قرار دارد، هایما S۷ پلاس توربوشارژ اتوماتیک است.

قیمت کارخانه‌ای این محصول، ۶۸۰ میلیون و ۹۹۶ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۸۴۲ میلیون تومان قیمت دارد.

یکی از خودروهایی که هنگام ثبت نام فروش فوق العاده هایما عرضه می‌شود، هایما S۵ است.

قیمت کارخانه‌ای این محصول ۵۹۵ میلیون تومان است و این خودرو در بازار، میان ۶۹۹ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت هایما

اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار

این ارقام اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار محصولات ایران خودرو را نشان می‌دهد.

هایما S۷ در بازار حدود ۱۶۱ میلیون تومان گران‌تر از کارخانه فروخته می‌شود.

این تفاوت در مورد هایما S۵ حدود ۱۰۴ میلیون تومان است.

قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو در بازار آزاد

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو ۴۰۵ و سمند LX ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش‌سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود. پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

قیمت هایما

قیمت خودروهای ایران خودرو

وانت آریسان 206 میلیون تومان 205 میلیون تومان

سمند LX 272 میلیون تومان 268 میلیون تومان

سمند EF7 266 میلیون تومان 265 میلیون تومان

سمند EF7 دوگانه‌سوز 333 میلیون تومان 330 میلیون تومان

سمند سورن ELX 275 میلیون تومان 275 میلیون تومان

دنا تیپ یک 368 میلیون تومان 366 میلیون تومان

دنا پلاس دنده‌ای توربو 475 میلیون تومان 475 میلیون تومان

دناپلاس توربو اتوماتیک 490 میلیون تومان 490 میلیون تومان

پژو 405 275 میلیون تومان 274 میلیون تومان

پژو پارس 278 میلیون تومان 278 میلیون تومان

پژو پارس اتوماتیک 408 میلیون تومان 408 میلیون تومان

پژو 207 دنده‌ای 356 میلیون تومان 356 میلیون تومان

پژو 207 اتوماتیک 544 میلیون تومان 544 میلیون تومان

رانا LX 249 میلیون تومان 249 میلیون تومان

رانا پلاس 269 میلیون تومان 269 میلیون تومان

تارا دنده‌ای 407 میلیون تومان 407 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 2 268 میلیون تومان 266 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 5 325 میلیون تومان 326 میلیون تومان

پژو 206 صندوقدار 316 میلیون تومان 317 میلیون تومان

تندر 90 445 میلیون تومان 440 میلیون تومان

پژو 2008 یک میلیارد و 155 میلیون تومان یک میلیارد و 140 میلیون تومان

هایما S5 780 میلیون تومان 780 میلیون تومان

هایما S7 810 میلیون تومان 820 میلیون تومان

سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک یک میلیارد و 410 میلیون تومان یک میلیارد و 410 میلیون تومان

پژو 508 یک میلیارد و 550 میلیون تومان یک میلیارد و 550 میلیون تومان

منبع: تجارت نیوز

شاسی بلند جدید هایما S۸ | مشخصات و قیمت هایما S۸  جدید ایران خودرو​

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: