با توجه به نقش بیمه ملت در ارتقای بازار سرمایه بررسی شد

تحلیلی بر روند رو به رشد سهم 'ملت' در سال ۱۴۰۳

تحلیلی بر روند رو به رشد سهم 'ملت' در سال ۱۴۰۳
کدخبر : 596625

عملکرد بیمه ملت در جذب پرتفوی متوازن، کنترل ریسک و ارائه سودآوری مناسب، آن را به یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه تبدیل کرده است. با رشد قابل توجه در سال گذشته، سهم 'ملت' به عنوان یکی از محبوب‌ترین سهم‌های بورس، موفقیت بیمه ملت در حوزه‌های مختلف را تأیید می‌کند.

به گزارش شماواقتصاد: مطالعه‌ای دقیق بر روی عملکرد و ارتقاء مالی شرکت بیمه ملت نشان می‌دهد که «ملت» به عنوان یکی از برترین شرکت‌های بیمه کشور، آمادگی لازم برای رقابت در بازار را دارد و در مسیر رشد پایدار قرار دارد.

بیمه ملت در سال ۱۴۰۳ با عملکرد قابل توجهی که در سال گذشته با ارائه یک پرتفوی متوازن، مدیریت موثر ریسک، و داشتن سرمایه‌گذاری‌های مطمئن از خود برجای گذاشت، نقش مهمی در توسعه بازار سرمایه ایران ایفا خواهد کرد.

تحلیل‌های انجام شده نشان می‌دهد که با رشد قابل توجه در سال گذشته، سهام "ملت" از جمله سهام با بازدهی بالا در بورس باشد. این شرکت توانایی این را دارد تا در مقابل نوسانات شدید بازار بورس از خود بهترین عملکر را نشان بدهد و سهام "ملت" را به عنوان یکی از سهام پرطرفدار و ارزشمند در بازار سرمایه تثبیت کند.

این شرکت در طول ۱۲ ماه گذشته با تعداد قابل توجهی روزهای مثبت و منفی، و با تنوع در معاملات، به ثابت‌نمایی از پایداری خود پرداخته است. روند حرکتی قیمت سهام این شرکت در ۱۲ ماه گذشته منتهی به ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲، با توجه به نوسانات شدید و عمدتا رکودی بازار سرمایه، حالت متعادلی داشته و با ۱۱۹ روز مثبت و ۱۱۳ روز منفی، ۲۳۵ روز معاملاتی باز را پشت سر گذاشته است. در این مدت تنها ۹ روز بدون معامله داشته است.

میانگین بازدهی بورس در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد رشد را تجربه کرد، در این میان قیمت سهم شرکت بیمه ملت با رشدی ۷۸ درصدی، یکی از بالاترین بازدهی‌ها در سال گذشته را رقم زد. میانگین ارزش معاملات «ملت» در ۱۲ ماه ۱۴۰۲ بالغ بر ۶.۶ هزار میلیارد تومان بوده و میانگین حجم معاملات نیز از رقم ۳۴.۶ میلیون عبور کرده است.

به علاوه، بیمه ملت با توسعه محصولات بیمه‌ای و فعالیت در زمینه‌هایی مانند بیمه مهندسی و انرژی، نشان داده است که از جمله شرکت‌هایی است که به روز بازار و نیازهای جامعه می‌باشد. این تنوع در محصولات بیمه‌ای نه‌تنها به افزایش درآمد شرکت کمک کرده است بلکه اطمینان بیشتری به مشتریان ارائه داده است.

در حال حاضر بیمه نفت و انرژی سهم ۸ درصدی از حق بیمه‌های صادر شده این شرکت را به خود اختصاص داده است، بیمه مهندسی سهم ۴ درصدی دارد، بیمه کشتی و هواپیما نیز به ترتیب سهم ۹ و ۴ درصدی دارند که این موضوع حاکی از ارتقاء نگاه مدیران این شرکت بزرگ بیمه‌ای برای آینده فعالیت بیمه ملت است.

از دیگر موفقیت‌های این شرکت می‌توان به توانایی مالی بالا و توانگری در پرداخت خسارت اشاره کرد. با سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه و ظرفیت مجاز برای پرداخت خسارت، بیمه ملت به عنوان یکی از معتبرترین و برترین شرکت‌های بیمه کشور شناخته می‌شود.

بیمه ملت از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه، مانند عمده شرکت‌های بیمه‌ای کشور، بیشترین میزان درآمد و خسارت پرداختی را ابتدا در حوزه بیمه نامه‌های شخص ثالث اجباری و سپس در بخش درمان کسب کرد.

شرکت بیمه ملت با سرمایه ثبتی افزون بر ۳۰۶۵ میلیارد تومانی در کنار ظرفیت مجاز ۱.۴ هزار میلیارد تومانی نگهداری ریسک، به عنوان یکی از برترین شرکت‌های بیمه کشور به شمار می‌آید. این ادعا با نگاهی به رتبه توانگری این شرکت بیمه‌ای که اکنون به رقم ۴۵۷ رسیده و تفاوت معناداری با شرکت بیمه‌ای بعدی در صنعت بیمه کشور دارد، اثبات می‌شود.

 



گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: