مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

افزایش ۳۱ درصدی مسافر و رشد ۲۵ درصدی پروازهای فرودگاه امام

افزایش ۳۱ درصدی مسافر و رشد ۲۵ درصدی پروازهای فرودگاه امام
کدخبر : 595684

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گزارش عملکرد نوروزی که در محل وزارت راه برگزار شد، از ۳ هزار و ۹۴۴ پرواز انجام گرفته به نقاط مختلف دنیا از طریق این فرودگاه در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد که نتیجه آن افزایش ۳۱ درصدی مسافر و رشد ۲۵ درصدی پروازهای فرودگاه امام در بخش ایرلاین‌های خارجی شد.

به گزارش شماواقتصاد: سعید چلندری در نشست خبری در نشست خبری معاونان وزیر راه و شهرسازی که با حضور خبرنگاران در ساختمان دادمان برگزار شد، گفت: امسال با تدابیری که اتخاذ شد شهر فرودگاهی امام(ره) شرایط متفاوتی را در نوروز امسال تجربه کرد. در بخش پروازهای خارجی ۳۱ درصد افزایش مسافر و ۲۵ درصد افزایش پرواز داشتیم.

doc_2024-04-09_09-56-27

وی افزود: امسال ۳ هزار و ۹۹۴ پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) به نقاط مختلف دنیا انجام شد و ۶۲۵ هزار و ۷۲۵ نفر از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) سفر خود را انجام دادند. ۱۴ شرکت هواپیمایی داخلی و ۳۴ شرکت هواپیمایی خارجی در فرودگاه امام(ره) فعالیت کردند.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) اضافه کرد: سهم پروازهای شرکت‌های خارجی در ایام نوروز ۴۶ درصد با هزار و ۸۲۰ پرواز و سهم شرکت‌های داخلی ۵۴ درصد با ۲ هزار و ۱۷۴ پرواز بود. همچنین بار تجاری مسافران در نوروز امسال ۴۵ درصد رشد داشت.

بنابر اعلام چلندری، بیشترین مقاصد پروازی به ترتیب ترکیه، دوبی و عراق بوده و ۹۳۹ پرواز به ترکیه با ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ مسافر انجام شده و سهم ۲۹ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: ۵۳۲ پرواز با ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ مسافر نیز به دوبی انجام شده و سهم ۱۴ درصدی پروازها و ۱۷ درصدی مسافران را به خود اختصاص داده است. ۴۸۸ پرواز با ۶۸ هزار و ۸۰۰ مسافر به مقصد عراق انجام شده که ۱۱ درصد سهم مسافران را به خود اختصاص داده است.

رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام(ره) تعداد پرواز مستقیم را ۵۸ تا ۶۸ مسیر عنوان کرد و افزود: بیشترین پروازها را ماهان با ۴۸۹ سورتی پرواز انجام داده و سهم ۱۲.۵ درصدی را به خود اختصاص داده است. ترکیش ایر با ۳۹۳ پرواز و ۱۰ درصد سهم پروازها، شرکت قشم ایر با ۲۸۲ پرواز و ۸ درصد و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با ۲۴۷ پرواز و ۷ درصد از سهم پروازها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

photo_2024-04-08_13-10-56

سعید چلندری با بیان اینکه تاخیرات زیر ۳۰ دقیقه، تاخیرات عملیاتی است، اظهار داشت: تاخیرات پروازهای امسال به زیر ۲۰ دقیقه رسید. امسال با هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری در صدور مجوزها، پرواز کنسلی به هیچ عنوان نداشتیم و در ۳۰ شب ماه رمضان هرشب ۱۵۰۰ وعده افطاری ساده و همچنین بسته‌های فرهنگی میان مسافران توزیع شد.

 



گزارش: لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: