معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد عنوان کرد:

جذب یک میلیون حامی ایتام تا سال آینده/ کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی مردم در جشن عاطفه‌ها

جذب یک میلیون حامی ایتام تا سال آینده/ کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی مردم در جشن عاطفه‌ها
کدخبر : 535583

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از برنامه این نهاد برای جذب یک میلیون حامی جدید برای ایتام خبر داد و گفت: در صورت موفقیت این طرح، سرانه پرداختی به ایتام به ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

 

 

به گزارش شما واقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علیرضا عسگریان در نشست خبری با تشریح برنامه این نهاد به منظور جذب حامیان جدید برای ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد گفت: در حال حاضر ۱۴۱ هزار یتیم و ۱۸۱ هزار فرزند محسنین در کشور تحت حمایت امداد هستند که با توجه به شرایط اقتصادی کشور این رقم در حال افزایش است.

 

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار نفر از جامعه هدف طرح اکرام فاقد حامی هستند، افزود: از این تعداد ۳۸۰۰ نفر از ایتام و مابقی از فرزندان محسنین هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تاکید بر اینکه ۷۴۹ هزار نفر حامی در قالب طرح اکرام، حمایت از ایتام و محسنین را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد با اجرای طرح «ایران مهربان» بر آن است تا تعداد حامیان را به ۱,۵ میلیون نفر تا سال آینده برساند که در صورت تحقق این امر، میزان سرانه پرداختی به ایتام ماهانه به ۷۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

عسگریان اضافه کرد: این طرح با ارسال بخشنامه معاون اول رئیس جمهور به استان‌ها وارد فاز اجرایی شده و مقرر است تا با همکاری دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی، هر کارمند حامی یکی از ایتام باشد.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: با ارتش، سپاه و نیروی انتظامی مکاتباتی انجام داده‌ایم تا در این سازمان‌های نظامی هم هر کارمند یک یتیم را تحت پوشش خود قرار دهد.

معاون مشارکت‌های کمیته امداد گفت: همچنین مکاتباتی با سران قوا در همین زمینه انجام شده است که براساس آن هر نماینده مجلس یک فرزند یتیم را تحت پوشش قرار دهد و در ادامه با دستگاه قضا وارد مذاکره خواهیم شد.

 

وی به اجرای طرح شور عاطفه‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار ایران اسلامی امسال در جشن عاطفه‌ها در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و کالایی برای دانش‌آموزان نیازمند ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: