بررسی طرح جدیدبیمه بیکاری

بررسی طرح جدیدبیمه بیکاری
کدخبر : 541445

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه طرح جدید بیمه بیکاری عصر امروز در جلسه اقتصادی ستاد ملی کرونا بررسی می شود گفت: در صورت تصویب شرایط برای اجرایی شدن آن فراهم خواهد شد.

به گزارش شماو اقتصاد؛ مصطفی سالاری در نشست خبری امروز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در خصوص هشتمین خدمت غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ تأمین اجتماعی که امروز به صورت غیرحضوری عملیاتی می‌شود گفت: تاکنون ۷ خدمت به صورت غیرحضوری برای بیمه شدگان رونمایی شده که هشتمین خدمت انعقاد قرارداد ادامه بیمه اختیاری بیمه شدگان است که به خدمات قبلی اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار است تعداد مراجعات با غیرحضوری شدن این خدمات ۷۰ درصد کاهش پیدا کند گفت: تا بهمن ماه این خدمت الکترونیکی اجرا می‌شود و البته بعد از آن نیز ارائه خدمات غیرحضوری متوقف نخواهد شد و به خدمات قبلی اضافه می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص اجرایی شدن نسخه الکترونیکی گفت: از اول هفته با توجه به شرایط شهرهای قرمز شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی در این شهرها تعطیل شد و طی این مدت نسخه نویسی به صورت الکترویکی انجام می‌شود و پزشکانی که به سامانه ما متصل هستند این کار را انجام خواهند داد و پزشکانی که هنوز شرایط اجرای نسخه الکترونیکی را ندارند نسخه بیماران را در سربرگ خود می‌نویسند و بیمه شدگانی که دفترچه بیمه شأن به اتمام رسیده نیازی به مراجعه برای تعویض و تمدید ندارند.

وی گفت: از اول خرداد که تمدید حضوری دفترچه‌های بیمه منتفی شد تعداد مراجعات به شعب ۳۹ درصد کاهش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: تأمین اجتماعی تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی را داشته اما در نهایت اجرای کامل آن نیاز به همکاری دستگاه‌ها و مراکز طرف قرارداد با ما دارد.

سالاری در پاسخ به این سوال که در طرح نظام متمرکز تأمین اجتماعی چه اقداماتی انجام شده گفت: پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده و جلسات با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کردیم و پیشنهاداتی برای اجرایی شدن نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای مردم ارائه شده است، همچنین روز شنبه در جلسه با همکاران مرتبط داشتیم و بررسی‌های لازم انجام و طرح اولیه استخراج شد.

وی افزو: البته تصمیم گیر در این حوزه ما نیستیم و ما فقط پیشنهادات خود را ارائه می‌کنیم این پیشنهادات در سه حوزه بازنشستگی، درمان و بیمه بیکاری است.

وی افزود: در حوزه بازنشستگی تجمیع واحدهای متعدد و صندوق‌های بیمه‌ای و افزایش پوشش بیمه‌ای مد نظر ما قرار دارد که البته تجمیع به معنای ادغام نیست بلکه قصد داریم بر اساس سیاست گذاری واحدی صندوق‌های بیمه‌ای را متمرکز کنیم به طوری که در حال حاضر ۴۵ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی تعدادی بیمه شده بیمه سلامت و تعدادی مربوط به بیمه شده صندوق‌های دیگر هستند که ما پیشنهاد دادیم فعالیت آنها متمرکز شود.

وی در پاسخ به بیمه بیکاری گفت: در این خصوص نیز پیشنهاداتی برای افرادی که حرف و مشاغل آزاد دارند و یا اصلاً کاری ندارند مطرح شده ورفع موانع برای بیمه بیکاری آنها نیز پیشنهاد شده است.

وی در پاسخ به این سوال که ۷۹ قلم دارو از پوشش بیمه تأمین اجتماعی خارج شده یا خیر گفت: چنین چیزی صحت ندارد و ما به دنبال افزایش پوشش بیمه داروها هستیم و به تازگی نیز برخی از داروهای کرونا را به پوشش بیمه‌ای سازمان اضافه کردیم. روال ما خروج داروها از شمول بیمه نیست و قطعاً چنین اتفاقی نمی‌افتد.

سالاری در خصوص طرحی که به تازگی برای بیمه بیکاری ارائه شده گفت: این طرح به رئیس جمهور ارائه شده و عصرامروز نیز در جلسه اقتصادی ستاد ملی کرونا مطرح خواهد شد و بعد از بررسی و تکمیل مراحل اجرایی شدن را طی می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد پرداخت هدیه ازدواج به صورت غیرحضوری گفت: از اول آذر تا امروز ۱۱۱۷ هدیه ازدواج به صورت غیرحضوری داشتیم و همچنین ۷۰ هزار هدیه نیز پردازش کردها ایم و با اتصال به سازمان ثبت احوال اطلاعات هویتی ثبت نام بیمه شدگان سریع بررسی و مراحل پرداخت زودتر انجام خواهد شد.

وی در خصوص بیمه کارگاه‌های زیر ۵ نفر و اصحاب رسانه نیز گفت: در این بخش از بیمه از کمک دولتی استفاده می شدو طبق مقررات افرادی که آدرس آنها تغییر می‌کرد بیمه حمایتی آنها متوقف می‌شد اما به تازگی این محدودیت را برداشتیم به طوری که در حال حاضر کارگاه‌های زیر ۵ نفر شاغل و همچنین رسانه‌ها و … با جابجایی دفتر نشریه کارگاه و یا تغییر آدرس بیمه شأن متوقف نمی‌شود و همچنان تحت پوشش بیمه بدون هیچ محدودیتی قرار خواهند داشت.

گزارش: رضا زکایی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: