منطقه آزاد ماکو

فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو ویژه و منحصر بفرد است

فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو ویژه و منحصر بفرد است
کدخبر : 581347

یک فعال اقتصادی در بازدید از دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد ضمن حضور در غرفه منطقه آزاد ماکو و مطالعه ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری ارائه شده، گفت: فرصت های سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی ذکر شده در کتاب ۱۱۰ بسته منطقه آزاد ماکو ویژه و منحصر بفرد است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، ایوب مهدی زاده با بیان اینکه این فرصت ها در حوزه های ترانزیت و حمل و نقل، کشاورزی،‌ صنعت و معدن، گردشگری و زیرساختی با ذکر جزئیات و ملزومات سرمایه گذاری، یک موقعیت ویژه و منحصر به فرد را در منطقه آزاد ماکو متصور شده است اضافه کرد:  منطقه آزاد ماکو به واسطه اتصال کریدور شرق به غرب و قرار گرفتن در یک موقعیت منحصر بفرد برای صادرات تولیدات بسیار مناسب است و در حوزه های کشاورزی به واسطه سد ارس و در بخش معدن بسیار غنی می باشد.

وی اظهار داشت: در کتاب معرفی جاذبه های گردشگری این منطقه،  صنعت توریسم بسیار قوی و جذاب بوده اما متاسفانه مردم شرق ایران اطلاعاتی در مورد طبیعت و فرهنگ غنی این منطقه ندارند.

شربت دار، دیگر بازدید کننده از غرفه منطقه آزاد ماکو نیز گفت: ماکو به عنوان منطقه مرزی در غرب کشور و با ظرفیت های بی بدیل آن می تواند با تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز کشورهای حوزه cis و اروپایی، به عنوان دروازه ورود به کشورهای اروپایی مطرح شود.

وی اضافه کرد: مردم ایران برای خرید به کشور ترکیه مسافرت می کنند و اگر محصولات کشور ترکیه با همان قیمت در خود منطقه آزاد ماکو عرضه شود قطعا ماکو جایگزین مقصد سفر خارجی مردم خواهد شد.

وی افزود: کمتر کسی در کشور است که مرز بازرگان را نشناسد و اینکه این مرز بازرگان در منطقه آزاد ماکو واقع شده وبهترین موقعیت را برای فعالیت اقتصادی دارد،‌ باید به بهترین وجه برای شهروندان بخصوص فعالان اقتصادی تبیین گردد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: