گروه مپنا

ارائه راه‌حل‌های جامع مپنا در حوزه تجدیدپذیرها

کدخبر : 592885

گروه مپنا امسال و در «سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق» به ارائه آخرین مطالعات، نوآوری‌ها و دستاوردهای خود پرداخت.

حضور گروه مپنا در این نمایشگاه که تا روز پنجم بهمن ۱۴۰۲ ادامه دارد، از دو منظر گسترش بازار این نوع انرژی در کشور و همچنین کاهش قیمت قابل توجه تجهیزات مرتبط با آن در دنیا حائز اهمیت بوده است.

در این نمایشگاه تفاهمنامه بومی‌سازی اینورترهای شرکت مکو بین این شرکت و ساتبا منعقد شد. همچنین چهار پنل تخصصی در حوزه های الکترونیک قدرت شامل اینورترهای خورشیدی و کانورترهای بادی، انرژی بادی و توربین‌های بادی، ذخیره‌سازهای انرژی و زنجیره ارزش انرژی خورشیدی با هدف ارتقای سطح دانش مشتریان و علاقمندان از سوی مپنا برگزار شد. همچنین گروه مپنا همایش انتقال تجربه در خصوص دستاوردهای ساخت نیروگاه بادی «میل نادر» و توانمندی غلبه بر شرایط سخت محیطی را نیز برگزار کرد.

از دیدگاه مدیرعامل شرکت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا مهمترین دستاوردها و فعالیت‌های ارائه شده در این نمایشگاه که تمرکز اصلی مپنا بر آن بوده، ارائه راه حل‌های جامع است. به این معنا که گروه مپنا به دلیل گستردگی و فعالیت در حوزه‌های کسب و کاری مختلف مرتبط با انرژی، توانمندی ارائه راه حل‌های جامعی را دارد.

از مطالعات امکان سنجی تا انجام پروژه

مپنا می‌تواند از مطالعات امکان سنجی تا انجام پروژه در فاز EPC را بر عهده بگیرد و نیز امکان سرمایه گذاری، نصب، راه‌‎اندازی، بهره‌برداری و تولید و تامین تجهیزات ساخت داخل را دارد. تجهیزاتی همچون توربین بادی تولید شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا (پارس)، اینورترهایی که توسط شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) تولید می‌شوند، پنل‌های شرکت پاک آتیه و ذخیره‌سازی انرژی شرکت میدکو در زمره این تجهیزات است.

به گفته یاور عنانی، مدیرعامل شرکت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا، توسعه بازار این نوع انرژی بخصوص انرژی خورشیدی، حاصل سیاست‌هایی بوده که در این زمینه مورد توجه بیشتری واقع شده است.

عنانی رویکردهایی که به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و ماده ۱۶ قانون تولید جهش دانش بنیان وجود دارد و همچنین ظرفیت‌هایی که در کشور احصا شده یا مناقصاتی که به صورت سرمایه گذاری یا برای احداث برگزار می‌شود را عواملی برای توسعه استفاده از انرژی خورشیدی و بادی عنوان کرد که در جهت کمک به رفع ناترازی انرژی، امری ناگزیر است.

او در گفتگو با رسانه گروه مپنا افزود: قیمت تجهیزات مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و به طور خاص سلول‌های فتوولتائیک خورشیدی در دنیا و ایران، کاهش پیدا کرده است. به نحوی که در بسیاری از کشورهای دنیا قابلیت رقابت میان انرژی خورشیدی و انرژی‌های فسیلی مشهود و واقعی شده است.

 

برنامه‌های آینده در حوزه تجدیدپذیرها

طبق گفته عنانی توانمندی‌های مپنا در حوزه بادی پیشتر ثابت شده و حوزه خورشیدی زمینه جدیدی است که در آن وارد شده و موفقیت‌های چشمگیری نیز به دست آورده است. برنامه‌های امسال در حوزه انرژی تجدیدپذیر مپنا عملیاتی کردن ۴۳۰ مگاوات انرژی خورشیدی است که در پنج ساختگاه در استان‌های کرمان، اصفهان و یزد قرار دارند. همچنین با توجه به مناقصات فراوانی که در حوزه انرژی خورشیدی، بادی و برقابی کوچک در سطح کشور در حال انجام است، پیش‌بینی می‌شود گستره فعالیت‌ها در این زمینه بیش از پیش توسعه یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: