در راستای جذب مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی انجام شد؛

ورود پیشکسوتان ورزش به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های عمرانی

ورود پیشکسوتان ورزش به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های عمرانی
کدخبر : 578330

طرح‌های تعاونی عمرانی از جمله مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی است که به جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال کمک می‌کند. اتحادیه تعاونی‌های عمرانی‌ شهر تهران نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در راستای جلب مشارکت پیشکسوتان و ورزشکاران در اجرای پروژه‌های عمرانی، از پروژه خود در همین راستا رونمایی کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: براساس تفاهمنامه‌ بین شرکت تعاونی پیشکسوتان کهن و اتحادیه تعاونی‌های عمرانی‌ شهر تهران، پروژه چندمنظوره «ماه‌لند» که یکی از پروژه‌های تجاری، مسکونی و فرهنگی کشور در منطقه اقتصادی ماهشهر است، به‌عنوان اولین پروژه مشترک حضور ورزشکاران در فعالیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای با هدف توزیع فرصت‌های عادلانه، در این برنامه معرفی شد. همچنین در این مراسم، از طرح سرمایه‌گذاری در حوزه عمرانی که جهت تامین آینده رفاهی ورزشکاران راه‌اندازی می‌شود، رونمایی شد. هدف از اجرای این طرح، جذب مشارکت‌های عمومی در طرح‌های عمرانی و ایجاد فرصت‌های مناسب برای بهره‌مندی عموم در کنار چهره‌ها در حوزه ساخت‌وساز است.

تعاونی‌ها مسیر مطمئنی برای سرمایه‌گذاری هستند

محمد رویانیان مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس درباره نقش ورزش و ورزشکاران در عرصه‌های اقتصادی کشور بیان کرد: در همه دنیا ورزش یکی صنعت و یکی از ارکان اقتصادی است و از ظرفیت‌های موجود در این حوزه می‌توان در راستای رونق اقتصادی کشور کمک کرد که البته این موضوع چندان که باید در کشور موردتوجه قرار نگرفته است.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن یکی از نمونه‌‌هایی است که ورزشکاران می‌توانند در قالب تعاونی‌ها در آن مشارکت داشته باشند و باید این موضوع موردتوجه و تقویت قرار گیرد.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه‌های مختلف اقتصادی از جمله مسکن به شکل تعاونی، موضوعی است که در قانون اساسی کشور نیز مورد اشاره قرار گرفته و می‌تواند مسیر مطمئنی برای سرمایه‌گذاری باشد و ما باید تلاش کنیم تا با احیای تعاونی‌ها و حضور مستقیم ورزشکاران و پیشکسوتان این حوزه را فعال کنیم.

حضور پیشکسوتان باعث رونق این حوزه می‌شود

کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال و رئیس هیات مدیره پیشکسوتان استقلال ایرانیان به خبرنگاران گفت: یکی از نیازهای طبیعی و اولیه بشر «مسکن» است و دولت‌ها نیز همواره سعی می‌کنند که در راستای این مهم، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را داشته باشند، اما آنچه در کشور ما به خوبی جا نیفتاده، بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها و مشارکت جمعی است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته، تعاونی‌ها بتوانند نقش پررنگ‌تری در جهت تولید مسکن داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مؤثری که در این راستا انجام شده، برنامه‌ریزی و طراحی پروژه‌ چندمنظوره‌ در ماهشهر است که امیدواریم به بهبود وضعیت اقتصادی پیشکسوتان ورزشی کمک کند؛ امیدوارم این پروژه طبق آنچه برنامه‌ریزی شده پیش برود و متولیان بتوانند به قول‌هایی که داده‌اند، عمل کنند.

این پیشکسوت باشگاه استقلال افزود: این انتظار از اهالی ورزش می‌رود که از این‌گونه طرح‌ها استقبال کنند تا سود جمعی حاصل از آن شامل تمامی اقشار جامعه شود. مشارکت در این قبیل پروژه‌ها می‌تواند هم به اوضاع معیشتی ورزشکاران و پیشکسوتان این حوزه کمک کند و هم با جلب مشارکت عموم، موجب رونق‌ بخشیدن به صنعت ساختمان باشد.

اولیایی با اشاره به اینکه موفقیت این‌گونه پروژه‌ها مستلزم همراهی و همکاری جمعی است، عنوان کرد: برای اینکه این طرح‌ها با موفقیت همراه باشد، حتما ورزشکاران باید حضور مستمر داشته باشند و نقش اصلی را در پیشبرد آن ایفا کنند.

اعتبار ورزشکاران، سرمایه آنهاست

حمید استیلی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران نیز در ارتباط با بحث سرمایه‌گذاری چهره‌های ورزشی در پروژه‌های عمرانی، بیان کرد: نام و اعتبار ورزشکاران می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه تلقی شود، پس زمانی که وارد یک فعالیت اقتصادی می‌شوند به این نکته توجه دارند که این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها باید برد - برد باشد، یعنی هم ورزشکار از این سرمایه‌گذاری بهره‌ ببرد و هم سود جمعی حاصل شود.

کمک به استقلال اقتصادی پیشکسوتان ارزشمند است

دکتر محمدرضا زادمهر بازیکن پیشکسوت تیم ملی فوتبال باشگاه پرسپولیس نیز دراین‌باره عنوان کرد: اقداماتی که در راستای ورود مستقیم ورزشکاران، هنرمندان و پیشکسوتان به حوزه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری مسکن می‌شود بسیار ارزشمند است.
وی در این زمینه خاطرنشان کرد: این اقدامات می‌تواند ضمن سودآوری و رونق برای جامعه، استقلال مالی این گروه‌ها را نیز به دنبال داشته باشد و این موضوع بسیار مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: