قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو

جهش بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو بازار را شوکه شد

جهش بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو بازار را شوکه شد
کدخبر : 595579

قیمت خودرو ترمز برید برای اطلاعات بیشتر از قیمت خودرو با ما همراه باشید.

به گزارش شما و اقتصاد،قیمت خودرو ترمز برید برای اطلاعات بیشتر از قیمت خودرو با ما همراه باشید. رییس اتحادیه خودروی تهران درباره قیمت خودرو عنوان کرد: با ورود به سال جدید، با توجه به افزایش نرخ دلار، قیمت‌ها حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به انتهای سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

اسد کرمی رییس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران گفت: از دو هفته قبل از عید، بازار خودرو نسبت به قبل، در رکود بیشتری فرو رفت. پس از عید نیز، به دلیل افزایش قیمت مجددی که بر روی خودروها در بازار آزاد اعمال شد، رکود سنگین‌تر شد. به طوری که در حال حاضر، خریداران در بازار یافت نمی‌شوند و رکود بالایی وجود دارد.

وی افزود: قبل از عید تورم نسبی داشتیم که موجب شد قیمت انواع خودرو بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد؛ در ادامه اما قیمت‌ها دوباره حدود ۱۰ درصد کاهش یافت. با ورود به سال جدید قیمت‌ها با توجه به افزایش نرخ دلار حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به انتهای سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران اضافه کرد: نمی‌توان پیش بینی کرد که قیمت خودرو به چه سرنوشتی دچار می‌شود زیرا با توجه به نرخ دلار قیمت خودرو نوسانی می‌شود؛ در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت دلار، خودروهای داخلی، مونتاژی و حتی وارداتی با گرانی مواجه شده اند.

وی در مورد وضعیت عرضه خودرو با بیان اینکه خودروسازان جوابگو نیستند، اظهار کرد: خودروسازان در تحویل خودرو به متقاضیان تأخیر دارند و در مقاطعی هم شاهد بودیم که برای حفظ آرامش بازار طرح تبدیل را پیش کشیدند در حالی که اغلب متقاضیان پول به اندازه کافی برای پرداخت جهت خرید خودروی ارتقا یافته ندارند.

کرمی با بیان اینکه واردات خودرو به اندازه کافی عملیاتی نشد، گفت: در حال حاضر کنترلی روی کیفیت خودروهای داخلی نیست و کشته شدن ۸۰۰ نفر در جاده‌ها در سفرهای نوروزی، بیانگر همین پایین بودن کیفیت خودرو است. در حالی که اگر رقابت باشد، واردات انجام شود و کیفیت خودروها کنترل شود این حجم از خسارت روی دست کشور نمی‌ماند. با واردات خودرو و افزایش نظارت بر خودروسازان می‌توان از این خسارات جلوگیری کرد.

این فعال صنفی در مورد وضعیت نمایشگاه داران تصریح کرد: پارسال ۸۰ نمایشگاه دار پروانه دار به دلیل فشار بازار و مالیات، تغییر شغل دادند. این نمایشگاه داران متخلف نبودند بلکه تغییر شغل دادند وبه همین ترتیب هم با ابطال پروانه مواجه شدند.

جهش بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار

بازار بدون مشتری خودرو در اولین روز کاری پس از تعطیلات نوروز، در مسیر صعودی حرکت کرد.

افزایش قیمت خودرو در شرایطی اتفاق افتاد که نمایشگاه‌داران به شدت از رکود بازار گلایه دارند و معتقدند که خرید و فروش خودرو تقریبا با صفر رسیده است.

شواهد نیز نشان می‌دهد که با توجه به نوسان قیمت خودرو، فروشندگان نیز برای فروش دست نگه داشته‌اند.

با این حال، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت‌ها در بازار خودرو رشد ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

بررسی‌هه از روند بازار خودرو نشان می‌دهد که پژو ۲۰۷ اتوماتیک یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان شد که رشد ۳۰ میلیونی در روز گذشته است. قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای نیز با افزایش ۲۵ میلیونی ۷۸۰ میلیون تومان است.

قیمت پژو پارس هم ۸۲۵ میلیون تومان شد که ۲۰ میلیون تومان گران شده است. تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ در بازار خودرو ۹۳۰ میلیون تومان شد.

قیمت هایما اس ۷ نیز یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان شد که در روز گذشته ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت. و قیمت دنا پلاس اتوماتیک در بازار با رشد ۳۵ میلیونی ۱ میلیارد تومان تومان است.

قیمت شاهین در بازار با رشد ۵۰ میلیونی ۷۰۰ میلیون تومان شد. کوییک دنده ای هم در بازار به ۴۰۰ میلیون تومان رسید که رشد ۱۵ میلیونی داشت. و ساینا ۴۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: