حقوق کارمندان | کاهش حقوق کارمندان

خبر شوکه کننده برای کارمندان | کاهش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان

خبر شوکه کننده برای کارمندان | کاهش 20 درصدی حقوق کارمندان
کدخبر : 595780

نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصد افزایش حقوق کارمندان در سال آینده را مشخص کردند.

به گزارش شما واقتصاد :عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمک‌های محدود یارانه‌ای و کالابرگ، مشکل جدی را از مردم حل نمی‌کند، گفت: ۲۰ درصد به حقوق کارمندان دولت اضافه کردند در حالی که با افزایش نرخ ارز، بیش از ۲۰ درصد از حقوق کارمندان کاسته می شود.

حجت الله فیروزی در رابطه با افزایش نرخ ارز، گفت: بحث قاچاق و مدیریت حوزه قاچاق، بحث صادرات محصولات غیر نفتی و افزایش صادرات، کارهای خوبی بود که دولت انجام داد که سبب شد بازار ارز در سنوات قبل از ۱۴۰۲ مدیریت شود ولی در سال ۱۴۰۲ و الان که شروع سال ۱۴۰۳ هستیم که سبب شده ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته و قدرت خرید مردم کاهش یابد.

وی ادامه داد: آنچه که در کف بازار و در فعالیت های اقتصادی و روند اجرا وجود دارد، وظیفه دولت است که آنها را مدیریت کند و مجلس ضمن اینکه تذکرات مستمر توسط نماینده ها را داده، در گزارشی مبسوط به رئیس جمهور، راهکارهایی که می تواند به مدیریت بازار ارز منتهی شود را ارائه کرده است؛ اما به نظر من سیاست های واحد و هماهنگی های لازم در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد؛ بنابراین ما خواستار هماهنگی بیشتر در بدنه اقتصادی دولت و در صورت نیاز اصلاح و تغییر مدیریت ها هستیم.

آقای فیروزی در خصوص مهمترین برنامه دولت برای سال جدید، اظهار داشت: حوزه اقتصادی کشور به شدت آسیب دیده است و مربوط به الان هم نیست؛ ما از سنوات گذشته با مشکلات اقتصاد کلان که بخش عمده آن ناشی از تحریم‌ها بوده است را شاهد هستیم و ناهماهنگی هایی که در حوزه اجرا و تیم های اقتصادی دولت فعلی و گذشته بوده سبب شده که این موضوع به صورت مناسب مدیریت نشود که بر معیشت مردم اثر گذاشته است.

وی با بیان اینکه کمک های دولت مشکلات جدی از مردم را حل نمی کند، اظهار کرد: اگر به دنبال اصلاح معیشت مردم هستیم، قطعا باید ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم را افزایش دهیم؛ زیرا کمک های محدود یارانه ای و کالابرگ، مشکل جدی از مردم را حل نمی کند. ۲۰ درصد به حقوق کارکنان دولت اضافه کردند در حالی که با افزایش نرخ ارز، بیش از این ۲۰ درصد از حقوقشان کاسته می شود.

آقای فیروزی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز سبب کاهش ارزش پول ملی و کاهش خرید مردم می شود، خاطرنشان کرد: مردم به شدت گرفتار هستند و بخش عمده ای از مردم به جهت مشکلات درآمدی و کاهش قدرت خرید آسیب جدی دیدند و بسیاری از کالاهای اساسی از سفره مردم حذف شده که نه تنها در شأن مردم نیست بلکه ایراد بزرگ مدیریتی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: